10 Reacties

5 maanden geleden

Wat vervelend zeg. Ik begrijp het helemaal. Mijn zoontje moest deze maand naar de KNOarts voor neusamandelen en buisjes. Ik moest met hem ook de operatie kamer in.. hem vasthouden op bed met 6 vreemde mensen in vreemde jassen om hem heen.. hij krijste alles aan elkaar.. Ik heb hem wel uitgelegd bijvoorbeeld.. vervelend he dat je altijd verkouden bent.. en dat snuiten en sprayen in je neus is helemaal niet fijn.. maar daar gaat de dokter nu wat aan doen zodat je weer beter bent.. is even niet zo leuk maar daarna voel je je weer beter en mag je de hele dag ijsjes en een kadootje .. dus dat is wel leuk. Heeft er na de operatie (kadootje gekregen "voor stoere jongens") nog weinig last van gehad.

5 maanden geleden

Krijgt ze geen verdoving 😱?? Dacht dat het alleen met narcose gebeurt op die leeftijd. Hier meerdere operaties gehad aan de handen en voeten ivm erfelijke afwijking. Wij hebben altijd uitgelegd wat er gaat gebeuren. Nu zou je er ook bij kunnen vragen wat haar zou helpen om rustig te blijven wanna

5 maanden geleden

*wanneer het pijn doet. Bijv. Filmpje kijken, op schoot zitten van papa of mama, een knuffel vasthouden. Zou zeker niet de verrassingaanval doen. En misschien bespreken hoelang het duurt, dan kun je bijvoorbeeld tellen zodat ze weer dat t bijna afgelopen is.

5 maanden geleden

Reactie op Hardo

Krijgt ze geen verdoving 😱?? Dacht dat het alleen met narcose gebeurt op ...
Ze doen er een zalfje op wat zou moeten verdoven maar aan het geschreeuw van mijn zoontje te horen doet dat heel weinig .. Helaas doen ze het niet met een roesje 😕

5 maanden geleden

Reactie op Aktl

Ze doen er een zalfje op wat zou moeten verdoven maar aan het geschreeuw va ...
Kunnen ze niet naast t zalfje ook nog een lokale verdoving via een prik doen?? Arm kind :( kan mij voorstellen dat je er tegen op kijkt

4 maanden geleden

Oh wow, dat klinkt heftig zeg! Ik kan mij ook goed voorstellen als je hier slapeloze nachten van hebt.. Misschien dat angst ook nog wel echt een grote rol speelt bij het huilen/ overstuur zijn? Als iemand aan/ in je mond zit is sowieso al heel ingrijpend voor, zeker voor een kind. (Niet voor niets dat zoveel mensen angst hebben voor de tandarts). En als het dan ook nog echt pijn doet, dan is het echt een hele nare ervaring. Denk inderdaad ook zo goed mogelijk benoemen en mss van te voren vaak uitleggen waar ze iets gaan doen en daarbij ook samen in de spiegel kijken en lipbandje (samen) aanraken? Klinkt misschien gek, maar dan ervaart ze het misschien als minder eng straks.. Heel veel sterkte in ieder geval!

4 maanden geleden

Misschien ook nog zachtjes prikken met tandenstoker bij t lipbandje. Misschien dat ze dan minder schrikt geen idee

4 maanden geleden

Jeetje! Ik zou even bellen met de kliniek en jullie vorige traumatische ervaring voorleggen. Het is echt van de zotte dat dit wordt uitgevoerd terwijl je dochter alles voelt. Ik zou vragen of ze mee kunnen denken, ook ter voorbereiding en of ze iets anders kunnen aanbieden ipv alleen de zalf. Succes!!

3 maanden geleden

Hoe is het gegaan?