18 Reacties

4 jaar geleden

Nasi of bami kun je ook goed invriezen

4 jaar geleden

En stamppotten

4 jaar geleden

Macaroni, Chili concarne, lasagne

4 jaar geleden

Ovenschotels

4 jaar geleden

Pasta sauzen (hoef je dan alleen de pasta maar bij te koken), soepen

4 jaar geleden

Aziatische curry's, alleen nog wat rijst erbij 👌🏻

4 jaar geleden

Ik zou geen pasta of lasagne invriezen, dat wordt zo’n vieze drap vind ik als je het ontdooit. De sauzen kan je klaarmaken en invriezen en pasta alleen bijkoken. Soep kan je goed invriezen. Curry’s. Indiase currys ben ik zelf fan van. Met vlees en groente. Alleen nog wat rijst bij maken, heerlijk comfortfood. Ik weet zelf nog niet of ik ga invriezen, ik houd echt van vers. Misschien alleen wat soep. Stiekem ga ik er vanuit dat mijn schoonmoeder wel kookt voor me waar het mij niet lukt.

4 jaar geleden

Quiche

4 jaar geleden

Ik heb maandag 4 porties soep gemaakt. Daarnaast zorgen we dat er vlees(shoama, kip) in huis is, en Turks brood. Paprika erbij en je hebt een heerlijke snelle makkelijke maaltijd. Daarnaast maakt mijn schoonzus als kraamcadeau een aantal ovenschotels, zodat we de vriezer goed gevuld hebben.

4 jaar geleden

Wij gaan soep, spaghettisaus, groenten zoals wortels en prei enzo en tomatensaus invriezen...na de bevalling heb ik kraamzorg gevraagd zodat zij dan stoofvlees enzo kan maken 😅
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Gewoon een kleine tip. Ik ben ook fan van curry’s dus deze kennis ben ik door schade en schande wijzer geworden. Borstgevoede baby’s kunnen best heftig reageren op pittig eten dus misschien iets minder kruiden gebruiken dan je gewent bent 😊

4 jaar geleden

Tip: zorg dat je in de kraamweek veel vers fruit in huis hebt. De meeste kraamhulpen kunnen daar erg lekkere fruithapjes van maken wat echt fantastisch is als je wakker wordt na een middagdutje 😋

4 jaar geleden

Stampotten ook ja :) ook handig om afbak broodjes in huis te hebben, lekker makkelijk voor bij een soepje en altijd vers af te bakken! Dan heb je al snel een lekkere luxe lunch met zo'n warm broodje. Of een makkelijke maaltijd met soepje oid.

4 jaar geleden

Wij gaan niks ervoor invriezen mijn man vind koken leuk en doet dit eigenlijk dagelijks (ik bereid het voor) dus met de kraam tijd gaan we dit ook gewoon doen 🙈 komt misschien ook doordat ik van verse producten hou🙈 verder zou ik wel makkelijke producten in de voorraad houden zoals pizza of soep voor als er een dag even niet zo lekker loopt!

4 jaar geleden

Ik ben deze week ook begonnen met invriezen aangezien ik over 2 weken word ingeleid. Had van de week verse Chinese tomatensoep, nu een bak macaroni, vrijdag maak ik extra boerenkool. Maar ook nasi/bami is goed in te vriezen. Ook brengen onze ouders in de 1e week allebei minimaal 1x verse warme hap mee. Daarnaast is mijn man thuis en het is kerst dus lekker gemakkelijk (carpaccio en biefstuk😂)

4 jaar geleden

Ik heb stamppotjes en pasta's ingevroren. Die blijven na het ontdooien ook nog goed smaken en ik heb ze helemaal compleet bevroren, hoef niks meer toe te voegen. M'n vriend gaat in de kraamweek koken, als hij weet moet werken kunnen we regelmatig wat uit de vriezer pakken

4 jaar geleden

Ik maak altijd al een grote portie chili con carne voor de diepvries. Is na ontdooien net zo lekker als vers, en kan rijst of opbakbroodje bij. En ik maak ook regelmatig een taart die ik dan in stukken gesneden in de diepvries doe. Af en toe zin in stukje cheesecake, dus komt dan heel goed uit 😃. Veel fruit voor de kraamweek is zeker een hele goede tip, fruit laat ik sinds Corona bezorgen, echt ideaal! En ik ben niet zo van de kant en klare dingen maar een goed gevulde soep als back-up plan voor als je een keer geen tijd/zin hebt lijkt me ook handig, net zoals een keertje een diepvries-pizza. Denk echter dat mijn vriend graag elke dag wil koken, dus verwacht eigenlijk weinig problemen qua planning.

4 jaar geleden

Wij doen eigenlijk alleen maar dingen waarvan we die normaal ook wel eens invriezen. Als ik normaal lasagne maak, dan maak ik er meestal 2 of 3 in 1x klaar bijvoorbeeld. Ik heb een aantal lasagnes, een paar porties stampot en een paar porties chili con carne ingevroren maar ben van plan om ook nog een aantal lekkere ovenschotels te maken tijdens mijn verlof. 😊