20 Reacties

5 jaar geleden

Hey wat vervelend dat je zo'n last hebt. Heel goed dat je een uur per dag minder bent gaan werken, dat geeft al wat rust. Verder is het heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde. Werk je op sommige dagen thuis? Ik ga elke 2/3uur 20min op de bank liggen. Door echt te liggen geef je je bekken rust. En probeer toch echt af en toe een loopje te doen, al is het naar het toilet of om een thee te halen. Misschien kan je met je leidinggevende daar een oplossing in vinden (omdat je zegt dat je niet echt de mogelijkheid hebt). Rust en bewegen verlichten een beetje, aldus mijn fysio. Heel veel sterkte!

5 jaar geleden

Live vanuit Amsterdam 😉 Zo’n donut verlicht wel voor mij! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het kantoorleven sowieso erg lastig vind in combinatie met zwanger zijn... het is sommige dagen erg pittig. Je kan nu eenmaal niet toegeven aan je moeheid vaak of rusten als je pijn hebt. Dat vind ik ook echt een struggle!

5 jaar geleden

Ik zat bij de eerste ook op kantoor(secretaresse) en ben om de pijn eerst minder gaan werken(halve dagen, 50% ziektewet). Dat was nog een tijdje te doen, maar uiteindelijk ben ik naar 4 halve dagen gegaan, met op woensdag vrij zodat ik kon rusten. Maar toen dat ook niet meer ging, heb ik nog geprobeerd om 3 halve dagen te werken met om de dag vrij, maar ook dat was uiteindelijk niet meer te doen en toen ben ik met 32 weken voor 100% in de ziektewet beland.

5 jaar geleden

Herkenbaar. Al heb ik gelukkig niet heel veel pijn, maar ik merk wel dat ik meer pijn krijg van het lange zitten. Ik ben van vijf dagen werken naar vier gegaan. Op de woensdag kan ik even rust pakken. Daarnaast probeer ik tussendoor veel te lopen. Gewoon een rondje, paar trappen op en af, even een paar quats op de wc. Dat helpt voor mij wel. Misschien helpt het ook nog voor je om op een skippybal te gaan zitten of een donut zoals hieronder ook staat. Succes en sterkte!

5 jaar geleden

Live vanuit Amsterdam 😉 Zo’n donut verlicht wel voor mij! Maar ik moet eer ...
Ah super, dankje! Ik heb zelf hiervoor altijd als verpleegkundige in de wijk gewerkt maar zit sinds 1,5 jaar op een zorgcentrale. Eerder dacht ik altijd dat je beter af was als zwangere met kantoor werk maar moet zeggen dat het me wat tegen valt 🙈😅

5 jaar geleden

Reactie op Lapop

Hey wat vervelend dat je zo'n last hebt. Heel goed dat je een uur per dag m ...
Dankje! Thuiswerken is voor mij helaas niet mogelijk. Extra pauzes en even liggen zou misschien nog wel kunnen idd. Dat zou ik even met mijn leidinggevende moeten overleggen. Dank voor je tips!

5 jaar geleden

Reactie op Angel1313

Ik zat bij de eerste ook op kantoor(secretaresse) en ben om de pijn eerst m ...
Dankje! Ik werk nu 3 dagen van 7u. Zijn al mooi verspreid zodat ik tussendoor een dag kan rusten. Ben nu 24 weken maar sinds zo'n 3 weken echt last van mn bekken en sinds vorige week steeds meer pijn. Sommige dagen is een kwartiertje in de supermarkt lopen al te veel en heb ik de rest van de dag enorme pijn bij opstaan en lopen. Morgen moet ik naar de vk, zal haar ook eens vragen om adviezen.

5 jaar geleden

Mijn fysio zegt tegen mij. Elke 20 min even uit je zit houding. Dus even op staan en 2 meter op en neer lopen is al voldoende. Ik zei ook ik heb een sta bureau. Maar ze zegt dan ga je ook juist weer langer staan in dezelfde houding. En dat je dus beter elke 20 min even uit je zithouding kan komen.

