25 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben er mee begonnen na de geboorte van mijn eerste. Het is even wennen en je moet er een handigheid in krijgen, maar als ‘ie goed zit is het ideaal! Moet soms zelfs opletten dat ik ‘m niet vergeet omdat je er niets van merkt😅

5 jaar geleden

In het begin is het echt heel erg wennen maar als je er eenmaal overheen bent is het erg comfortabel sins de bevalling zijn mijn menstruaties super heftig en heb ik continu last van doorlekken ik kan nog geen uur nacht maandverband of zelfs kraamverband in hebben of het gaat al mis ook tampons of een tampon en maandverband was geen succes ook kreeg ik het gevoel dat tampons het heel erg uitdroogde op een of andere manier en aangezien je met corona heel lastig of gewoon niet naar de wc kan is dit echt een ramp als je niet thuis bent dus heb ik zo cupje aangeschaft gewoon van de kruidvat de eerste dag en beetje onhandig en een beetje tegen je principes in maar daarna super fijn je hoeft jezelf geen zorgen te maken over ongelukjes of steets je vagina te beschadigen met die verschrikkelijke tampons er in en er uit halen zeker een aanrader!

5 jaar geleden

Aanrader! Als het goed erin zit voel je er niks van en geen vies gevoel wat je met maandverband/tampon wel hebt. Als je niet zoveel vloeit is het in de ochtend plaatsen en avond legen..geen opkijken na de hele dag zou bijna vergeten dat je ongesteld bent 😂En voordeel is dat je het 1 keer aanschaft en komende jaren klaar bent ipv elke maand nieuwe spullen kopen. Ik zou zelf niet meer anders willen.

5 jaar geleden

Oh even een tip mocht je er een willen aanschaffen bij oa plein.nl (onlinedrogist) is de menstruatiecup van lucovitaal nu maar 5 euro!

5 jaar geleden

Ik vind het echt een uitvinding. Je kan zonder lekken, sporten, zwemmen en slapen 👍

5 jaar geleden

Ik gebruik er een sinds een jaar of 4 en ik wilde dat ik er 10 jaar eerder al van had gehoord. Het goed inbrengen is even oefenen maar als je hem doorhebt, ideaal ding! Niet altijd aan te bevelen als je een spiraal hebt trouwens, dan kan ie (de spiraal) gaan wandelen

5 jaar geleden

Wauw wat een goede ervaringen! Toch maar aanschaffen dan maar thankss

5 jaar geleden

Bij de kruidvat hebben ze de OrganiCup. Die is €22,69. Duurder dan tampons of maandverband maar hoef je natuurlijk maar 1x aan te schaffen. OrganiCup heb ik zelf niet maar heb er goede verhalen over gehoord. Je hebt meestal 2 maten. Gezien je minimaal 1x bevallen bent, zou ik de grotere maat aanbevelen (van welk merk je pakt ook). Als je na een paar maanden steeds blijft lekken, zou je alsnog de kleinere maat kunnen proberen

5 jaar geleden

Fan!! Ik zou hem 100% aanbevelen

5 jaar geleden

Bij de kruidvat hebben ze de OrganiCup. Die is €22,69. Duurder dan tampons ...
Hier de organicup, bevalt erg goed. Handig opbergzakje er ook bij geleverd.

5 jaar geleden

Topding! Aanrader. Even oefenen, maar volhouden. Dan veel plezier ervan! Kruidvat heeft ‘m ook, eigen merk. Ennn heel milieubewust!

5 jaar geleden

Reactie op Petra Helene

Topding! Aanrader. Even oefenen, maar volhouden. Dan veel plezier ervan! Kr ...
Oh ja, na bevalling wel de grootste maat gebruiken anders kans dat ie te klein is en je gaat lekken.

5 jaar geleden

Bij de kruidvat hebben ze de OrganiCup. Die is €22,69. Duurder dan tampons ...
Top ding organicup. Was er echt heel blij mee. Even oefenen zeker als je hevig ongesteld bent. Een tampon hield bij mij nog geen half uur. Nu een spiraal dus durf nog niet dus weer terug naar die rot tampons en maandverband. Hoop eigelijk dat de ongesteldheid gewoon weg blijft nu 🤫

5 jaar geleden

Reactie op Debbyvd12

Top ding organicup. Was er echt heel blij mee. Even oefenen zeker als je he ...
Kan/mag je ‘m niet gebruiken icm een spiraal? Of vind je dat gewoon spannend? Denk er ook aan om een spiraal te laten plaatsen, vandaar :)

5 jaar geleden

Ik zeg altijd, once you go cup, you never go back! Inderdaad wel grote maat nemen. Het voelt heel hygiënisch en geen lekkage meer. Ga wel thuis even oefenen met in - en uithalen, dat kan soms even lastig zijn. Goed inademen en uitademen, of kuchen, wil nog wel eens helpen.

5 jaar geleden

Helemaal fan! Gebruikte hem voor de zwangerschap al 3 jaar. Zo hygiënisch en scheelt natuurlijk ook veel vies afval (wat we nu weer compenseren met al onze luiers 😅) Aanrader, kan niet anders zeggen. Is even een handigheidje om hem in te brengen maar ik kijk er maar 2x per dag naar om.

5 jaar geleden

Is er iemand die mij de gouden tip kan geven voor inbrengen? Dit is de tweede menstruatie dat ik het probeer maar voor mijn gevoel kan ik hem niet diep genoeg inbrengen. Ik heb twee natuurlijke bevallingen gehad en gebruik de Organicup.

5 jaar geleden

Reactie op Heleen-92

Is er iemand die mij de gouden tip kan geven voor inbrengen? Dit is de twee ...
Ik vouw hem dubbel en breng hem dan in. Ook heb ik het stokje een stukje afgeknipt. Je hoort hem eigenlijk helemaal niet te voelen...

5 jaar geleden

Ik gebruikte deze voor de geboorte van mIjn kindje en was er heel tevreden over, zo makkelijk! Nu na de bevalling vond ik het niet zo fijn zitten. Probeer het volgende maand weer. Verloskundige attendeerde mij er wel op dat als je een spiraaltje hebt het wordt afgeraden om te gebruiken ivm vacuüm..

5 jaar geleden

Reactie op Heleen-92

Is er iemand die mij de gouden tip kan geven voor inbrengen? Dit is de twee ...
Blijven oefenen, ik kreeg hem in het begin ook niet goed in maar nu gaat het goed en ben ik er heel blij mee. Ik maak hem nat en doe hem het liefst in als ik onder de douche ga. Dan zak ik helemaal door m’n knieën en gebruik de techniek dat ik hem in duw aan één kant (het dubbelvouwen ging bij mij niet goed). Ik ga dan helemaal met m’n vinger mee naar binnen om te voelen of hij goed is uitgevouwen. Even handigheid in krijgen en ontdekken hoe het voor jou werkt. Hoop dat het gaat lukken voor je, succes 👍🏻 🍀