27 Reacties

5 jaar geleden

Oh zo vervelend! Ik hoor van andere gezinnen waarbij 1 persoon positief was en de rest zonder klachten dat de positieve persoon idd op zolder in quarantaine ging..zou zelf niet goed weten hoe en wat te doen dan eerlijk gezegd zeker omdat je toen die al klachten had ook samen sliep en je het dus ook zou kunnen hebben. En als je het nu nog niet hebt, zou je het dan nog krijgen. Lastig lastig...

5 jaar geleden

Weet van een nicht van mijn man dat die gewoon samen bleven slapen. Ze had zelf eerst ook geen klachten, maar heeft zich wel laten testen toen haar man positief was getest. Maar ze sliepen gewoon nog samen, ook met het idee van we hebben al sinds hij symptomen heeft samen geslapen dus de kans dat ik het heb is toch al groot. Ze had gelijk. 2 dagen nadat haar man de positieve uitslag had, kwam haar test ook terug en was ook positief. Pas 4 dagen daar nog weer na kreeg zij ook lichte klachten. Maar zij zijn dus ook gewoon samen blijven slapen. Denk dat wij dat ook zouden doen. De kans dat je het dan toch al hebt is groot. Daarbij zou hij ook niet ergens anders kunnen slapen. Ja in de schuur, maar om dat nou te doen in de winter...

5 jaar geleden

Beterschap voor je man!

5 jaar geleden

Hoi Noes, Mijn partner heeft ook positief getest op Corona, echter had hij nog geen klachten (collega testte positief daarom is hij getest) voor wij apart gingen slapen (hij op luchtbed in babykamer) ik heb me daar op vervolgens ook laten testen en was negatief. Ik ben toen bijna 2 weken bij mijn ouders gaan logeren (mijn oude kamer/bed staan daar nog en is 3 minuten van ons huidige huis af) het waren echt 2 pittige weken zo aan het einde van de zwangerschap (ik ben nu 2 dagen thuis, en nu 36+3 weken zwanger) maar ben wel blij dat wij zo op deze manier voor mij en de baby alle risico’s konden beperken. Ik heb ook nooit klachten gekregen omdat wij vanaf het moment van positieve uitslag van partner vóór hij klachten kreeg al helemaal gescheiden gingen leven in huis (met alle hygiënische maatregelen zoals niet hetzelfde toilet gebruiken, minstens 30 minuten wachten nadat partner ergens was geweest en hij zich opsloot in zijn kantoortje) en ik zodra ik mijn negatieve uitslag kreeg direct naar mijn ouders ben gegaan. Ik ben van mening dat er nog niet genoeg onderzoek gedaan is naar zwangerschap en Corona en of je wel of niet Corona op een ongeboren baby zou kunnen overdragen (buitenlandse onderzoeken hebben andere conclusies dan de Nederlandse adviezen van het RIVM) dus mocht je de mogelijkheid om echt uit zijn buurt te blijven voorlopig, zou ik dat zeker doen. Nu is 2 weken bij jullie sowieso niet nodig gezien je man al lichte klachten heeft dus het de GGD kan je precies vertellen tot wanneer hij besmettelijk is dus waarschijnlijk zal het bij jullie om een aantal dagen gaan. Dit was bij mijn partner onduidelijk. Succes in ieder geval de komende tijd🍀

5 jaar geleden

Mijn vriend is 2x in aanraking gekomen met positief geteste mensen en voor ons was dat reden genoeg dat hij naar zolder ging. Ik zat er in mijn 3e trimester echt niet op te wachten... maar het is absoluut NIET leuk om zo te leven. Mijn vriend is uiteindelijk niet besmet geraakt. Ik zou willen dat ik er laconieker mee om kon gaan. Het is jouw keuze.. wil je de risico’s zoveel mogelijk beperken, ga dan apart leven. Heb je de instelling ‘het is zoals het is’ en ‘loopt zoals het loopt’ dan lekker samen slapen..

5 jaar geleden

Waarom zou je adviezen negeren? Ze zijn er niet voor niks, oa om jou en je kind te beschermen. Persoonlijk zou ik in 3e trimester (of überhaupt) geen enkel risico willen nemen. Mocht je nog twijfelen dan zou ik het Corona topic even terugzoeken. Een aantal dames uit onze januari groep hebben het lelijk te pakken gehad. Andere hadden vrij weinig klachten, maar je weet het niet en je zal maar net die ene zijn die in het ziekenhuis belandt of door hoge koorts je kindje te vroeg geboren wordt (bij hoge koorts wordt je vruchtwater ook te warm).

5 jaar geleden

Ik zou het erg serieus nemen! Mijn man werd positief getest, apart van elkaar gaan slapen en uiteindelijk ben ik 11 dagen later ook positief getest. En ik kan je vertellen... Dat was geen pretje 😅 kreeg het met 30 weken (nu 35 weken) en nog heel erg aan het herstellen. Ben na een ochtend al al mijn energie kwijt en ruik en proef al 5 weken helemaal niets. Zolang je het kan vermijden waardoor er een kans is dat jij het niet krijgt, zou ik dat zeker doen. Ben echt heel goed ziek geweest....

5 jaar geleden

heel vervelend maar toch oppassen.mondkapje in t huis gebruiken (man)en afstand houden.hou jezelf in gaten met gezond eten en voldoende drinken.

