24 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het in de magnetron doen. Met water krijg je zo'n vieze kalklaag overal in. Tenminste dat had ik steeds.

4 jaar geleden

Dit werkt geweldig! Wij doen hier dagelijks alle flessen, spenen en kolfspullen in! 4 minuutjes en alles is weer uitgekookt☺️. Elke euro waard. Ze gebruikte dit in het ziekenhuis 👍🏼
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik zou het in de magnetron doen. Met water krijg je zo'n vieze kalklaag ove ...
Je kunt wat natuurazijn in het gekookte water doen dan heb je dat niet meer :D

4 jaar geleden

Reactie op Parelpoepje

Je kunt wat natuurazijn in het gekookte water doen dan heb je dat niet meer ...
Wel daarna goed afspelen natuurlijk 😅

4 jaar geleden

Ik heb mijn medela afkolfset in een magnetronsterilisator (dr brown) gedaan en het kwam er naar mijn idee niet goed uit, dus daarna heb ik braaf de handleiding gevolgd en uitgekookt. Overigens heb ik zeker niet dagelijks gesteriliseerd. Maar ik weet niet wat het beste advies daarin is.

4 jaar geleden

Reactie op Lynne88

Dit werkt geweldig! Wij doen hier dagelijks alle flessen, spenen en kolfspu ...
Deze heb ik ook fantastisch! Kolf en flesjes idd iedere 24 uur.

4 jaar geleden

Ik deed t met de magnetron-serilisator

4 jaar geleden

Wij doen het 1x per dag in de magnetron sterilisator. Ideaal 😊

4 jaar geleden

Ik doe het in een pan met kokend water, bijna elke dag. Ik heb geen last van kalk oid!

4 jaar geleden

Waarom zou je dat doen? Gewoon afwassen met een heet sopje is goed genoeg. Een minuut na het uitkoken is het al niet meer steriel. Zelfde geldt voor spenen en flesjes, alleen voor het eerste gebruik en daarna afwassen 👍
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op de buurvrouw

Waarom zou je dat doen? Gewoon afwassen met een heet sopje is goed genoeg. ...
Ik doe het omdat Medela zegt dat het elke dag gedesinfecteerd moet worden. Ik doe braaf wat de gebruiksaanwijzing zegt ;)

4 jaar geleden

Ik heb van die zakken voor in de magnetron van medela. Spullen erin, 60 ml water erbij en met 3 min klaar. Met 1 zak doe je 20x en zitten er 5 in een doosje. Gezien ik niet eindeloos door wil gaan met kolven vind ik dit een prima tijdelijke oplossing om het snel gedaan te krijgen

4 jaar geleden

Ik was het gewoon af. Ik begreep dat er nieuwe richtlijnen zijn. Vanuit onderzoek zou gebleken hebben dat het na het uitkoken en aanraking alles alweer net zo schoon/vies is als door de afwas halen. Alleen bij 1e gebruik 3 minuten uitkoken. Daarna is door de afwas genoeg. Soms kook ik het nog een keer extra uit voor mijn eigen gevoel. Maar dat hoeft dus niet.

4 jaar geleden

Ik doe alles in de vaatwasser en kook het soms uit met een beetje azijn maar dat is meer voor de kalk vorming

4 jaar geleden

Reactie op Michvdk

Ik heb van die zakken voor in de magnetron van medela. Spullen erin, 60 ml ...
Ik heb nu ook zo’n zak en vind dat heel handig, maar niet alles past in de zak dus het moet twee keer en dan dagelijks dit doen is best duur dus ik zoek daarom iets anders

4 jaar geleden

Wij hebben de Babymoov turbo pure sterilisator & droger, echt een fantastisch ding. Ik was het zo beu om elke 2u een hele hoop kolfonderdelen en flesjes te moeten afwassen en afdrogen. Nu spoelen we het gewoon af, rekje van de machine vullen, in de machine en hop alles wordt gesteriliseerd en gedroogd! Als de machine klaar is laten we alles zitten tot we het opnieuw nodig hebben, zo wordt alles toch bewaard in een bacterievrije omgeving 😊

4 jaar geleden

Ik was het na ieder gebruik en kook gemiddeld een keer per week uit. Dagelijks gaat me te ver

4 jaar geleden

Reactie op de buurvrouw

Waarom zou je dat doen? Gewoon afwassen met een heet sopje is goed genoeg. ...
In verband met het bewaren van melk is het wel belangrijk om het zo hygiënisch mogelijk te doen. Uiteraard dus ook schone handen gebruiken en in een schone bak of doek bewaren.

4 jaar geleden

Elke dag steriliseer in het in een magnetron sterilisator vele flesjes gebruik ik 1 keer en de flessen die we dan vaker gebruiken was ik tussen met water af. Hij krijgt bv en ik heb daar een ander gevoel bij als kunstvoeding. En ik vind hem nog te klein om alles in de vaatwasser te doen maar dat is mijn gevoel..

4 jaar geleden

Reactie op Bibii

Ik heb nu ook zo’n zak en vind dat heel handig, maar niet alles past in de ...
Wij hebben deze ideaal! we kregen ook een witte met een gaatje bovenin maar die stonk dus snel weggooit.. Deze sluit goed af 4 min in de magnetron 2 min afkoelen super handig vraag me af waarom ik dit al niet jaren eerder gedaan zoveel makkelijker en sneller als uitkoken. En alles past er in heb nog geen gevonden waar de dr brown recht op in kunnen staan maar plat werkt het na mijn idee net zo goed...