33 Reacties

5 jaar geleden

In de kraamweek werd er voor ons gekookt door de kraamhulp of door familie. Daar heb ik me dus niet druk om gemaakt. Verder hier doordeweeks veel aardappels groente en vlees, en pasta, rijst met prut, couscous, soep met brood enz.

5 jaar geleden

Hier vooral veel koolhydraatarme gerechten. Omdat het lekker is en gezonder😅. Qua kraamweek heb ik nu al resten voor in de vriezer. Alle dingen die ik nu niet lekker vind (En normaal dus wel) staat in de vriezer voor dan😅🙈

5 jaar geleden

Kraamweek ga ik niet voor preppen. En nu, pasta, AVG, rijst, bami, van alles

5 jaar geleden

Reactie op Veerleh

In de kraamweek werd er voor ons gekookt door de kraamhulp of door familie. ...
🤔 heb je het er van te voren dan met de kraamvrouw/zorg erover tijdens het intake gesprek. Ik heb begrepen dat het best wel uitzonderlijk is dat ze voor je koken🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Kip madras is een aanrader!

5 jaar geleden

Wat betreft preppen kraamweek ben ik al begonnen met zo nu en dan wat in de vriezer te schuiven. Maak ook tegen die tijd een grote pan zelfgemaakte pastasaus en vries deze in porties in, kwestie van op de dag zelf even pasta koken (paar min werk) en je hebt eten. Ook vries ik wat porties zelfgemaakte currypasta in. Als je zorgt dat je (diepvries)groente, kip, kokosmelk en rijst in huis hebt dan heb je binnen 10 min een gezonde maaltijd op tafel staan. Soepjes doen het idd ook goed. En verder wat nasi/bami of roti.. maar net wat ik over heb, alles verdwijnt nu in de vriezer :) Ooh en in de gaten houden of de iglo diepvriesmaaltijden in de aanbieding zijn om in te slaan als back up. Gebruik ik nu ook af en toe tijdens hectische werkweken en geen puf om te koken. Zijn niet allemaal enorm lekker maar bijvoorbeeld de noedels met rundvlees en de paella zijn goed te doen.

5 jaar geleden

Reactie op Amme1

🤔 heb je het er van te voren dan met de kraamvrouw/zorg erover tijdens het ...
Die van ons deed dat ook. Kwam ze zelf mee. We hoefden het dan s avonds alleen nog in de oven te zetten 😊

5 jaar geleden

Reactie op Amme1

🤔 heb je het er van te voren dan met de kraamvrouw/zorg erover tijdens het ...
Ze had de tijd. Ze doen het 'normaal' volgens mij ook niet, maar ik had liever een pan eten op tafel dan elke dag de badkamer helemaal schoon. Dus zo overlegd met elkaar.

5 jaar geleden

Ekomenu heeft maaltijdboxen die ze wekelijks kunnen bezorgen, best een aanrader, nog biologisch ook. Er zijn een aantal verspakketten in supermarkten voor bijv nasi die wel erg lekker zijn en ook goed in te vriezen. Ik gebruik zelf ook vaak jamie oliver kookboeken. Bijvoorbeeld het boek 15 minute meals. Die gerechten krijg je nooit in 15 minuten af, maar zijn vaak wel te doen qua tijd.

5 jaar geleden

Hier op dit moment gewoon Hollandse pot. Groente met aardappels en een stukje vlees of vis. Dat afgewisseld met een keer pasta in de week en 2 keer een recept uit een kookboek of verspakket van de supermarkt. Mijn man kookt in het weekend en die kiest vaak iets uit een kookboek. Hebben er een hele boel (hobby van mijn man) zelf vind ik de meeste gerechten van de makkelijke maaltijd van 24 kitchen lekker en een keer weer wat anders. Tot nu toe al veel klaar gemaakt uit dat boek en maar 1 gerecht gehad wat ik echt niet lekker vond. Wat de kraamweek betreft had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om eigenlijk. Zowel mijn moeder als schoonmoeder draaien hun hand er niet voor om om iets extra te koken dus dat zal wel loslopen. 😁

5 jaar geleden

Hier ook gewoon het normale. Veel turkse rijst, salades, soep of ook gewoon aardappels met vis of pasta en lekker makkelijk als ik echt doodop ben van die stuiterballen😅 Kraamweek maak ik me niet echt druk om. Mijn schoonmoeder is hier dan net als bij andere bevallingen overdags en kookt ze dan regelmatig. Of schoonzussen. Buiten dat man is kok geweest dus mag hij ook mooi aan de slag 😄