5 jaar geleden

Hier een positief geteste man, met op wat hoofdpijn na nagenoeg geen klachten. Altijd bij elkaar geslapen, dus ook niets in veranderd. Samen in quarantaine gezeten, en na de quarantaine heb ik me laten testen. Gelukkig negatief, en heeft de corona mij overgeslagen 🙏🏻 Maar idd met het idee, dat ik het (toen we het ontdekten) anders ook al gehad zou moeten hebben.

5 jaar geleden

Ik ben zelf positief getest en man was negatief. Vanaf moment 1 heb ik alleen geslapen en me aan de richtlijnen gehouden. Dus ook overdag alleen gezeten op de kamer van onze zoon. (Hij mocht bij mijn man slapen). Ik gun je geen Corona, laat staan benauwdheids klachten of groei achterstand van de baby en zou me echt aan de richtlijnen/ regels houden ondanks dat hij milde klachten heeft. Het kan bij jou anders uitpakken! Sterkte

5 jaar geleden

Dank voor al jullie reacties! We hebben het nu zo gedaan. Apart slapen. Zo veel mogelijk in aparte ruimtes en als we wel samen in de huiskamer zitten op meer dan 1,5 meter afstand. Tot nu toe zijn de klachten bij mijn man nog niet erger geworden en heb ik nog geen klachten. We hopen dat dit zo mag blijven 🤞

5 jaar geleden

mijn man was ook positief getest maar gelukkig ik en mijn dochter van 8jaar negatief

5 jaar geleden

Ik heb 2 maanden terug corona gehad. Tegen de tijd dat ik een positieve uitslag had, hadden mijn vriend en ik al 5 nachten samen geslapen ofzo. Dus wij vonden dat het weinig zin had om alsnog gescheiden te gaan slapen. Ook niet fijn als je zwanger bent. Uiteindelijk heeft hij het nooit gekregen. 3x getest..

5 jaar geleden

Mijn man had paar maanden terug Corona en ik volgde 2 dagen later met klachten. En ook positief getest... goed uitrusten en uitzieken. Voor ons had het geen zin meer om apart te slapen. Maar vraag me af of dat überhaupt te voorkomen is als je samen woont.

5 jaar geleden

Ik zou gewoon samen blijven slapen. Ik ben er van overtuigd dat zo'n virus ook via de lucht verspreid en dat je allang besmet bent als je er gevoelig voor bent. En aan de andere kant, als je het nu mee pakt, ben je voor je bevalling weer beter, en hebben jij, je man, en de baby, alle 3 antistoffen in je lichaam. Das ook wel een fijn idee, dat je dan na de bevalling iig niet meer besmet wordt (grote kans heb je dan voldoende antistoffen voor de komende maanden)

5 jaar geleden

Ik zou gewoon samen blijven slapen. Ik ben er van overtuigd dat zo'n virus ...
Ja daar ben ik het ook wel mee eens idd. Lastige van corona vind ik dat het verloop bij iedereen weer anders is. Al is dit ook bij een flinke griep zo natuurlijk. Als ik niet zwanger zou zijn geweest had ik het allemaal wel best gevonden en hadden we wel gezien waar het schip zou stranden maar nu zo bijna 5 weken voor de bevalling ben ik toch wel wat voorzichtiger. Het idee dat ik wel flink ziek zou worden en hoge koorts zou krijgen waardoor de kleine eerder gehaald moet worden en we die dan met mondkapje en handschoenen moeten gaan verzorgen lijkt me echt drama. Dus daarom maar even het zekere voor het onzekere en hopen dat het snel weer over mag zijn 🤞

5 jaar geleden

Wij zijn er net een week vanaf. Ik ben positief geweest en mijn man negatief gebleven. We zijn wel appart gaan slapen en thuis die 1,5 meter aanhouden. Heeft bij ons super geholpen. Zelf heb ik maar milde klachten gehad en is het bij een neusverkoudheid gebleven.

5 jaar geleden

Als mijn vriend positief getest zou worden dan slaapt hij op zolder kamer van me zoontje (5jaar) en me zoontje bij mij

5 jaar geleden

Reactie op Noes1234

Ja daar ben ik het ook wel mee eens idd. Lastige van corona vind ik dat het ...
En de baby kan natuurlijk altijd eerder komen uit zichzelf. En dan ben je ook nog een risico voor het ziekenhuispersoneel als je positief test. Ik zou inderdaad gewoon apart slapen. Mocht het dan toch gebeuren dat je positief test en je moet eerder bevallen dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad. Mijn man kreeg op een zaterdag hoestklachten, volgende dag getest en maandag kregen we uitslag positief. Vanaf zaterdag al wel apart geslapen. Hij bleef niet geïsoleerd in zijn kamer, maar wij hielden in de woonkamer wel duidelijk afstand. Min 2 meter. Hij droeg ook een mondkapje. We hebben aparte wc’s gebruikt en ik kookte, hij pakte zijn eigen eten, ruimde deze zelf af etc zodat ik zo min mogelijk zijn spullen aanraakte. Ik ben uiteindelijk niet ziek geworden. Als ik niet zwanger was zou het me niet zo schelen en zou ik niet zo opletten denk ik. Maar nu ik al kortademig ben etc lijkt me corona er bovenop geen pretje.