5 jaar geleden

Ik heb nu een bal en twee verschillende stoelen (een bureaustoel en een stokke varier stoel). Ik wissel dat nu af, de stokke varier is voor mijn bekken echter meestal het fijnste, maar dat moet je denk ik voor jezelf even uitvinden. Succes!

5 jaar geleden

Ik vind het fijn om al jullie ervaringen te lezen. Ik heb ook erg last voornamelijk van mijn stuitje.. ik ga iedere 2 weken naar de bekkenfysio en die maakt alles los en de laatste x heeft ze mij ingetaped dit hielp zeker maar ik heb op me werk iedere dag stoelendans en een kussen voor me stuitje juist geen donut op aanraden van de bekkenfysio. Maar rond 12 uur ga ik kapot en werken die paar meter lopen ook niet meer... ik weet ook echt niet hoe ik dit moet gaan volhouden.. ik ben nu 24 weken dus heb nog even te gaan.. ik dacht inderdaad aan kortere dagen, maar wacht even af wellicht mag ik weer thuis werken ivm corona dat ben ik toch meer in mijn element kan ik vaker staan liggen kreunen piepen steunen haha.. ik hoop dat het niet erger word want wil het gewoon allemaal netjes volhouden tot het einde.

5 jaar geleden

Reactie op Alexandra88

Ik vind het fijn om al jullie ervaringen te lezen. Ik heb ook erg last voor ...
Ik heb het advies van de verloskundige gekregen om toch weer met het werk in gesprek te gaan. Mogelijk kunnen zij nog iets aanpassen aan de werkplek of een arbodienst inschakelen die mee kan kijken. Vrijdag kan ik bij de bekkenfysio terecht. Gisteren helemaal gesloopt na mijn dienst en vandaag ook weer meer pijn. Als dat zo blijft ga ik toch nog weer kortere dagen werken..

5 jaar geleden

Ik kom ook vrijwel niet vooruit af en toe van de pijn. Gisteren ben ik bij de fysio geweest en heb een aantal oefeningen gekregen. Ze heeft het flink los gemasseerd en instructies gegeven zodat mijn partner dat ook kan doen. Vanmorgen kon ik zowat “normaal” uit bed rollen. Dat was een hele verademing! Qua de kantoorbaan heb ik instructies gekregen dat ik om de 20 min even een mini wandelingetje moet maken, even drinken pakken, even naar de wc. Als ik maar beweeg. Oh en tijdens het omdraaien en opstaan vooral door blijven ademen! Ik hield mijn adem in maar het is beter om je adem uit te blazen op die momenten. Succes dames!

5 jaar geleden

Mijn bekkenfysio heeft me een paar goede oefeningen gegeven en een zogenoemd wiebelkussen. Gebruik deze nu een aantal dagen en ik heb er baat bij. Door wiebelkussen minder statische houden en automatisch meer in een mannelijke zithouding (lees benen spreiden). Ik heb er baat bij en werk 4 dgn per week, zo'n 9u.per dag van achter bureau. Ja en toch proberen tussendoor te bewegen (kleine ommetje?)

5 jaar geleden

Ik heb het zelfde. Heb op advies van fysio een wiebel kussen. Helpt een beetje maar een zittend beroep is gewoon slecht... helaas. Bij mij niet veel aan te doen. In de pauze loop ik een halfuurtje maar heb ook standaard pijn na een kantoor dag.