5 jaar geleden

Ik ben echt wel een fan van de Jamie Oliver kookboeken. 5 ingrediënten en de superfoods vind ik erg fijn. Maak er regelmatig wat uit. Een van mijn favorieten is een ovenschotel van pastinaak, worstjes en appel, echt heerlijk. Verder maak ik ongeveer 1 keer per week pasta met diverse sauzen en salade. Ben ook gek op makkelijke try bakes (groente, aardappels appels vis, kip of worst bijv.) Thais achtige soepen flink gekruid met noodles doen t hier ook altijd goed, persoonlijk vind ik ze lekker met gekookt ei. Stamppot uiteraard (hoewel mn zoontje dat niet eet). Chilli con carne, ook heel goed in te vriezen. Draadjes vlees met boontjes, aardappel en jus! Nu heb ik honger. Geen idee wat ik doe met eten in de kraamweek, heb altijd wel verse soep en saus in de vriezer

5 jaar geleden

Niet nagedacht over de kraamweek, ik verwacht dan m’n schoonmoeder wel regelmatig wat mee zal nemen. Ik heb sws geen grote vriezer, dus van alles invriezen heb ik ook geen ruimte voor. Wat goed dat iedereen schrijft hoe ze ieder avond koken, ik merk de laatste tijd dat ik minder puf en zin heb om te koken, terwijl normaal best een hobby van me is. Speet ook mee dat ik veel avonden alleen eet ivm onregelmatig werk van m’n man. Dus hier wordt regelmatig wat besteld. Als ik wat maak eet ik vaak een groenteovenschotel, pasta, soep of diverse soorten wraps. Vooral makkelijk dus.

5 jaar geleden

Onze kraamzorg bij de eerste heeft een aantal keren voor ons gekookt.. met name ovenschotels konden we als we wilden eten zo in de oven gooien.. heel handig

5 jaar geleden

Reactie op Melis Michelle

Hier ook gewoon het normale. Veel turkse rijst, salades, soep of ook gewoon ...
Wat bedoel je met Turkse rijst?

5 jaar geleden

Voor weken na geboorte dacht ik ook wat spaghettisaus, soep en zo in diepvries te steken. Maar nu nog niet actief mee bezig. Voor de rest hoop ik dat mijn vriend wel wat meer zal koken en af en toe zal zijn mama ook wel voor iets zorgen.

5 jaar geleden

Ik maak ook geregeld wok! Snel klaar en gezond. Van Amoy heb je bij de AH noodles die je gelijk mee kunt wokken zonder ze eerst te hoeven koken. Vlees / garnalen > groente > noodles > saus en in 10 minuten iets gezonds op tafel :)

5 jaar geleden

Geen recept tips voor dit moment. Heb wat minder puf/zin om te komen. In mijn verlof wel wat extra's maken voor in de kraamweek. Vorige keer ook gedaan was erg fijn dat je niet veel hoeft te doen. Had toen hachee, chilli en snert in de diepvries o.a.

5 jaar geleden

Leuk topic! Ik hou ervan om recepten uit te wisselen 😄 Ik ben van plan om tzt een berg bolognesesaus in de vriezer te mikken. Is even wat werk om te maken (moet lang pruttelen), maar súper lekker en boordevol groente! Lijkt me allebei prettig voor in de kraamweek. Recept; https://miljuschka.nl/vlees-recepten/recept-spaghetti-bolognese (er zit rode wijn in, maar de alcohol verdampt volledig) En een verse klassieker die hier geregeld op tafel staat; spitskoolwraps! Men neme; (voor 4 personen) Een (halve) spitskool, ligt aan de maat 1 Ui 2 tenen Knoflook 300/400gr Gehakt Knoflooksaus (of iets naar keuze) 8-12 Wraps Kerrie naar smaak Snuf Peper en zout Snijd de knoflook, ui en spitskool alvast klein. Rul het gehakt met peper en zout, knoflook en ui erbij, daarna spitskool erbij en op smaak brengen met peper, zout en kerrie. Niet te lang laten staan, dan houdt de kool wat bite. Stop het mengsel met wat saus in een (opgewarmde) wrap en eet smakelijk!

5 jaar geleden

Leuk topic! Ik hou ervan om recepten uit te wisselen 😄 Ik ben van plan om ...
Dat klinkt goed spitskoolwraps 😋 Misschien ga ik die van het weekend wel proberen 👍🏻 Bedankt