30 Reacties

4 jaar geleden

Ja dat kunnen krampen zijn buikje masseren en warm houden. de baby goed laten boeren helpt ook . Optillen met haar buikje op je laten liggen helpt ook. De voetjes masseren ook maar ze hebben warmte nodig van het meest. Mijn dochter is nu bijna 1 maand

4 jaar geleden

Reactie op Chetje

Ja dat kunnen krampen zijn buikje masseren en warm houden. de baby goed lat ...
Ok dit hebben jullie ook wel gehad zo lang ? Vond t wel een hele lange tijd (7 uur) lang krampen pijn te hebben en eigenlijk alles wat je doet werkt tijdelijk.

4 jaar geleden

Wij gister avond ook een krijsende meid bij ons, ze is nu 6 dagen oud. Hebben zelfs de verloskundige gebeld voor tips nadat we van alles gedaan hadden: Over de schouder, dus rechtop houden Buikje wrijven Pink in d’r mondje Kersenpitkussen Alles werkte tijdelijk of helemaal niet (pink en over de schouder werkte t beste) De verloskundige had nog als tip probeer er in badje te doen... Was tijd voor d’r voeding (fles) dus deze erin gedaan en op dat moment begon t te borrelen bij d’r en verdwenen haar krampjes.... (is niet altijd zo kan ook erger worden enzo blijkbaar) Mijn dame heeft ook al meer als 48 uur niet gepoept dus kan er mee te maken hebben zeggen ze. Dus dit moeten we goed in de gaten houden. Vandaag tot nu toe nog geen last gehad dus benieuwd naar vanavond!

4 jaar geleden

Hier een meisje van 4 weken en precies hetzelfde, ook vaak een aantal uur achter elkaar en hier werkt weinig op die momenten. Inderdaad warm houden, is het enige wat iets helpt.

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 10 dagen oud en gisterenavond een beetje hetzelfde verhaal. Na de voeding van 20 uur/20.30 erg onrustig en continu willen drinken. Op een gegeven moment was hij zo misselijk en veel krampjes maar drinken was het enige dat hij wilde. Geef borstvoeding overigens. Tot half 2 bezig geweest, heel erg vermoeiend. Geen idee wat helpt. Vanavond proberen we een warm badje voor hij naar bed gaat.

4 jaar geleden

Wij geven voor iedere voeding infacol tegen de krampjes dar helpt goed tot dusver

4 jaar geleden

Hier ook krampjes in de avond! Vandaag 1 week oud.. boeren doet ze bijna niet.. 😓 vanalles geprobeerd maar komt bijna nooit n boertje uit.. zielig zn krampjes he!

4 jaar geleden

Wij kregen de tip vd kraamverzorgster om orthiflor te gebruiken. Hebben het zelf net vandaag gekocht, maar goede verhalen over gehoord. Is probiotica die de krampen vermindert. Bij de eerste infacol gebruikt en dat hielp ook. Verder tegendruk geven tegen de voetjes/baby klein maken en lekker tegen je aan hielp eigenlijk het beste. Erg sneu en voor jullie pittig! Sterkte hoor!

4 jaar geleden

Klinkt herkenbaar van onze oudste dochter. Daar liepen we vanaf af de avond ook uren mee rond. Gelukkig sliep ze wel in de nacht. Wat hielp een beetje was met de buik liggen op de armen en dan lopen. In de draagzak bij me. Fietsen met de beentjes. Uiteindelijk ook flesvoeding gaan geven voor darmkrampen.

4 jaar geleden

Wat vervelend voor jullie en voor haar! Wij gebruiken sinds afgelopen weekend Sab Simplex. Hebben wel het idee dat het wat verlichting geeft overdag, maar ‘s nachts is ze erg onrustig nog helaas... heb je misschien ook gedacht aan een andere fles?

4 jaar geleden

Jup, heel herkenbaar. Bij ons was het probleem de voeding, en dan meer bepaald de koemelkeiwitten en het feit dat de melk te dun was. We geven nu Novalac Allernova AR , weeeeereld van verschil!!! 10x minder krampen, en niet meer teruggeven. Wel 2x zo duur als de gewone nutrilon, maar dat is het dubbel en dik waard als je kindje niet meer afziet xxx

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 10 dagen oud en gisterenavond een beetje hetzelfde verhaal. ...
Herkenbaar ons dochter is ook tien dagen oud en geef ook bv... Vaak in de vooravond ook ontroostbaar en wil dan ook continu drinken, dit is blijkbaar clusteren...specifiek voor borstvoeding...ze kunnen dit zowel 's morgens als' s avonds hebben..het enige dat je kan doen is knuffelen en laten drinken, over buikje wrijven enzo...het is inderdaad vermoeiend 😅 het betert blijkbaar wel na een aantal weken... Veel succes nog!

4 jaar geleden

Onze dochter is nu 18 dagen oud. Bij ons is het geen lichamelijk probleem maar overprikkeling van alle indrukken die ze nu krijgt. Wij zijn sinds vandaag begonnen met inbakeren (in overleg consultatiebureau). We moeten naar een heel strak programma voor ritme regelmatig en voorspelbaarheid. Normaal had ik nu met een ontroostbare dochter in de woonkamer gestaan maar nu slaapt ze vredig in haar bedje.

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 10 dagen oud en gisterenavond een beetje hetzelfde verhaal. ...
Ik heb net hetzelfde .. hij heeft constant de behoefte om te eten. Ik ben soms evt een paar uur bezig. Hij s nu 4 dagen oud. Ik zit nu al van 10u borstvoeding te geven met slaappauzes van 10 - 20 min maar als k hem wil neerleggen, meteen ogen open, huilen. En terug zoeken naar de borst en effectief heel goed drinken. Dit hou k geen week meer vol zo.

4 jaar geleden

Hier t zelfde, wij geven infacol. Dit scheelt n hoop. Speentje of knuffelen willen ze als comfort tegen de krampen, niet zozeer omdat ze echt honger hebben. Succes!!

4 jaar geleden

Herkenbaar , hier ook al twee dagen. Kunnen ook regeldagen zijn. Ik probeer momenteel de pranarom pranabb buikcomfort olie. Ik laat jullie weten of het geholpen heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Anoes2710

Onze dochter is nu 18 dagen oud. Bij ons is het geen lichamelijk probleem m ...
Hor merk je het verschil? Ik denk dat het krampjes zijn, maar uiteindelijk is na voeden en vasthouden tot hij slaapt (vervolgens binnen 5min wakker) het enige wat helpt is hem in de draagdoek hangen bij me. Dan valt hij echt in slaap en ontspant hij eindelijk!

4 jaar geleden

Infacol deed wonderen hier!

4 jaar geleden

Reactie op Tati 🌸

Ik heb net hetzelfde .. hij heeft constant de behoefte om te eten. Ik ben s ...
Dit had ik ook afgelopen weekend. Ben toen gaan kolven en toen bleek dat m'n productie was gedaald, hij had dus steeds honger.. kolf nu 2 dagen om de 2/2,5u en m'n productie is weer enorm gestegen.

4 jaar geleden

Infacol kan werken! Fietsen met de beentjes, op het buikje wrijven met de klok mee. Een paar slokjes water na een fles om ontlasting zachter te maken. Een ander merk flesje gebruiken.