11 Reacties

5 jaar geleden

7 jaar geleden had ik een koper spiraal laten plaatsen. Ik had na plaatsing ook een week lang krampen en pijn in mijn onderbuik. Het werd geleidelijk aan steeds minder pijnlijk, na een week ongeveer. Ik merkte wel dat ik iedere maand heftiger ongesteld was en langer. Heftigheid werd minder maar ik was wel altijd 6 a 7 dagen ongesteld. Uiteindelijk ben ik er heel blij mee geweest dat ik hem had laten plaatsen. Ik kan zelf niet goed tegen hormonen dus een koper spiraal was voor mij ideaal. Vorig jaar heb ik de spiraal laten verwijderen eind januari. Je bent dan gelijk vruchtbaar in tegenstelling tot andere spiraaltjes met hormonen. Voor mij was dat ook fijn aangezien ik graag zwanger wou worden. Dat was gelukkig snel gelukt 🥰

5 jaar geleden

Reactie op SuusW1986

7 jaar geleden had ik een koper spiraal laten plaatsen. Ik had na plaatsing ...
Bij een hormonale spiraal ben je ook meteen vruchtbaar na verwijdering.

5 jaar geleden

Wat gek dat dit al mocht bij jou? Ik moest 12 wkn wachten voor plaatsing

5 jaar geleden

Nooit last gehad van iets met een koperspiraal. In het begin voelde mijn ex alleen wel de de draadjes tijdens de seks. Misschien is hij niet goed geplaatst? Heb je al een na controle gehad?

5 jaar geleden

Zwanger geraakt door de koperspiraal heen.

5 jaar geleden

Reactie op Chetje

Zwanger geraakt door de koperspiraal heen.
😱 ik heb al 5 kinderen en wil geen meer ik ben al helemaal gesloopt na hoelang ben je zwanger geworden?

5 jaar geleden

Reactie op _1992_

Bij een hormonale spiraal ben je ook meteen vruchtbaar na verwijdering.
Bij mijn huisarts werd gezegd dat het door de hormonen soms wat langer kan duren. 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Ik heb hem net ook weer laten plaatsen, 10 weken na m'n bevalling. Ik heb nu ook wat kramp in m'n onderbuik en lage rugpijn. Maar dat is normaal want je baarmoeder voelt iets wat er niet hoort. Mijn man voelde tijdens de sex ook wel is wat prikken. Hopelijk bij deze niet... De vorige was door de huisarts geplaatst, ging toen heel moeilijk en is nooit gecontroleerd erna. Maar heeft uiteindelijk 4 jaar gezeten. Nu is hij geplaatst door de gynaecoloog en voelde er niks van! En nu 10 jaar beschermd ipv 5 jaar!

5 jaar geleden

Rare verhalen gehoord met een koperspiraal heb daarom de Mirena genomen.

5 jaar geleden

Heb eerst koper en daarna mirena gehad. Koper IVm bijwerkingen van de hormonen van de pil. Opzich wel tevreden mee geweest. Geen pijn of ongemakken tussen de menstruaties. Wel had ik zware menstruaties met veel krampen. Kan gebeuren met de koperapiraal. Daarna toch mirena geprobeerd en hier ontzetten bij mee geweest. Vijf jaar lang niet ongesteld geweest en geen last gehad van hormonen.

5 jaar geleden

Heb ook een koperspiraal gehad. Altijd 6 a 7 dagen mijn maandstonden, meestal best hevig. Het eerste is 5 jaar blijven zitten, het tweede is na een halfjaar spontaan verdwenen met onze dochter als gevolg 🙊😍 Waarschijnlijk doordat ik een organicup gebruikte, dus daar pas je best mee op!