Hallo dames, ik heb een vraagje.
ik heb de davitamon mama compleet tablet ingenomen en na 10 min. heb ik melk gedronken. Zou het kwaad kunnen? Ik stress me kapot 😖😖
Ik neem deze al mijn hele zwangerschap net voor of na het ontbijt (afhankelijk van of ik misselijk ben) en ik ontbijt regelmatig met een glas melk of yoghurt. Staat volgens mij niks over in in de bijsluiter.
No stress zou ik zeggen.
Bepaalde vitaminen worden minder goed opgenomen als je het met melkproducten inneemt (oa de ijzer), maar het kan echt geennkwam
Sommige medicatie kunnen minder werken door melk producten. Ook kan je bij sommige medicatie maag pijn krijgen als je het inneemt met melk houdende producten. Maar zover ik weet kan het geen schade opleveren, alleen mindere werking.
Lijkt me geen kwaad kunnen. Op de doos staat niets over melk en heb er geen bijsluiter inzitten miss weggooid of zat er nooit bij. Op de doos staat met water voor of na een maaltijd. Ik moet zeggen neem ze altijd voor het slapen gaan met m'n ijzer en andere medicijnen anders vergeet ik het.
Het is een vitamine, dat kan echt geen kwaad met melk. De enige reden dat er wordt geadviseerd om tabletten niet met melk in te nemen is vaak met medicijnen, omdat deze dan niet goed opgenomen worden. Je hoeft hier echt niet om te stressen, want het kan totaal geen kwaad hoor!
Haha net als velen, iedere ochtend met melk slik ik die dingen weg. Of met ranja, of met de yoghurt, smoothies... het is maar net wat ik drink op dat moment.