20 Reacties

4 jaar geleden

Niet echt contactberoep. Maar hij werkt op een boomkwekerij en kan dus niet 'vanuit thuis' werken. Met de pauzes etc zijn ze allemaal voorzichtig en zitten ze echt min. 1,5m van elkaar te eten enz. Maar soms met laden en lossen kan de afstand niet gehouden worden. Ikzelf ben ook niet echt bang van corona, maar vindt het nu wel spannender om boodschappen te doen. Daar de datum steeds dichter bij komt en ik nu niets op wil lopen. Je weet nooit of die onbekende mensen zich ook aan de regels houden en wat ze bij zich dragen.

4 jaar geleden

Mijn man is makelaar en ziet dus ook dagelijks veel mensen. Afstand houden probeert hij wel en mondkapje op tijdens bezichtiging enz. Maar dat wil niet zeggen dat je altijd de 1,5m kunt houden in een kleine woning. Ik ben zelf ook voorzichtiger de laatste weken. Hopen dat we niet besmet raken! Succes met de laatste loodjes

4 jaar geleden

Mijn man en ik (nu bijna 34 weken) werken beiden fulltime als arts in verschillende ziekenhuizen en zien dus ook veel (corona)patiënten. We doen voorzichtig en meer kan je niet doen, partners zijn altijd welkom bij de bevalling dus daar maak ik me geen zorgen over.

4 jaar geleden

Hi! Mijn man is ook fysio, en ja ik vind het wel spanned (nu 36 weken) maar ik heb wel besloten het los te laten. Druk maken heeft geen zin in mijn optiek, alleen maar slecht voor mij en de kleine en stiekem ben ik wel blij dat hij nog mag werken met al doe maatregelen. Hij zorgt goed voor de hygiëne en ventilatie en dan zien we het wel! Hij kan moeilijk nu 4/6 weken thuis zitten zonder inkomsten... succes!

4 jaar geleden

Snap je helemaal. Mijn man heeft geen contactberoep maar wel corona. Hij heeft gelukkig milde klachten maar zit inmiddels al weer een week thuis. De klachten worden niet erger maar ook niet minder 🤔 Vanmorgen contact gehad met de HA omdat zijn holtes flink vol zitten en er niets los komt. Hopelijk kan hij hier wat voor krijgen en gaat het dan opknappen. De kans is bij ons aanwezig dat ik eerder ingeleid wordt omdat er een dreigende zwangerschapsvergiftiging is. Dat vind ik wel spannend. Hoop dat hij voor die tijd is opgeknapt. 🤞🍀 Ik heb zelf overigens (nog?) geen klachten. Zodra mijn man wat opknapt laat ik me meteen testen. Overigens vind ik het psychisch echt wel zwaar. Apart slapen, afstand houden, geen knuffel als je het even moeilijk hebt. Mijn man vind het heerlijk om tegen mn buik te praten en te knuffelen en ook dat kan nu niet daar heeft hij zelf veel moeite mee. Voor zover ik heb begrepen mag de partner altijd bij de geboorte aanwezig zijn.

4 jaar geleden

Ik heb nog steeds geen idee waar ik besmet ben geraakt. Iedereen in mijn omgeving is getest en allen zijn negatief. Zelfs mijn vriend is nu nog negatief 🥴 Niet leuk om nu Corona te hebben

4 jaar geleden

Mijn vriend werkt in beveiliging en hij had geen symptomen toen hij corona kreeg. Ik zat al thuis ivm bekkenklachten en ben extreem voorzichtig en hygienisch. Ik heb uiteindelijk ook corona gekregen via hem. Ook al zegt het GGD dat we nu even immuun zijn tot aan de bevalling ben ik extreem voorzichtig. Mijn vriend moet helaas dan wel op locatie werken, maar snap dat dat zorgen levert. In het zkh waar ik ga bevallen mag je evt wel een ander iemand erbij hebben die geen corona heeft, mits je partner het heeft. Maar het fijnste is natuurlijk je partner die erbij is.

4 jaar geleden

Mijn man werkt in de loods. Qua pakketdiensten van grote bedrijven over de hele wereld. En echt afstand houden is vrij lastig daar. Maar mondkapje alles draagt die zo dat die toch beetje soort van beschermd is al helpt het geen piep.

4 jaar geleden

Mijn vriend is verpleegkundige op de acute opname en heeft dagelijks met corona patienten te maken. In het voorjaar heeft hij ook op de corona afdeling gestaan en toen wrsch ook corona mee naar huis genomen. We hebben toen beide milde klachten gehad. Ik weet dat hij zich houdt aan de strenge regels op werk en meer kun je niet doen. De kans dat je het oploopt in de AH omdat iemand totaal geen rekening houdt met de 1,5 meter is volgens mij nog groter. Ikzelf werk in het onderwijs (MBO) en ben eerlijk gezegd blij dat de scholen nu dicht zijn want die tieners hebben helemaal overal lak aan.

