34 Reacties
5 jaar geleden
Hier in België is het ‘normaal’ om een geboortelijst op het kaartje te zetten of een pamperrekening. Ik vind dit wel handig doordat je zeker de juiste cadeautjes krijgt indien de mensen iets willen geven.
5 jaar geleden
Zoals al vermeld bij ons in België is dit gebruikelijk om dit er wel op te plaatsen de mensen kiezen zelf of ze dit willen of niet... Door corona hebben wij ook een pamper rekening bij geplaats indien de winkels terug dicht zouden zijn ze ook een centje kunnen storten... Als ik zelf een kraamcadeau zou geven wil ik dit ook liefst fysiek kunnen zien vandaar voor de zekerheid de keuze tussen de twee
5 jaar geleden
Wij zetten ook wel een lijstje erop als kadotip. Liever spulletjes die ik kan gebruiken dan spullen die we niet nodig hebben
5 jaar geleden
Ik zou alleen als iemand het vraagt doen. Ik denk dat je later niet terug wilt kijken naar een www.lijstje.nl link op je geboortekaart. En los daarvan vinden mensen het ook nog steeds heel leuk om zelf iets te verzinnen. Soms iets dat je niet leuk vind maar soms ook iets dat je zelf nooit verzonnen had.
Ik laat mensen het lekker zelf invullen. Vind het veel leuker als ze zelf met initiatief komen en mensen worden er ook blij van.
5 jaar geleden
Cadeautips voor kraambezoek? Nee is raar, vind ik niet kunnen. Is wel mogelijk bij bv een babyshower. Maar voor kraambezoek kan je dat niet maken. Als iemand er naar vraagt is het een ander verhaal. Maar het zou net zijn dat als je niet iets van het lijstje koopt je niet welkom bent ofzo.. 😅 Je moet uiteindelijk doen wat je wilt hoor. Maar zou wel heel raar zijn. Daar is het geboortekaartje niet voor! 😆
5 jaar geleden
Reactie op MomJ’s
Ik zou alleen als iemand het vraagt doen. Ik denk dat je later niet terug w ...
Precies dit! Ik heb van vriendinnen echt een superleuke houten schommel gekregen (wij hebben net verbouwd boven en nu een slaapkamer met een enorm hoog plafond in een punt, perfect voor die schommel!) maar dat zouden we zelf nooit bedacht hebben.
Je kunt altijd een lijstje achter de hand houden voor mensen die graag iets willen geven wat je nog nodig hebt, lijkt me prima!
Maar de rest van de mensen laat ik graag zelf iets bedenken :)
5 jaar geleden
Ik doe dat wel, dan kunnen mensen kijken wat je nog nodig hebt of leuk vind.
Doe je het niet, dan zit er meer kans in dat je spullen dubbel krijgt of iets krijgt waar je niks aan hebt.
5 jaar geleden
Wij zetten als cadeautip het erop, maar vind ook dat mensen zelf iets mogen bedenken, hoop dan wel dat ze niet aankomen met kleertjes in maat 50, want heb het idee dat we die niet lang gaan gebruiken gezien meneer al erg groot is voor zijn termijn
5 jaar geleden
Ik zou het persoonlijk niet doen, wij kregen een tijdje terug eenkaartje met daarop een verlanglijstje en dat vond ik niet echt prettig, prijzen liepen ook uiteen het kwam gewoon een beetje vreemd over! En toen wij uiteindelijk iets van het lijstje kochten (want wilde het graag goed doen en ze niet teleurstellen) bleek het al gegeven te zijn want iemand had het niet afgevinkt dus kans op dubbele cadeaus zijn er altijd 🙈
Ik zou wanneer mensen vragen wat heb je nog nodig lekker een lijstje sturen deze vragen er tenslotte specifiek om en de rest voor zich laten.
5 jaar geleden
Ik twijfel hier ook zo over ik vind het zelf ook het leukst om iets te bedenken. Maar nu voor mijn 2e kind heb ik al zoveel van die fruttels en tuttels. Ik hoop dat ik dat nu niet krijg.. maarja.. cadeaulijstje krijg ik oprecht zelf niet gevuld. Dus dat is ook raar. Misschien idd maar bescheiden lijstje maken voor als er om wordt gevraagd.
5 jaar geleden
Ik heb voor mezelf een kort lijstje gemaakt, zodat ik wat weet te zeggen wanneer ze om advies vragen😄. Een link op het kaartje kam dwingend overkomen, hoewel het natuurlijk helemaal niet zo bedoeld is.. maar zoals je hier aan de reacties hoort is het in Nederland niet gebruikelijk en in België wel..
5 jaar geleden
Persoonlijk hou ik er echt niet van. Ik vind het ook niet prettig wanneer iemand dit zo naar mij toe communiceert.