5 Reacties

3 maanden geleden

Vreemd? Ik vind het ronduit smerig .. Dat je dit maar gewoon laat gebeuren op verjaardagen, los van tegenover andere doet ze haar kind ook een complex geven bijna. Dus rondom dat je het smerig vind en ongewenst, ik vind dat je alle recht hebt dat aan te geven. Als een kind deels zindelijk is, een ongelukje heeft oké… maar dit komt over alsof ze maar gewoon het op z’n beloop laat en dan word ze vanzelf ooit zindelijk. Dus nee, ik had gezegd je kunt komen naar je moet zelf je dochter in de gaten houden en anders kom je niet 🙋🏼‍♀️ Betreft je CMV, die kaart kunt je niet trekken. Dan moet je überhaupt geen feestjes geven, plekken bezoeken in je zwangerschap en je andere kindjes ook uit de buurt halen. Dat risico is er nu eenmaal sowieso. Dus daar zou ik niet over beginnen.

3 maanden geleden

Reactie op MomJ’s

Vreemd? Ik vind het ronduit smerig .. Dat je dit maar gewoon laat gebeuren ...
Ok dan kom ik niet gek 🤭 ja CMV, ik vind gewoon mensen uitnodigen of kids zien op zich nog iets anders dan een kus geven, in contact komen met pipi of kaka … maar goed dit is niet perse de hoofdreden dat ik het niet OK vind. Vooral dat je toch niet zomaar overal je kind maar laat doen omdat het zo ook wel ooit gaat lukken, aub zeg 😫 ik weet niet hoe ik haar nu moet aanspreken over het volgende feest want alles van mij komt er altijd kort en recht uit helaas. Mijn man (haar broer) zegt dat ik moet zwijgen of gewoon zonder verhaal errond moet zeggen dat ze een luier moet aandoen…

3 maanden geleden

Reactie op EvaVand

Ok dan kom ik niet gek 🤭 ja CMV, ik vind gewoon mensen uitnodigen of kids ...
Nja goed het is zijn zus, dus ik vind persoonlijk dat hij zich hier ook wel mee mag bemoeien. En anders als hij vind dat je overdrijft, mag hij het opruimen😂 Ik zou persoonlijk zeggen dat je haar wens rondom zindelijkheid niet zult veroordelen maar dat je persoonlijk niet opnieuw constant plas en poep wilt opruimen van haar kindje dat je ook nog ander bezoek hebt. Dat je graag wenst dat ze een luier aandoet als je kindje bij jou thuis is. Ik vind het überhaupt bijzonder dat je dit gesprek moet voeren.. dat iemand geen potje training wilt doen oké.. maar doe dan een luier om tot ze “vanzelf” zindelijk word. Ipv alles overal te laten lopen. Waar je zin in hebt ook aan wasvolume, constant je wasmachine spoelen omdat je poep en plas erin wast… zo onlogisch😂

3 maanden geleden

Nouu ik zou hier ook niet blij mee zijn en voor de andere bezoekers nou ook niet een fijn gezicht om te zien! Lekker dan zit je met je slagroom taart en poep naast je schoenen. Ik zou haar gewoon eens even bellen en toch uitleggen dat je het super vind dat ze haar kind zindelijk wil maken maar of ze dat dan toch liever thuis wilt voortzetten..

3 maanden geleden

Helemaal eens met MomJ’s. Een ongelukje kan gebeuren, maar de ouder is daar ten alle tijden verantwoordelijk voor. Vind het ook best sneu voor dat kindje die hierdoor echt een complex en schaamte ontwikkeld. Totaal niet nodig als je schoonzus zou wachten tot het kind er zelf klaar voor is. Maar dan nog is het haar verantwoordelijk om haar kind op het juiste moment op het potje te zetten. Zij is er zelf dus ook niet klaar voor. Enne… Alleenstaande ouder is hier geen excuus voor.