10 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Dhwrbo
Zo schattig! Gaat dat goed, naar de kapper gaan? (Hoe) bereiden jullie hem ...
Het ging best goed, hij mocht even op YouTube filmpje kijken 😅 moet niet te lang duren, maar daar hield de kapster goed rekening mee. En daarna kreeg die een lekker koekje, en was dus zelf ook helemaal trots en had het de hele dag over z’n haartjes knippen
3 jaar geleden
Ik knip de mannen zelf.
Zij en achterkant met de tondeuse op 25 mm en bovenop zelf met de schaar.
Vind 't bij de jongste nog leuk dat 't wat langer is.
De oudste gaat 't kammetje inmiddels op 16mm 😅
De oudste had trouwens ook nog lang dat ie inhammen had voorop.
Gewoon kort gemaakt en met gel een schuine hanekam erin. Stond echt leuk
3 jaar geleden
Ons zoontje heeft aan de zijkanten nog bijna niks. Sowieso heel dun haar nog. Ik knip zelf als het over zijn oortjes komt en in zijn nek. En bovenop hou ik het wat korter en doe er dan een beetje gel/wax in
3 jaar geleden
Reactie op Dhwrbo
Zo schattig! Gaat dat goed, naar de kapper gaan? (Hoe) bereiden jullie hem ...
Ik zeg het bijna bij elke post van mij, maar het is ook gewoon zo hihi. Het ene kind is het andere niet. Mijn oudste, vanaf 1 jaar naar de kapper. Hij vond het fantastisch, zat heel stil en bleef in de spiegel kijken. De kapsters waren lovend.
Dan gaan we naar zoonlief nummer 2....
MOORD!!! BRAND!!!!! MAMAAAAAA!!!! 😅 Zoon 2 was er duidelijk niet van gediend. Was echt 1 bak ellende. Kroop helemaal in mij terwijl de kapsters voorzichtig knipte.
Ik heb met hem geoefend door hem op schoot te zetten thuis, terwijl hij tv keek. Kinder nagelschaartje gepakt en dan naast zijn oren het schaartje open en dicht te doen. Niet echt knippen dus, maar doen alsof. Meteen weer moord en brand. Maar op de duur raakte hij gewend aan het geluid. Na een tijdje kon ik dan een beetje aan zijn haar frutselen en doen alsof ik knipte, etc etc. Hij raakt dus nu veel minder in paniek. Naar de kapper gaan is nog steeds niet zijn favoriete bezigheid 🤷♀️. Maar ach... we hebben allemaal onze kuurtjes 😁. Dit kan een tip zijn om te oefenen.
Als je voor het eerst gaat, neem afleidmateriaal mee.
Snacks, drinken, speelgoed, tablet. Je weet maar nooit of je het nodig hebt.
Tja, en tip voor kapsel. Ik liet mij door de kapper leiden. Zij kennen de meeste hoofden dus zien het beste wat bij zijn koppie past. Na een kappersbeurt worden het wel echt jongetjes 🥰