16 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees dat er altijd wat alcohol achterblijft en dat het daarom wordt afgeraden. Maar t gaat echt om minimale hoeveelheden (90% na 2 uur stoven). https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/is-alcohol-in-eten-schadelijk-voor-kinderen-of-zwangeren.aspx

5 jaar geleden

Ik maak eigenlijk elk weekeind wel een stoofpotje. Ik vervang de alcohol door water en moet zeggen dat t aan de smaak niks afdoet 😊 wil het risico liever niet lopen om toch alcohol binnen te krijgen.

5 jaar geleden

Nou dit kan echt wel hoor. Het meeste is verdampt. En áls er al wat overblijft, dan is dit zo minimaal dat het echt niet schadelijk is hoor. Tegenwoordig is het allemaal wel een beetje overdreven vind ik.

5 jaar geleden

Ik heb ook gelezen dat er altijd iets achterblijft vorige week heb ik risotto gemaakt met alcoholvrije wijn. Je proeft geen verschil. (Maar dat komt misschien omdat ik bijna niet meer weet hoe wijn smaakt na een halfjaar haha)

5 jaar geleden

De alcohol verdampt gewoon als je het eerst laat koken en dan op zacht vuur laat sudderen is 't gewoon goed!

5 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Nou dit kan echt wel hoor. Het meeste is verdampt. En áls er al wat overbli ...
Ja dat lijkt me ook, maar je wordt zo onzeker van al die regels🙈

5 jaar geleden

Ik heb gister boeuf bourguignon gemaakt met alcoholvrije wijn, smaakte net zo lekker!

5 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Nou dit kan echt wel hoor. Het meeste is verdampt. En áls er al wat overbli ...
Ja vind ik ook, ik vind t ook allemaal een beetje ver gaan tegenwoordig. 🤣 ineens mag ik weer dingen niet die 3 jaar geleden geen probleem waren... pfffff wat een gedoe zeg 😖

5 jaar geleden

Reactie op Chrizz

Ik heb gister boeuf bourguignon gemaakt met alcoholvrije wijn, smaakte net ...
Ooh dat is ook een idee!

5 jaar geleden

Ik ga een alcoholvrije proberen!

5 jaar geleden

Wij hebben dit nagevraagd bij onze VK bij de eerste afspraak 😅 Die gaf aan, geen probleem als het een tijdje opstaat. Er blijft misschien iets achter maar dan heb je het over een druppeltje en dat gaat echt geen kwaad doen. Dus lekker van genieten!

5 jaar geleden

Na 1'5u is t er wel uit. (werk op n lab waar we alcohol uit producten koken voor alcoholgehalte) Dat kan je prima eten hoor

5 jaar geleden

Zou het goed aan de kook brengen. En qua koken maakt het weinig uit welke wijn je hebt. Je kan ook alcohol vrije wijn pakken. Vond hem om te drinken alleen niet zo lekker 🤔

5 jaar geleden

Zou het goed aan de kook brengen. En qua koken maakt het weinig uit welke w ...
Oeh dat vind ik een goeie! De rode alcoholvrije wijn is echt niet te drinken, maar heb nog wel een fles staan, dus ga m daarvoor gebruiken 😁 Verder ontopic: ik denk dat de meeste alcohol wel vervliegt, maar ik zou doen wat het beste voelt. Ik ben ervan overtuigd dat zo nu en dan een slokje alcohol nul effect heeft op je baby, maar toch laat ik het staan. Mocht het per ongeluk ergens in zitten dan is mijn kind niet meteen gehandicapt daardoor

5 jaar geleden

Alcohol heeft een kookpunt bij 78graden... water bij 100 graden. Kan geen kwaad niet teveel zorgen om maken gewoon een tijdje op laten staan