64 Reacties
3 jaar geleden
Onze oudste had ook het eerste jaar een koemelk allergie. Wij zijn toen overgestapt naar kabrita (geitenmelk poeder). De uitslag verdween vrijwel direct. Daarom wisten we dus ook dat het daadwerkelijk een allergie was. Wat betreft krampjes dat kan ik me niet zo goed meer herinneren, maar voor ons was dit een goede vervanger.
Hopelijk wordt het gauw beter.
3 jaar geleden
Onze oudste had koemelk/intolerantie. Wij gaven neocate. Ons jongste nu zelfde probleem. Ook neocate. Wel met laxeermiddel erbij om beetje te helpen. Maar hij heeft hier meteen baat bij na 2 dagen al ongeveer. Wees strikt hoor en gewoon zeggen ik wil iets anders. Probeer de neocate eens, of vraag dit aan. Bij ons werkt het super. .
3 jaar geleden
Reactie op mamaH_
Behalve de krampen en harde stoelgang, merkte je verder verschil? Was de ui ...
De novalac hebben we iets meer dan 2 weken gegeven. De uitslag was minder & ik had de indruk dat hij wel rustiger was tijdens het drinken, maar erna dan weer niet door de heftige pijn van de krampen, hij weende heel de dag van de krampen. De dokter dacht dat de stoelgang misschien zo hard was doordat hij niet goed reageert op het verdikkingsmiddel dat er inzit. Daarom dat we nu de nutramigen hebben gekregen want deze is veeel dunner
3 jaar geleden
Reactie op Anke1405
Ja heb gemaild met de kinderarts & hij zegt dat we dit nog even moeten ...
Oké, ja is lastig. Maar zij willen altijd proberen. Terwijl jullie met ontevreden kindje zitten. Ik zou proberen door te zetten. Wij hebben ook ventje met reflux. Dus krijgt ook jbpm en laxeer erbij. Die combi werkt nu voor hem. Is zoveel rustiger en weinig krampjes. Succes.
3 jaar geleden
Als nutramigen niet werkt, kan je altijd nog over op Neocate. Dit is de enige voeding die volledig koelmelkvrij is. Alle andere zijn geknipte eiwitten, waardoor veel kinderen het wel kunnen verdragen. Wel op recept (80 euro per pot 🙈)
Onze zoon had het zo erg. Met 9 maanden over op de neocate en pas met 14 maanden waren zijn darmen herstelt en toen pas konden we beginnen met de eerste hapjes (onder begeleiding van een Dietiste)
3 jaar geleden
Reactie op Dolfijn12
Als nutramigen niet werkt, kan je altijd nog over op Neocate. Dit is de eni ...
Wauw nog zo lang voor dat dat herstelt is? Zo erg dat hij dan nog zo lang moet afzien 😞 & ja hij vertelde me dat het enkel op voorschrift is, is wel prijzig maar alles om onze kleine man te helpen 😊
3 jaar geleden
Reactie op Aukje1975
*nutrilon pepti *
Hier ook sinds een week op Nutrilon Pepti ivm vermoedelijk koemelkallergie. Over 3 weken weten we of dit het geval is. We merkten direct verschil. Veel minder stink scheetjes en minder krampen. Krampen zijn er nog wel, maar duren minder lang. Ze is een stuk vrolijker.
3 jaar geleden
Hoe je het omschrijft is het precies het zelfde wat zoontje van me vriendin had .
Dus koemelk allergie !
Zij werd ook niet serieus genomen door de huisarts . Ze hadden slapeloze nachten een huilende baby en heeft haar bijna haar huwelijk gekost .
Je MOET echt mega drama maken bij de huisarts ! Ze moeten je serieus gaan nemen . Dit is marteling voor jullie kindje en voor jullie !
De huisarts zal je dan recept geven voor de apotheek voor flesvoeding zonder koemelk erin .
Laat je echt niet weg sturen door de huisarts ! Me vriendin wil dus geen tweede kindje omdat ze is getraumatiseerd door de 8 maanden dat de huisarts haar niet series nam .
De uitslag is eczeem dat is 1 van de symptomen .
Succes !
3 jaar geleden
Reactie op TatjanaT
Hoe je het omschrijft is het precies het zelfde wat zoontje van me vriendin ...
Dit heb ik ook vaker gehoord idd in mijn de omgeving. Dat de ha het niet serieus neemt en verder kijkt.
Je zou ook nog geitenmelk kunnen proberen. Ken veel mama's die nu een heel ander kind hebben daardoor! (Werkte bij Ekoplaza). Deze zuigelingenmelk koop je gewoon bij de drogist, of biowinkel.
Sterkte in ieder geval :(