33 Reacties

5 jaar geleden

Ik zag een keer een moeder op youtube en zij gebruikte een mondmasker

5 jaar geleden

Mijn man heeft het gehad. Echt oppassen want het kan erg gevaarlijk zijn. Veel en goed je handen wassen voordat je hem/haar aanraakt en een mondmasker op. Gebruik Zovirax om het snel in te laten drogen.

5 jaar geleden

Reactie op Roos-Anne

Mijn man heeft het gehad. Echt oppassen want het kan erg gevaarlijk zijn. V ...
En geen kusjes geven..

5 jaar geleden

Ik had het in de kraamweek 😢, toen we ook nog in het ziekenhuis waren en niet bij elkaar op de kamer lagen. Ik had eerst een mondkapje op en gebruikte ook wel van die compeed plakkertjes. Voor het voeden en zo goed handen wassen. Verpleegkundige in het ziekenhuis zei wel dat het niet erg gevaarlijk is als je tijdens je zwangerschap ook een koortslip hebt gehad. Dan worden er al antistoffen aangemaakt ofzo :)

5 jaar geleden

Ik begin altijd direct met het smeren van Blistex Med plus als ik een koortslip voel komen. Royaal smeren. Meestal komt de koortslip dan niet eens door.

5 jaar geleden

Hier ook momenteel. Veel handen wassen en pleister dr op. Je maakt tijdens je zwangerschap antistoffen aan als je vaker koortslippen hebt. Mijn man had tijdens de bevalling van onze dochter zelfs een koortslip. Niet te druk maken gewoon goed op je hygiene letten en uiteraard geen kusjes en knuffels in het gezicht/handjes.

5 jaar geleden

Ik gebruik zinkzalf om het blaasje te laten indrogen en zorg dat ik schone handen heb als ik mijn dochter pak.

5 jaar geleden

Ik gebruik zinkzalf om het blaasje te laten indrogen en zorg dat ik schone handen heb als ik mijn dochter pak.

5 jaar geleden

Ik heb er nou al een paar gehad, ook in de kraamweek. Toen heb ik Compeedpleisters aangeschaft, puur voor de zekerheid. Daarnaast ook gesmeerd met koortslippencrème. Verder inderdaad blijven letten op hygiëne, wat vaker de handen wassen en je bewust zijn van je handelingen 😊

5 jaar geleden

Ik had het tijdens de kraamweek.. had de hele boel bij elkaar gehuild xD maar gewoon geen kusjes geven, en niet aan je mond zitten. En vaak smeren zodat het snel weggaat. Overigens heb ik tijdens de zwangerschap ook een koortslip gehad en ze zeggen dat de baby dan mogelijk antistoffen heeft aangemaakt.

5 jaar geleden

Mijn man heeft het ook gehad, hij droeg ook een mondkapje als hij onze dochter vast had. En verder heel veel handen wassen en geen kusjes

5 jaar geleden

Ik heb het ook gehad. Vond het echt vreselijk. Ik kon mijn zoontje niet knuffelen of zoentjes geven. Om goed beschermd te zijn heb ik steeds een mondkapje gedragen, lippen ingesmeerd en compeed stickers geplakt, mijn handen goed gewassen voor en na het verzorgen/oppakken.

5 jaar geleden

Zijn er nog dames die dit hebben meegemaakt? Ik ervaar het nu en heb er veel stress om

5 jaar geleden

Mijn man heeft al 2 keer een koortslip gehad, sinds onze dochter is geboren. Hij droeg een mondkapje als hij haar vast had, verder niet extra knuffelen en geen kussen geven en elke keer extra goed zijn handen wassen voordat hij haar oppakte.

5 jaar geleden

ik had dit aan mn verloskundige gevraagd en zij zei; lippen insmeren pleister plakken mondkapje op handen goed wassen , geen kusjes geven niet kroelen vasthouden alleen als t moet maar liever niet.. zei ze

5 jaar geleden

Ik heb er dus 1 gehad en mijn vriend ondertussen ook. We hebben goed opgelet, geen kusjes en handen elke keer gewassen... Dochter lijkt er niets van gemerkt te hebben!

5 jaar geleden

Ik heb echt regelmatig een koortslip en mijn vriend is elke dag naar zijn werk, dus ook troosten moest ik doen met een koortslip. Gewoon inderdaad goed handen wassen iedere keer, mondkapje of goed opletten dat die kleine niet naar mijn gezicht greep. Ook op mn schouder leggen en dan de andere kant op kijken en zeker niet zoenen! Alles is hier goed gegaan, als je maar goed oplet😊

5 jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik vind het zo moeilijk om niet te knuffelen etc. Maar het moet maar even zo

5 jaar geleden

Zo rot die koortslippen! Ik had er een toen mijn dochter een paar weken was (en heb daaromheen veel angst / twijfel gehad of er nou eentje aan het opkomen was). Ik slik altijd l-lysine tegen of ter preventie van een koortslip (helpt goed bij mij!). Maar hier was ik tijdens de zwangerschap mee gestopt; niet duidelijk of het veilig was. Ivm borstvoeding was ik nog niet weer begonnen met slikken maar de ha zei dat het wel mocht en ook op deze (betrouwbaar ogende) website zeggen ze dat lysine geen kwaad kan met bv: http://www.e-lactancia.org Dus daar ben ik mega blij mee want daardoor heb ik veel minder last van uitbraken! Toen ik er wel een had heb ik inderdaad 1000x pd handen gewassen, en geen kusjes. Maar ik vertikte het om mijn kind constant met een mondkap te benaderen:( Bij ons lijkt ze er ook niets van gemerkt te hebben gelukkig.

5 jaar geleden

Oja en tea tree olie kan het uitdroog proces ook flink versnellen!