10 Reacties
5 jaar geleden
Ja, hetzelfde hier. Ons meisje zat bij de 20 weken echo op de meest linker kant van het lijntje. Er moest daarom een extra echo (rond 24 weken) ingepland worden om nog eens extra te meten. Onlangs die betreffende echo gehad. Ze bleek nog steeds korte bovenbenen te hebben, maar had wel een goede groei doorgemaakt in vergelijking met de 20 weken echo. Uiteindelijk kreeg ik als antwoord dat ze toch ook wel de genen van de papa en mama meenemen. Aangezien we allebei niet groot zijn, leek dit toch ook wel bij het plaatje te kloppen en maakten ze zich geen zorgen meer. Wie weet bij jou/jullie ook een genen gevalletje 馃槈
5 jaar geleden
Niet te veel zorgen om maken. Klinkt heel eng allemaal en met metingen krijg je soms het idee dat het een of ander vreemd gevormd persoon word, maar het zijn vaak milimeters waar ze het over hebben en dat zie je in de praktijk niet terug(of je merkt dat broekspijpen wat te lang zijn, maar ook dat niet eens altijd). Daarbij kan het ook nog bijtrekken en je metingen op een echo wijken wel eens af in de praktijk is de ervaring hier.
5 jaar geleden
Dit is m'n derde zwangerschap en de eerste keer dat hij geen korte benen heeft 馃槉 heb 2 gezonde jongens rondlopen zijn niet de langste maar ja ben ik ook niet. Opzich passen ze goed bij een leeftijdsgenoten maar zijn wel kleiner als je ze vergelijkt bij de langste bij hun in de klas. Al heb ik ze wel kleiner gezien 鈽猴笍
5 jaar geleden
bij mij t derde zwangerschap en bij 20 weken echo bleek dat ze korte beentjes had.ik heb daarna bij 24 weken groeiecho gehad en t was aardig goed gegroeid waarmee ik me geen zorgen moest maken.bij t 20 weken echo is t zo dat alles heel klein is kwa mm.bij 24 weken is t wat beter te zien.en alsnog bij 32 weken nogmaals groeiecho om zekerheid te krijgen voor nacontrole van korte beentjes.in ieder geval als t maar gezond kindje wordt.ook al is t paar mm kort bij beentjes,t blijft je kind.
5 jaar geleden
Hier juist lange boven benen.. tsja ik bn maar 1.68 en mijn partner is 1.93馃槄
5 jaar geleden
Mijn zus was zwanger van een tweeling. Beiden ook korte beentjes. Telkens bleven ze dit herhalen. Het maakte haar onzeker omdat ze had gelezen dat kindjes met down ook korte beentjes hebben. We waren best gespannen hierdoor en durfde het niet met elkaar te delen. Uiteindelijk gezonde kids. Zijn nu 5 jaar en niks te merken aan korte beentjes? Ik vind raar dat ze het zeggen heeft onnodig spanning opgeleverd.