14 Reacties
5 jaar geleden
Hier klussen we ook lekker door. Rustig aandoen en met sterke geuren voldoende luchten.
Geluid zou ik niet zoveel zorgen maken, even de auto radio hard aanzetten met je favoriete muziek zou dan ook schadelijk moeten zijn.
Gebruik gezond verstand en doe rustiger aan.
5 jaar geleden
Wij zijn thuis ook nog druk aan het klussen, schuurmachines hanteer ik wel maar bij hardere apparaten ga ik wel naar beneden voor de zekerheid. Verder vermijd ik wel de afbijt voor de zekerheid... (O en kit ook, daar zit veel rotzooi in). Verf op waterbasis kan idd gewoon :)
5 jaar geleden
Hier ook aan het klussen geluid moet denk ik niet echt probleem zijn lijkt me je hoort overal wel harde geluiden ...geuren en chemicaliën zou ik wel uitkijken
5 jaar geleden
Heb mijn gynaecoloog ook gevraagd. Verf op basis van water mag en idd goed ventileren. Ivm schuurmachine geen idee.
5 jaar geleden
Schuurmachine geluid is niet een probleem.
Maar t stof wel, daarvoor moet je een goed afsluitend mondkapje gebruiken (dus niet die iedereen nu naar de super draagt)
Verder mijn inziens verven met waterbasis erg geen kwaad.
5 jaar geleden
Twee maand geleden heb ik de verloskundige nog gebeld om advies hierover. Ze waren toen bij ons aan het verbouwen en de hele achtergevel aan het slopen waardoor het hele huis trilde en het nogal een kabaal was. Maar daar hoefde ik mij niet druk om te maken zei ze. Dus dat zal ik me om een schuurmachine zeker niet doen. Zolang je geen verf op terpentine basis gebruikt kun je verder volgens mij bijna alles gewoon doen. Goed ventileren is altijd goed en naar je lichaam luisteren. Ik trok het plafond schilderen bijvoorbeeld niet, daar werd ik draaierig van. Succes met klussen! :)
5 jaar geleden
Ik merkte bij mezelf dat toen ik ging schuren ik last kreeg van harde buiken doordat de baby zo erg reageerde op het schuurapparaat.. Ik heb het toen mijn man laten doen
5 jaar geleden
Ik klus gewoon, wij hebben net een dakopbouw. Ik werk oom als mondhygienist, die ultrasone geluiden zouden ook niet goed zijn mja ik ga niet stoppen. Heb nog nooit over afwijkingen gehoord van andere mondhygienisten hun kids 🤣 mn eerste dochter is ook in orde. Zou eerder naar je eigen lijf luisteren! Bin mm eerste ging ik de hele badkamer chlooren, wist ik veel joh... zegt mn vader ineens dat ik die dampen niet mag inademen. Heb ook geschilderd met terpentine verf, oeps... daar let ik nu wat beter op :)
5 jaar geleden
Om nog even een ander geluid te geven: ik doe het niet. Er is maar 1 keer een periode in het leven vh kindje dat het zich ontwikkeld tot levend wezen. Dat vind mooi, belangrijk en kwetsbaar. Aangezien het kindje nog niks kan aangeven doe ik met dit soort dingen voorzichtig. Mijn man steunt me hier ook volledig in en doet van alles. We vinden het allebei belangrijk om geen risico te nemen. Waarbij ik wel vind dat een ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt. Alleen bij ons voelt dat als een risico.
5 jaar geleden
Ik heb 3 weken geleden nog 6 gaten in de muur geboord met een klopboormachine, deze dingen maken mega veel lawaai. Was toen 26 weken zwanger. Nooit gehoord dat geluid boven een bepaalde decibel schadelijk kon zijn. Ook toen ik zwanger was van m’n dochter, werd de keuken eruit gesloopt (was ik ook in de woonkamer) en heb ik zelf de kapstokken opgehangen, ook 8 gaten geboord met de klopboormachine haha, onze dochter heeft trouwens niks eraan over gehouden.
5 jaar geleden
Je zou nog naar concerten mogen gaan zonder dat het schadelijk is..
Dus een schuurmachine gaat wel oke zijn denk ik. Wel even een goed masker opzetten, want dat fijne stof is dan wèl weer heel slecht om in te ademen.
Verf op waterbasis kan geen kwaad. Heb dit zelf nog aan mijn HA gevraagd een aantal weken terug i.v.m. de babykamer te verven.
Beits lijkt me daarentegen niet zo denderend gezond... mss zoiets maar aan de mannen overlaten hihi
5 jaar geleden
Hier ook nog druk aan het klussen met 32 weken. Alle deuren/deurposten schuren en verven (het ziet er natuurlijk niet uit als 1 deur(post) wit is en de andere 6 nog geel). Geen last van de baby, die reageert er niet op. Draag met schuren wel een stofmasker, zo'n eentje met verwisselbare filters en niet zo'n wegwerpding. Deze sluit veel beter af. Vriend haalt de deuren eruit en legt deze klaar op de schagen voor mij.
Gelukkig is het schuren bijna klaar en kunnen we de kamer gaan verven.