5 jaar geleden

Sinds mijn 16de week (nu 27 weken) al last van bekkenpijn. De bekkenfysio hielp helaas niks, en haar advies was maar "zo pijnloos mogelijk te bewegen" maar met ook een kantoorbaan en slapeloze nachten vond ik dat een waardeloos vooruitzicht. Een bezoek aan de osteopaat heeft uiteindelijk echt voor veel verlichting gezorgd! Ik geloofde er niet echt in, maar hij heeft serieus wonderen verricht! Wellicht een tip voor andere in dezelfde situatie :)

5 jaar geleden

Hier even een update van mijn bekkenklachten.. Ik ben inmiddels bij een 2e fysio geweest, dit keer een echte bekkentherapeut. Bij mij zit de pijn vooral bij mijn schaambot en de spieren die daar mee in contact staan. Met uitstraling naar liezen, bovenbenen en billen. Mijn benen zijn getaped. Advies van fysio om iemand te zoeken voor de huishoudelijke taken, zo min mogelijk trap lopen, boodschappen doen, bukken, enz enz. Inmiddels maakt het ook niet zo veel meer uit of ik nu een half uurtje zit of een uur. Het opstaan doet gewoon verrekte zeer. 🙈🤔 Ik zie er tegenop dat ik nog een week pf 15 te gaan heb en nog een 8 weken tot mijn verlof.. Zit er niet op te wachten om nu al thuis te komen zitten eigenlijk. Vrijdag een afspraak met de bedrijfsarts als het goed is heeft deze een advies mbt werk. Ben benieuwd. Zijn er meer die er zo veel last van hebben?

5 jaar geleden

Bekkenpijn en zittend werk is echt een drama. Hier ook heel veel last, zoals al eerder aangegeven niet langer dan 20 min achter elkaar zitten, dan even wandelen. De pijn voor proberen te blijven door rust momenten op de dag in te plannen 3x 20 a 30 min liggen. Ik werk ivm Corona vanuit huis en wat ik deed ik tijdens digitale vergaderingen het beeld uitzetten en gaan liggen, zo doe je toch mee maar ontlast je je bekken. En verder wandelen of liggen als je gaat bellen. Helaas heb ik van de fysio nu echt advies gekregen om een week rust te nemen en daarna ten hoogste halve dag te werken (normaal 32u) omdat ik anders over 3 weken helemaal niets meer kan. De pijn kan ik iedere dag wel een 7 of 8 geven. Ik heb al een zoontje van 3, dat helpt soms ook niet mee.. ik baal er enorm van maar door steun en begrip van mijn werkgever heb ik er wat meer vrede mee, ik ben tenslotte niet alleen maar een werknemer. Veel succes jij, hopelijk verbetert de situatie en anders is het echt meer rust en accepteren.

5 jaar geleden

Mij helpt de bekkenband me enorm. Omdat het niet altijd prettig voelt doe ik hem regelmatig af of heb ik er de pest over in dat ie om moet waardoor ik het wel eens laat. Ik denk dan dat ik makkelijk wel weer zonder kan Maar vervolgens kom ik er halverwege de dag achter dat ik echt niet zo eigenwijs had moeten zijn en heb ik vervolgens spijt dat ik 'm niet gebruikt heb omdat de pijn dan toch veel erger is. Het is niet altijd even comfortabel maar helpt wel degelijk tijdens het lange zitten, en voor extra stabiliteit tijdens het opstaan en lopen. Verder zijn de nachten bij mij verschrikkelijk waardoor m'n spieren de volgende dag al vermoeider zijn en ik eerder last krijg. Voor het slapen even de massage-gun op m'n spieren, kussen tussen m'n benen en soms op de bank gaan slapen want die is net even steviger,, helpt me daar weer bij. Misschien heb je er iets aan. Sterkte in ieder geval!!

5 jaar geleden

Reactie op LeoD

Mij helpt de bekkenband me enorm. Omdat het niet altijd prettig voelt doe i ...
Deze draag je overigens echt laag, dus op het breedste van m'n heupen, bijna ter hoogte van m'n schaambeen. Dus niet als een buikband. Dat geeft niet de steun die je nodig hebt namelijk.

5 jaar geleden

Bij mij heeft een behandeling bij de fysio enorm geholpen. Ik had last van mijn onderrug en dit straalde uit naar bil en heup. Mijn bekken bleek scheef te staan. Na wat gekraak en masseren voelt het nu een stuk beter! Bijna geen last meer van