27 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het laten afhangen van hoe vaak je gaat kolven, hoe lang je be wil geven en hoe veel kindjes. Ik heb de freestyle en vind m top, de extra centen waard. Krachtigere motor is heel fijn.

4 jaar geleden

Reactie op momof2boys

Ik zou het laten afhangen van hoe vaak je gaat kolven, hoe lang je be wil g ...
Draadloos is ook fijn, hoewel je meestal wel bij een stopcontact in de buurt bent...

4 jaar geleden

Ik heb de swing maxi flex dubbel nu een week en ben zeer tevreden. Ik merk geen verschil met de dure huurkolf van medela!

4 jaar geleden

Hier ook de freestyle flex, elke cent waard! Ik kan gewoon lopen en wat dingetjes in huis doen etc tijdens het kolven

4 jaar geleden

Ik heb de freestyle flex nu een week of 2. Daarvoor een oudje te leen van een vriendin de oude freestyle. Ik ben blij met de freestyle flex. Krachtige motor, fijne schilden. Ik ben er blij mee!

4 jaar geleden

Zelf twijfel ik ook al een tijdje tussen deze twee. Ondanks dat ik de freestyle style behoorlijk duur vind, ga ik toch deze aanschaffen. Voordelen t.o.v de swing maxi: - kan draadloos gebruikt worden - verbinding met app (bijhouden van hoeveelheid afgekolfde melk) - schijnt fijnere schelpen te hebben dan de swing - je krijgt er een koeltas, koelelementen en kolftas gratis bij Zelf ben ik van plan om veel te gaan kolven. Een volledig apparaat (inclusief accessoires) en een efficiënt apparaat (draadloos) is voor mij doorslaggevend. Hij is wat duurdere dan de swing maxi, maar je krijgt er ook meer voor terug. Daarnaast verwacht ik het apparaat ook nog bij toekomstige andere zwangerschappen te kunnen gebruiken!

4 jaar geleden

Dragen jullie dan een speciale bh om te kolven?

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_91

Dragen jullie dan een speciale bh om te kolven?
Ja medela heeft een kolf bh waardoor je je handen vrij hebt :)

4 jaar geleden

Ik had een Medela freestyle super fijne!

4 jaar geleden

Ik vind de freestyle heel fijn want dan zit je niet aan het stopcontact vast. Echt onmisbaar vind ik

4 jaar geleden

Ik heb de swing gekozen uiteindelijk. Die kan op batterijen als je een keer niet bij een stopcontact in de buurt bent en er zit dan wel geen app bij, maar die vind ik ook niet echt nodig. Vond 100 euro extra net wat te veel voor een paar accessoires 🤪

4 jaar geleden

Freestyle flex en super fijne krachtige kolf en idd zoals gezegd zit er vanalles bij!

4 jaar geleden

Medela freestyle 😍 heel fijn! Ik raad wel aan om zo’n bh van medela erbij te nemen, dan zijn jouw handen ook vrij namelijk

4 jaar geleden

Ik lees op bol.com aardig wat slechte reviews over de freestyle flex..

4 jaar geleden

Swing voldoet prima. Kan ook op batterijen dus hoeft niet altijd bij stopcontact. Enige nadeel vind ik dat ie best lawaai maakt tov de huurkolf

4 jaar geleden

Ik heb de swing en zou het niet aanraden. Het is niet sterk genoeg ofzo, duurt allemaal zo lang. Mijn vergelijkingsmateriaal is wel een professionele kolf uit het ziekenhuis, maar goed. Ik denk dat het beter zou kunnen.

4 jaar geleden

Freestyle flex icm de app is echt een aanrader! Gister onderstaande kolf bh binnen gekregen. Fijn de handen vrij tijdens het kolven. Ik vind het ideaal! Voor mij de extra centen dubbel en dwars waard. https://www.bol.com/nl/p/voedingsbeha-kolfbeha-in-1-voedings-bh-kolf-bh-voedingsbh-s-voedingsbhs-kolven-extra-verstelbaar-zwart-maat-l/9200000124564680/?s2a=

4 jaar geleden

(Dit heeft niks te maken met de kolf, sorry). Maar waarom een dure kolf bh kopen? Ik heb ooit toen ik kolfde voor de oudste een oude bh gepakt en er een paar gaten in geknipt. Werkte perfect.

4 jaar geleden

Reactie op Jazebel

(Dit heeft niks te maken met de kolf, sorry). Maar waarom een dure kolf bh ...
Bij mij passen mijn oude bh’s niet over mijn voedingsbh heen (ik draag voedingsbh’s met beugels en beugel op beugel is echt niet chill), en die kolfbh van medela vind ik echt fijn! Die rekt goed mee en knelt nergens. Overigens is die ‘dure’ kolfbh een stuk goedkoper dan mijn normale bh’s ;) volgens mij is hij iets van 35 euro!

4 jaar geleden

Ik heb de Swing Maxi. Heel blij mee, gebruik hem nu voor de tweede keer (tweede kindje). En inderdaad, de kolf bh is bij mij echt onmisbaar! Je hebt je handen vrij en daardoor kun je beter ontspannen, dus betere/snellere productie. Win-win situatie.