19 Reacties
3 jaar geleden
Je kan altijd aangeven dat je iets niet prettig vind. Ik ben normaal helemaal geen klager en erg makkelijk. Maar ik heb bij de opvang meerdere dingen aangegeven die niet goed gingen.
Hoe brengen ze dat, dat hij ondeugend is? Met een lach of lijken ze het vervelend te vinden?
Klimmen lijkt me iets wat alle kinderen doen.
Verwondingen of dergelijke geven ze bij mijn opvang wel altijd aan.
3 jaar geleden
Snel overstuur na opvang dagen is hier wel vaak aan de hand. Kan prima de vermoeidheid van een drukke dag zijn. Dus dan is 't hier snel eten en dan lekker slapen.
Kwa blauw oog. Als er iets gebeurd dan word 't einde van de dag besproken. Of 't moet echt wat heftiger zijn, dan word ik gebeld. (Bv. Oudste is 'n keer gevallen en liep niet meer, en tandje echt goed door de lip met wat twijfel of er naar gekeken moest worden)
Loopneusje, zou 't even bespreken dat 't je is opgevallen op de foto.
3 jaar geleden
Als ik dit zo lees vind ik het niet echt normaal.. vooral dat er niks is doorgegeven mbt zijn blauwe oog.
Ik zou zelf alles bespreken wat jou dwars zit, al is het iets kleins zoals een loopneusje. Het gaat tenslotte om je kind en je wilt hem wel met een fijn gevoel achter laten.
Mijn dochter is nu ook 19 maanden en gaat nog niet naar de opvang omdat ik haar nog niet durf los te laten.. dat is weer mijn probleem🙈
3 jaar geleden
Klimmen is heel goed voor de ontwikkeling van een dreumes. Verkennen en spieren ontwikkelen. Ik zou dat zelf niet verbieden.
Als onze dochter zit stoot, wordt het door de opvang gekoeld en bij het ophalen wordt verteld wat er is gebeurd. Onze opvang zorgt ook dat de kinderen er op z'n minst op de foto goed uitzien, al kunnen ze misschien niet altijd direct een snotneus afvegen. Onze dochter ging eerst naar een andere opvang, maar daar werd ik ook steeds verdrietig van. Ik heb een andere gezocht.
3 jaar geleden
Kubilay heeft niet geslapen, vandaar dat er geen tijden in het ouderportaal staan. Excuses voor zijn vieze neus, zullen er extra opletten. Wat betreft een blauw oog, hebben wij niks gemerkt of gezien. Wel is Kubilay steeds aan het stunten. Anders hadden wij dit zeker gemeld bij de overdracht. Hopelijk valt het mee.
Dit is de reactie wat ik terug krijg. Het is toch zo dat hun hierop moeten letten en het is best dik. Mijn zoon kennende heeft hij ook gehuild😔
3 jaar geleden
Bij ons is dit het tegenovergestelde in de opvang, elk klein schartje of plekje wordt gemeld en ook als hij dingen heeft gedaan dat niet mogen, natuurlijk klimt hij ook wel eens maar de dingen die niet mogen dat hij gedaan melden ze ook. Ik zou idd eens een gesprek vragen dan.
3 jaar geleden
Ons zoontje was een paar weken geleden gevallen bij de opvang. Hij had een bult op zijn hoofd en wat schaafwondjes. We kregen hier netjes bericht van in zijn digitale schrift. Hij had even gehuild en even later speelde hij weer vrolijk rond. Gelukkig viel het allemaal mee maar vond het fijn dat we wel op de hoogte zijn gebracht.
3 jaar geleden
Reactie op Sevgi88
Kubilay heeft niet geslapen, vandaar dat er geen tijden in het ouderportaal ...
Nou ik vind dat je best terechte punten hebt. En hij heeft niet geslapen?! Ik hoor van mijn collega's ook weleens dit soort dingetjes. En tuurlijk kan je relativeren, zo'n snotneus kan een keer gebeuren. Maar alles bij elkaar vind ik wel veel.
Ik ben ik echt enorm verwend met onze opvang. Ze zijn altijd positief, we krijgen een gezellig praatje bij het ophalen en als er iets bijzonders is, hoe klein ook, dan horen we dat. Ze zijn altijd positief over ons zoontje. Hij is best aanhankelijk (ook bij 1 leidster) en daar zeggen ze wel wat over. En dan maak ik weleens de opmerking 'goh moet voor jou ook pittig zijn'. Nou ze zegt nog net niet; hoe durf je dat te zeggen, hij is geweldig. Maar altijd positief dus!
Ik zou het zeker bespreken (face to face) en misschien kan je je ondertussen wat oriënteren op een andere plek?
3 jaar geleden
Reactie op Rensie
Ik snap je nare gevoel! Wat is je gevoel bij de leidsters?
Je moet je kind ...
Ik weet niet maar ik heb het gevoel dat hij een beetje aan zijn lot wordt over gelaten.
Bij binnenkomst zijn ze heel vriendelijk nemen hem over en vragen hoe het met hem gaat.
Ik weet dat hij heel actief is en snel met alles. Zij gaven ook aan dat hij mee doet met de kinderen die ouder zijn.
We hadden hem een keer opgehaald van de opvang en hij plakte helemaal van het zweten😔 niet een beetje maar echt heel erg (hele lichaam). Dit brak mijn hart. Terwijl hij gewoon extra kleren heeft in zijn tasje.
Hier heb ik niks over gezegd.
Wel aangegeven als jullie merken dat hij moe is en druk begint te worden dan is hij oververmoeid willen jullie hem dan in een stoeltje laten zitten zodat hij rustig kan worden.
Zijn scheenbeen zitten onder de blauwe plekken ook zijn rug.
Als hij zich thuis stoot dan komt hij met bijvoorbeeld zijn been en zegt hij au en ik geef er dan een kusje op en dan is het ook goed. Speelt weer verder.
Ik weet niet waarom hij niet heeft geslapen. Hij gaat thuis tussen 11 en 12 uur naar bed. Soms wordt hij thuis ook na een half uurtje wakker dan probeer ik het weer. Zo niet ga ik naast hem liggen en dan slaapt hij weer.
In principe hoef je alleen maar even over zijn buikje te wrijven en hij slaapt.
Meestal ben ik gewoon boven bezig met opruimen en slaapt hij vanzelf.
3 jaar geleden
Reactie op Sevgi88
Ik weet niet maar ik heb het gevoel dat hij een beetje aan zijn lot wordt o ...
Lastig zeg :( Zeker dat slapen lijkt mij wel een ding. Als ze daar niet eens wat over zeggen bij het ophalen? Slaapt hij normaal wel daar?
Na het slaapje is ook gelijk een goed moment om frisse kleertjes aan te doen, misschien kun je dat aangeven?
3 jaar geleden
Reactie op Rensie
Lastig zeg :( Zeker dat slapen lijkt mij wel een ding. Als ze daar niet ee ...
Ja normaal gesproken slaapt hij wel maar niet lang half uurtje tot 45 min. De leidster proberen het daarna weer. Dit vind ik al prima als hij maar een beetje aan zijn rust komt.
Aangegeven dat ik een gesprek wil en bij wie dit kan. Diegene is op vakantie. Ik wil even een paar punten opschrijven en bespreken.
Ik weet dat hij het leuk heeft en ik wil hem ook met een gerust hart daar laten als ik weer werk.