64 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Rachell | Moderator
Hier bijna het zelfde vanaf haar geboorte loop of snot neusje, veel slijm, ...
Succes ik ben vandaag begonnen. Gedeeltelijk Pepti 1 en op dieet voor de borstvoeding. Toen ik wilde afbouwen werden de klachten erger.
3 jaar geleden
Herkenbaar ook hier. Vanaf 1q dagen oud- na haar regeldag- was het opeens van kwaad naar erger. Bv verliep eerst heel goed maar daarna... vreselijk. Aanhappen ging niet meer. Gaf opeens teveel bv en snelle tsr.. opbouwende krampen. Van huilen naar krijsen..
Fleskolven wilde ook niet dus dacht dat het lag aan de voeding. Toen overgestapt op kruidvat voeding omdat andere dochter het hier super op deed destijds. Nee, werd erger. Ze had wegrakingen. Stikte in de melk die terug kwam maar in de keel bleef hangen. Vaak lang na het voeden. Volle longetjes. Toen geitenmelk genomen. Werd iets beter. Ontlasting werd alleen opeens groen. Bleef slijm in longen houden dus Toen overgestapt naar novolac novarice. Klachten gingen over alleen het extreme huilen bleef. En is nog steeds zo.. ze is nu 16 weken en mag nog steeds blij zijn als ze 120cc binnen krijgt. Voeding is ook vrij dik dus aan het denken wat nu beter is. Waren even terug weer gegaan naar geitenmelk om te kijken hoe dit ging. Dronk opeens hele flessen leeg maar krijst enorm en had opeens wel 6 luiers op een dag dat weer geel werd en minder stonk - ook wel fijn - en veel natte scheten.. dus nu maar weer novalac..
Osteopaat geweest maar kon niet veel ontdekken, kinderarts maar wilde niets doen omdat het door de novalac al iets beter ging en een tongriemkliniek. Haar lipbandje en tongriempje zijn te kort en te strak. Daar word ze 23 juni aan geholpen..
3 jaar geleden
Reactie op AK86
Herkenbaar ook hier. Vanaf 1q dagen oud- na haar regeldag- was het opeens v ...
Sterkte met alles 🌷
3 jaar geleden
Mijn zoontje begon op 3 weken ook krampen en reflux te vertonen. Met omeprazole gestart. Toen hij 8 weken oud was op koemelkeiwitdieet gegaan en wij zijn gestart met nutrilon syneo. Na een goede 3 weken. Geen krampen meer. Geen uitslag meer. Geen huilbuien meer en ook de reflux was zo goed als weg. Ik kan de nutrilon syneo wel aanraden. Wij zijn er heel goed mee. We zijn zelf gestopt met de Omeprazole.
Mss eens voorstellen aan je arts, vroedvrouw of degene die jullie opvolgt.
Het is altijd even zoeken, maar het komt wel goed. Hou wel rekening dat er een goede 2a3 weken voorbij gaan eer ze volledig op hun plooi komen.
Liefs
Steph.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op AK86
Hou er rekening mee dat dat lipbandje en tongriem nu niks gaan opleveren. Ze heeft al die maanden in haar leven een drinkgedrag geleerd en die zal je haar moeten afleren zodat de behandeling wel effect heeft.
3 jaar geleden
Hoi, onze meid had uiteindelijk geen koemelkallergie. Maar in het begin reageerde ze goed op nutrilon pepti syneo omdat deze beter verteerbaar is. Wij dachten toen dat ze een koemelkallergie had. Maar na een bepaalde tijd begon het terug erger te worden en zijn we terug overgeschakeld naar nan Evolia. Bij jullie gaat de uitslag waarschijnlijk wel een indicatie zijn dat de melk nog niet ok is.
Het aspect darmkrampen en harde stoelgang is heel herkenbaar.
Tijdens het eten weende ze en overstrekte ze haar constant. Na het eten had ze ook nog last van krampen.
Bovenop omneprazol voor het zuur, geven wij ook nog gaviscon.
Daarnaast dikken we de melk in met gelilact.
Tegen de harde stoelgang geven we lactulose.
Al die zaken samen zorgt er nu voor dat ze (tot nu toe) veel beter is.
3 jaar geleden
Reactie op HoneyXx
Mijn baby heeft vanaf geboorte heel veel luchtwegklachten en is nu 4,5 maan ...
Hier net hetzelfde. Darm krampen viel hier wel mee, dochter ook altijd wel borstvoeding gehad. Nu ik begon over te schakelen naar flesvoeding (Evolia HA) begon ze meer en meer eczeem te krijgen. Wij zijn nu overgeschakeld naar 2weken koemelkvrije pap. (man is pediater waarbij ook zijn collega's geadviseerd). Na die 2weken gaan we terug Evolia geven en als de klachten terug komen is de diagnose hier bevestigd.
Je kan het misschien ook eens bespreken bij jou kinderarts?
3 jaar geleden
Reactie op AK86
Heftig zeg :( Maar nog steeds veel huilen dus? Misschien toch nog reflux, maar dan zonder spugen? Als het ingedikt wordt kan het nog wel terug komen en last geven. Maar dan blijft het in de slokdarm hangen.
Hopelijk komen haar darmen snel tot rust!! En na 23ste hopelijk snel verbetering.. Heel veel sterkte iig!
3 jaar geleden
Reactie op Looni
Wij ook zelfstandig overgestapt op nutramigen.. vanwege vooral uitslag in h ...
Wereld van verschil inderdaad
3 jaar geleden
Reactie op Looni
Wij ook zelfstandig overgestapt op nutramigen.. vanwege vooral uitslag in h ...
Jeetje wat een verschil.. ons zoontje heeft ook mega uitslag al tig x bij de huisarts geweest. A.s dinsdag gaan we weer. Ik sta ook op een test.... maar als ik dit zo zie van jullie dan denk ik dat we ook moeten overstappen