25 Reacties
4 jaar geleden
Wij smeren bij luieruitslag bepanthen. Ook gebruikte we dan even geen lotiondoekjes, maar doekjes op basis van water. Het deed zo'n pijn bij mijn oudste. Jongste heeft nog geen luieruitslag gehad, maar niet eens spuitluiers. Poepgedrag verschilt gewoon per kind.
Bij mijn oudste hebben we met toen hij 8 maanden ook tot bloedens toe gehad. Dat kwam door de zure poep en die zure poep kwam weer door de nieuwe tandjes 🙄. Ik liet hem altijd een half uur of langer als ik dat aandurfde zonder luier rondtijgeren. Dat helpt ook. Ik werd wel nerveus of hij dan ineens zou gaan plassen, maar dat is gelukkig goed gegaan. Als het echt bloed helpt geen enkele crème volgens mij. Hier werkte dan alleen de blote lucht. Het was toen snel over. Succes. Ik hoop dat het snel over is.
4 jaar geleden
Proberen wat blote billen tijd te doen. Verder gebruiken wij meestal lanoline en heilwolle bij luieruitslag. Hebben hier echter enkel last van bij tandjes ofzo. Grote fan van wasbaar luieren. Hier amper last van uitslag. Zeker iets om naar te kijken als je hierin geïnteresseerd zou zijn! Verder zou ik ook geen doekjes meer gebruiken. Maar iets van waterwipes of een oude handdoek in stukken en die dan dan maken ofzo. In de meeste doekjes zit veel rommel dat tot verdere irritatie kan leiden 😊
4 jaar geleden
Hi, wij hebben een keer echt ergen luieruitslag na antibiotica gehad. Ook tot bloedens toe.
Wij gebruikten ook tijdelijk andere doekjes wat niet prikt om een wondje. Wat zij het fijnst vond is als we haar afspoelden met lauw warm water.
Daarnaast hadden we bij de apotheek een crème gehaald Oridza (word hier in de omgeving gemaakt door een apotheker, kost €3,5 +/-)
Hiervoor had ik het hele assortiment sudocreme, bepanthen, calendula billenzalf, talkpoeder etc al geprobeerd. Met die oridza was het zo weg 🥳 en daarna geen last meer gehad. Dan hebben we voldoende aan normale billenzalf.
Ik hoop voor jou en je kleine man dat je er snel vanaf bent.
4 jaar geleden
Zo vervelend is dat! Wij hebben een schimmeltje gehad, waardoor ze enorme jeuk had. Het is hier al genoemd, wasbare luiers ( of hele natuurlijke van een biologische winkel) en schoonmaken met wasbare billendoekjes. En billenzalf van dr Leenarts ( zit volgens mij veel minder in dan sudocreme)
Wat hier ook geweldig werkt is hypercal in het water doen en deppen. Dit helpt de huid helen ( doet ook wonderen voor mama’s die een paar hechtingen nodig hadden na de bevalling 🙃)
https://www.superfoodstore.nl/alternatief/etherische-olie/calendula-olie/natura-sanat-hypercal-hypericum-calendula-tinctuur-50-ml?gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcPabt3k5jMuLdgR-JfB_6OUbBy22y3lqmZiwztmj-0vwjvIyTPNVqRoCfNAQAvD_BwE
4 jaar geleden
Reactie op Rhiannon652
Proberen wat blote billen tijd te doen. Verder gebruiken wij meestal lanoli ...
Hier precies hetzelfde! Vorige week met verschrikkelijke billen terug van de opvang, zure poep, dus rode billen, hebben ze wegwerpluiers gedaan, ze dachten dat dat beter zou zijn.. niet dus🥴 twee nachten in de heilwolle en weer helemaal rustig😊
4 jaar geleden
Kan idd ook een schimmel zijn, kom vaak voor en gaat niet vanzelf weg.. Vette billenzalfjes maken t erger en kunnen branderig aanvoelen :(
Zoals al gezegd idd geen billendoekjes, echt heel pijnlijk bij uitslag en zoveel mogelijk blote billetjes!
Ik deed wel eens zo'n matrasbescherzeiltje uit t kraampakket in de box, dan legde ik haar daar op, aan de bovenkant zijn die vrij zacht. Maar als ze ouder worden blijft dat niet goed liggen vrees ik :(
4 jaar geleden
Reactie op Alsklinga
Wij smeren bij luieruitslag bepanthen. Ook gebruikte we dan even geen lotio ...
Inderdaad goed aan de lucht laten drogen, in de zomer was dat prima te doen. Nu heeft onze man voor een tweede keer flinke uitslag en dan wordt het wel lastiger want het is kouder en hij wil echt niet meer op z'n buik gelegd worden (billenschuiver hier😅).
Ik kan hier ook de doekjes op waterbasis beter niet gebruiken, dan gaat hij echt gillen. Daarom gebruik ik de grote fles luiercrème van Weleda; daarvan doe ik zelf wat op een wattenschijfje, en zo dep ik z'n billen schoon.
Verder regelmatig verschonen...
Sterkte, TS!