64 Reacties

3 jaar geleden

Uitslag is vaak koemelk allergie, voeding veranderen en zo houden, dan 2x per dag probiotica geven en het de tijd geven. Na een voeding half uur zittend houden, bedje iets omhoog en naar een oesteopaat gaan om je kindje te helpen met spanning in de buik

3 jaar geleden

Wij zijn na aandringen bij de huisarts 2 weken geleden met pepti. Echt een ander kind! Over 2 weken moeten we de oude voeding weer gedoseerd opbouwen. Als de klachten dan weer terug komen is het kma en krijgen we vanaf dan de voeding vergoed! Het duurde bij mijn zoontje 2 dagen voor ik verbetering zag. Alleen heeft hij door deze voeding wat moeite met poepen dus wel wat darmkrampen maar niet meer dagen lang ontroostbaar huilen!!

3 jaar geleden

Uitslag is vaak koemelk allergie, voeding veranderen en zo houden, dan 2x p ...
Ja ik geef protectis druppels (5druppels per dag) we laten hem om de 40ml boeren en houden hem na het eten 30min recht, ook zijn we al 4x naar de osteopaat geweest & het bedje staat al vanaf het begin schuin 😊

3 jaar geleden

Reactie op Beatriz

👌🏻👌🏻👌🏻
Dankjewel!

3 jaar geleden

Dan doe je alles al wat je kunt, wij hebben ook een pittige tijd gehad, dan is het uitzitten en dat is erg pittig als je er middenin zit

3 jaar geleden

Beste anke, koemelkallergie of niet.. ik wil je in iedergeval zeggen: het komt goed! Hier ook een dame met reflux kma en ontzettende krampen. Er komen echt betere tijden! Vandaag op advies van de kinderarts bij de fysiotherapeut en pedagoog van het ziekenhuis geweest, zij hebben ons extra handvaten gegeven, of het nu gaat werken of niet het was zo fijn dat er op maat meegedacht werd. Wellicht heb je er ook wat aan. Succes: het komt echt goed.

3 jaar geleden

Wij hebben tegen de darmkrampjes probiotica gegeven en dat was voor ons meisje echt dé oplossing voor de darmkrampjes. Het is prijzig, maar is het zeker waard! Na ongeveer twee á drie dagen werden de krampjes iedere dag minder. Nu heeft zij nergens meer last van (10 weken vandaag). Succes met deze periode. zoals meerdere al schrijven; er komen betere tijden aan (ook al voelt dat nu niet zo voor je)

3 jaar geleden

Reactie op Liesen

Beste anke, koemelkallergie of niet.. ik wil je in iedergeval zeggen: het ...
Dankjewel !

3 jaar geleden

Reactie op sabje123

Wij hebben tegen de darmkrampjes probiotica gegeven en dat was voor ons mei ...
Dankjewel !

3 jaar geleden

Hier ook koemelkallergie. Gebruiken pepti. Merkten na 2 dagen verschil en pas na 4 weken werd ze echt rustiger. Daarnaast bleek haar nekje helemaal vast te zitten en dat geeft ook krampjes. Dus ook naar osteopaat/manueel therapeut geweest. Dat kun je ook nog proberen?

3 jaar geleden

Reactie op MarliesE

Hier ook koemelkallergie. Gebruiken pepti. Merkten na 2 dagen verschil en p ...
Het nekje heeft de osteopaat al los gewerkt 😊 & ik hoop dat hij met deze voeding ook na een tijdje rustiger word ..

3 jaar geleden

Reactie op Liesen

Beste anke, koemelkallergie of niet.. ik wil je in iedergeval zeggen: het ...
Zou je de handvaten willen delen met ons? Mijn zoontje heeft ook reflux, kma en ontzettend veel last van darmkrampjes (verergerd door de nexium)... Zo zielig

3 jaar geleden

Misschien moet je de darmpjes ook kans geven te wennen aan nieuwe voeding?

3 jaar geleden

Uitslag is vaak koemelk allergie, voeding veranderen en zo houden, dan 2x p ...
Kan je aub aangeven hoe de allergie er dan uitziet mijn dochter heeft een wat droge huid op haar lichaampje niet haar gezicht en soms wat rode puntjes maar voor de rest eigenlijk best vrolijk alleen huilen onder de fles soms en moeilijk drinken!

3 jaar geleden

Ik zou wel overstappen naar nutrilon koemelk vrij wij hebben deze overstap gedaan bij onze dochter. En haar uitslag is foetsie ze spuugt niet meer en huilt niet meer de hele dag door. En heeft elke dag weer een poepluier.

3 jaar geleden

Reactie op Lianne92

Kan je aub aangeven hoe de allergie er dan uitziet mijn dochter heeft een w ...
Uitslag zit overal zowel gezicht als armpjes beentjes buikje enzovoort teminste dat was bij onze dochter zo

3 jaar geleden

Hier enkele weken geleden ook overgestapt op de nutramigen icm jbpm omdat deze melk een stuk dunner is dan gewone kunst voeding na 2 dagen merkte ik al duidelijk verschil maar het heeft zeker enkele weken ( 4 tot 6 ) nodig voor je kindje volledig gewoon is met de nieuwe voeding

3 jaar geleden

Mijn baby heeft vanaf geboorte heel veel luchtwegklachten en is nu 4,5 maanden oud. Uitzuigen en spoelen met nacl /babyneusspray blijft het advies... hiernaast heeft hij hele droge en gevoelige huid met een soort rode eczeem waar alleen olie op moet van de dokter (neutral dan bijv) in het begin enorm veel darmkrampjes en nu af entoe ook nog aardig... is het aan te raden om naar de koemelkallergie poeder te gaan om te kijken of dit verbeterd?

3 jaar geleden

Reactie op HoneyXx

Mijn baby heeft vanaf geboorte heel veel luchtwegklachten en is nu 4,5 maan ...
Hij heeft nu ook veel hoestbuien en overgeven van melk door hoestbuien en longen zijn schoon en geen koorts verder dus arts zegt hij is gewoon weer verkouden maarja...

3 jaar geleden

Reactie op HoneyXx

Mijn baby heeft vanaf geboorte heel veel luchtwegklachten en is nu 4,5 maan ...
Hier bijna het zelfde vanaf haar geboorte loop of snot neusje, veel slijm, diarree, huiduitslag wat rood is en heel droog. Ik ga morgen beginnen met pepti 4 weken lang te geven provocatie test vanuit de huisarts praktijk.