13 Reacties
5 jaar geleden
Heb je tijdens je zwangerschap iets gegeten dat niet goed meer is, bijvoorbeeld beschimmeld brood of melk die over de datum was? Dan is dat in principe niet erg. Ook als je er echt een voedselinfectie van krijgt is dat meestal alleen vervelend voor jezelf.
Alleen als de voedselinfectie komt door listeria en toxoplasmose kan dit gevaarlijk zijn voor je baby
5 jaar geleden
De kans is groot dat jij er meer last van hebt als je kleine.
In het geval dat je gaat overgeven of diarree krijgt kan je de huisarts of verloskundige bellen, maar het kan vooral voor jou vervelend zijn dit. Tenminste dat zei de verloskundige toen ik in de eerste zwangerschap chocola at wat over de datum was. Heb toen trouwens geen klachten ervan gehad behalve wat misselijk, maar dat was ik ervoor ook al regelmatig in die zwangerschap. Dus of het nou die chocola was, of de zwangerschap zelf kan ik niet zeggen
5 jaar geleden
Het is meer een uiterlijke verkoop datum. Ken je die reclame over de tht datum? https://nos.nl/l/2154788 ze moeten er een datum op zetten. Maar het wil niet zeggen dat het na die datum niet meer goed is. De bederfelijke dingen zou ik mee oppassen omdat je er zelf ziek van kan worden. Ook na de tht kijk ruik en soms proef ik. En als ik het niet vertrouw gooi ik het weg. Die datums zijn meer voor de winkel na de datum zou ik het zelf beoordelen. Ik denk in dit geval dat er niets aan de hand is ☺️ wordt je echt goed beroerd en twijfel je nog steeds zou ik even bellen.
5 jaar geleden
Ohhhh ik heb een tijdje geleden beschimmeld brood en kaas gegeten 🤣🤣 still alive 😅
5 jaar geleden
Suikers blijven heel heel heel lang goed. Zo’n datum zegt helemaal niks. Zeker niet op zoetigheden. Om voedselverspilling tegen te gaan; vertrouw op je eigen proef- en reukzin. En op je ogen. Dan hoeven we met z’n allen minder weg te gooien. Maar dat even terzijde. No worries dus!!