13 Reacties

5 jaar geleden

Goedemorgen Klopt het dat het aanvoelt of dat er iets klem zit ik heb dat namelijk ook zo een niet aangenamen gevoel verloskundige zij tegen mij als Het iets is wat niet blijft is het niet erg maar als het een blijvende gevoel is dan moet je effe verloskundige bellenn

5 jaar geleden

Ja ik heb het ook! Word er gek van!.. Nou heb ik al problemen daarmee maar dit nog nooit gehad 😅 dus geen idee

5 jaar geleden

Het maakt voor de kleine weinig uit hoe je ligt. Zodra jouw lichaam signaal heeft dat jij of je kleine niet lekker liggen, draai je. Doe je 's nachts in je slaap ook en ook in je slaap lig je regelmatig op je rug. Dat zegt de verloskundige hier (die bij de eerste zei het trouwens ook). En die kramp in de heup komt misschien van die zwangerschapskussen? Het dwingt je min of meer in een bepaalde houding, waardoor, in dit geval je heupen, niet kunnen ontspannen, wat voor kramp kan zorgen. Tenminste dat is wat ik vermoed en wat we ook veel zien bij ouderen in de zorg als die met kussens steeds in dezelfde houding liggen, maar dat zijn wel ouderen natuurlijk🙈

5 jaar geleden

Ik heb van de verloskundige begrepen dat slapen op je rug niet gevaarlijk of slecht is voor de kleine. Ze zei dat er veel van dat soort verhalen de rondte gaan, maar dat niet wetenschappelijk bewezen is!

5 jaar geleden

Ik heb het ook. Wat mijn fysio zei, was dat je je been moet optrekken als je op je rug ligt en stel je hebt t links, dan moet je je been rekken naar rechts boven. Dat is even vasthouden. Daarna op je rug liggend je been strekken. Dan trekt t bij mij langzaam weg.

5 jaar geleden

Ik zelf heb een heupprothese en mijn bekken zijn ook niet meer van mij zelf.. dus kan mij je pijn goed voor stellen 😅🙈 wat het beste helpt is een fijn kussen waardoor je een beetje rechtop ligt en een kussen onder je knieholtes. Probeer het maar eens. Dan zal je zien dat je bv halverwege de nacht wakker word en dan even op je zij kan liggen als je dat fijn vind.

5 jaar geleden

Heb ik ook last van. Ik heb ook slijmbeursontstekingen in mijn heupen. Ik heb er al mee leren leven want heb er al jaren last van. Ik heb me 2x laten behandelen, met cortisonespuiten en bij de homeopaat met spuiten, maar dat mag nu natuurlijk niet. Maar het komt toch steeds terug dus ik laat het zo. Wij hebben een tempur matras. Dat is wel heeeeel goed ertegen! Ik wordt snachts nog wakker van de pijn als ik te lang op 1 kant heb gelegen, maar toch veel minder sinds we die matras hebben.

5 jaar geleden

Reactie op naoualzerktouni

Goedemorgen Klopt het dat het aanvoelt of dat er iets klem zit ik heb dat n ...
Hi! Ja het voelt als een soort verkramping het doet iig flink zeer.... Thanks voor de tip!

5 jaar geleden

Elke dag 1 glas tonic of bitter lemon drinken. Zit kinine in, dat helpt erg goed tegen kramp! Ik had erg kramp in mijn kuiten in de vorige zwangerschap. Niet overdrijven, want teveel kinine is weer ongezond in de zwangerschap, maar 1 glas kan prima een het helpt heel goed!

5 jaar geleden

Leg je het kussen ook tussen te voeten? Als ik het kussen alleen tussen mijn knieën leg en mijn voeten kunnen allebei rusten op het bed, dan heb ik geen last van kramp. Anders wel.

5 jaar geleden

Reactie op Anna2015

Ik heb het ook. Wat mijn fysio zei, was dat je je been moet optrekken als j ...
Thanks voor de tip!

5 jaar geleden

Reactie op Angel1313

Het maakt voor de kleine weinig uit hoe je ligt. Zodra jouw lichaam signaal ...
Hi! Ik heb vannacht zonder geslapen en had maar 1x lichte kramp (dit is echt een verbetering) super bedankt voor de tip!!

5 jaar geleden

Leg je het kussen ook tussen te voeten? Als ik het kussen alleen tussen mij ...
Ik heb het beide geprobeerd, vannacht helemaal zonder kussen geslapen en dat ging echt beter!