4 jaar geleden

Reactie op selenababy

Ik heb nog steeds geen idee waar ik besmet ben geraakt. Iedereen in mijn om ...
Oh wat vervelend, hopelijk vallen je klachten mee! Op hoeveel weken zit je?

4 jaar geleden

Reactie op Noes1234

Snap je helemaal. Mijn man heeft geen contactberoep maar wel corona. Hij he ...
Ach dat kan ik me voorstellen, wat pittig!!! Op hoeveel weken zit je nu?? Hopelijk knapt je man snel op en steekt hij jou niet aan 🤞 de Corona regels in ziekenhuizen schijnen nogal verschillend te zijn lees ik overal, ik ga vd week toch maar even checken wat de verschillen hier in de buurt zijn

4 jaar geleden

Ik zelf ben verpleegkundige en mijn man is huisarts . Ik ben inmiddels met verlof maar mijn man komt dagelijks in aanraking met corona patiënten . Goede hygiëne toepassing en verder kan je niet veel doen . Ja hopen dat je het niet krijgt . Maar ik maak me ook zorgen

4 jaar geleden

Reactie op anne14

Oh wat vervelend, hopelijk vallen je klachten mee! Op hoeveel weken zit je? ...
Vandaag precies 36 weken 🥳 Ja ze lijken soms helemaal weg te zijn en dan word ik wakker en denk ik ah neeee 🧟‍♀️🧟‍♀️🧟‍♀️

4 jaar geleden

Geen contactberoep, maar wel dichtbij. Mijn vriend is handhaver, dus veel controles op corona maatregelen.. Hij zit in de risicogroep, dus hij zal niet de moeilijke situaties opzoeken waarbij iets fysieks moet gebeuren. Maar kan natuurlijk altijd gebeuren.

4 jaar geleden

Wij hebben toevallig afgelopen keer aan de verloskundige gevraagd hoe het zit als een van ons coronapositief is op het moment van bevallen. Hier in de ziekenhuizen mag je dan evengoed allebei aanwezig zijn, het personeel gaat dan volledig in pak. Mijn vriend is huisarts en komt dus ook dagelijks in contact met coronagevallen. Vandaar zijn vraag aan de verloskundige. :)

4 jaar geleden

Reactie op AnneGMJ

Wij hebben toevallig afgelopen keer aan de verloskundige gevraagd hoe het z ...
Fijn om te horen! Toevallig ook over keizersnede gehad? Mag man daar ook bij zijn indien hij corona heeft?

4 jaar geleden

Reactie op anne14

Ach dat kan ik me voorstellen, wat pittig!!! Op hoeveel weken zit je nu?? H ...
Ik ben nu bijna 36 weken. Gisteren zelf getest dus ben benieuwd. Heb zelf gelukkig nog geen klachten. Had liever gewacht met testen tot mijn man helemaal klachten vrij was maar de VK vroeg of ik toch wou testen omdat ik regelmatig voor controle moet komen ivm hoge bloeddruk. Mijn man begint gelukkig wel wat op te knappen nu. Maar met enkel milde klachten zijn we ook al weer ruim 1,5 week verder.

4 jaar geleden

Mijn man is ook fysio, hij draagt wel altijd een mondkapje en handschoenen indien nodig. Hij wast zijn handen tussen alle behandelingen door enz. Patiënten die het hadden had hij dan net één aantal dagen niet gezien, maar bellen wel netjes om het door te geven. Ik ga mij er niet druk om maken, ik doe voorzichtig met visite enz zie zo weinig mogelijk mensen en hou 1,5 meter afstand. Maar bij ons in de omgeving heeft tot nu toe niemand corona gehad qua familie etc. Misschien even informeren in het ziekenhuis hoe dat gaat als je partner corona heeft, en je gaat bevallen daar zijn wel afspraken over gemaakt.

4 jaar geleden

Mijn vriend is werkt op een SEH dus zit er middenin. Uiteraard let hij goed op, en verder kan je er niet zoveel mee denk ik..

4 jaar geleden

Mijn vriend werkt bij de politie. Aangezien hij met zoveel mensen in aanraking komt en vaak geen 1,5 meter afstand kan houden ben ik blij dat hij überhaupt nog geen corona heeft opgelopen. Al word ik ook steeds angstiger naar het einde toe. Al die tijd zo ons best gedaan en dan zal je het nu maar oplopen wanneer je bijna moet bevallen 😣.