Migraine

Bogaert95
24 dagen geleden
Volgen
Hey iedereen ! Ik ben migraine patiënt en heb soms een hele harde aanval. Zijn er nog mensen die het hebben en zoja wat doen jullie daar tegen? Ik heb daar medicatie voor maar is heel zwaar Dus durf deze niet te nemen voor mijn babytje
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
15 reacties
mama 2
24 dagen geleden
Een gek drankje, maar probeer oploskoffie met 3 el citroensap en drink het op. De hevige pijn verdwijnt zo! Ik had daar ook last van!
  • Rapporteren
Bogaert95
24 dagen geleden
Reactie op mama 2
Een gek drankje, maar probeer oploskoffie met 3 el citroensap en drink het op. De hevige pijn verdwijnt zo! Ik had daar ook last van!
Maar ik mag juist geen koffie drinken is verboden bij mij ben getest geweest en mag ook geen aspartaam drinken of waar het ook in zit ben vorig jaar met spoed afgevoert omdat de helft van mijn lichaam verlamt was door migraine aanval 😔
  • Rapporteren
JJW
24 dagen geleden
Ik heb idd ook migraine. De medicijnen hiervoor mag je absoluut niet innemen tijdens zwangerschap. Gister en vandaag weer gigantische hoofdpijn en probeer het met paracetamol te doen, maar helpt helaas niet ☹ Ik zou de verloskundige even bellen wat je eventueel nog meer in zou mogen nemen. Sterkte!
  • Rapporteren
Anie26
24 dagen geleden
Ik ben ook migraine patiënt. Gelukkig werkt excedrin bij mij in 90% van de gevallen. Al mag ik deze medicatie nemen, toch voel ik mezelf er niet goed bij. Je kan misschien eens horen naar een cefaly band. Dit heeft te maken met elektrostimulatie van de hoofdzenuwen. Bij mij verminderd het de migraine niet maar veel patiënten hebben lovende recensies. Je kan het denkik best met de dokter (en misschien) apotheker bespreken, zij kennen de medicatie en zullen best de schade of nood kunnen inschatten. Ik hoop voor je dat alles goed verloopt.
  • Rapporteren
Bogaert95
24 dagen geleden
Reactie op JJW
Ik heb idd ook migraine. De medicijnen hiervoor mag je absoluut niet innemen tijdens zwangerschap. Gister en vandaag weer gigantische hoofdpijn en probeer het met paracetamol te doen, maar helpt helaas niet ☹ Ik zou de verloskundige even bellen wat je eventueel nog meer in zou mogen nemen. Sterkte!
Ja ga ik morgen zeker doen want heb niet echt geslapen ben doodop nu is het wat gemindert maar ben bang dat het straks weer zo zal zijn en dat op moederdag 😔
  • Rapporteren
mama 2
24 dagen geleden
Reactie op Bogaert95
Maar ik mag juist geen koffie drinken is verboden bij mij ben getest geweest en mag ook geen aspartaam drinken of waar het ook in zit ben vorig jaar met spoed afgevoert omdat de helft van mijn lichaam verlamt was door migraine aanval 😔
Ooh, Dan heb jij de heftige variant. Doe rustig aan en beterschap😘
  • Rapporteren
Bogaert95
24 dagen geleden
Reactie op Anie26
Ik ben ook migraine patiënt. Gelukkig werkt excedrin bij mij in 90% van de gevallen. Al mag ik deze medicatie nemen, toch voel ik mezelf er niet goed bij. Je kan misschien eens horen naar een cefaly band. Dit heeft te maken met elektrostimulatie van de hoofdzenuwen. Bij mij verminderd het de migraine niet maar veel patiënten hebben lovende recensies. Je kan het denkik best met de dokter (en misschien) apotheker bespreken, zij kennen de medicatie en zullen best de schade of nood kunnen inschatten. Ik hoop voor je dat alles goed verloopt.
Oke dank je wel
  • Rapporteren
Bogaert95
24 dagen geleden
Reactie op mama 2
Ooh, Dan heb jij de heftige variant. Doe rustig aan en beterschap😘
Ja is heel heftig dank je
  • Rapporteren
Mama1-2
24 dagen geleden
Ik heb ook al mijn hele leven migraine. Bij mij helpt mijn eetpatroon (ik kan niet goed tegen gluten en lactose bijvoorbeeld), maar wat vooral heel erg een ding schijnt te zijn is magnesium! Zorg dat je daar genoeg van binnen krijgt. En verder inderdaad paracetamol en hopen dat jij een van de gelukkigen bent waarbij zwangerschap positief werkt, sterkte! 😢🤕🤯
  • Rapporteren
T-P
24 dagen geleden
Ik heb er ook last van, heb 3 jaar geleden door een diëtist heel mn eetpatroon door laten spitten. We kwamen er toen achter dat ik met name van varkensvlees en bepaalde e-nummers in pakjes en zakjes migraine krijg. Ik kan zo heel af en toe wel een klein beetje varkensvlees eten maar moet daar echt mee oppassen. Ook heeft een wisselend patroon met opstaan en gaan slapen invloed. Wellicht kan je dit uit laten zoeken, ik had al vrij snel resultaat. In de jaren daarvoor heb ik ook echt van alles geprobeerd (o.a. betablokkers, voetreflextherapie). De medicijnen die ik voor migraine gebruik (sumatriptan) mag ik absoluut niet innemen tijdens zwangerschap. Heel veel sterkte en succes! 💌
  • Rapporteren
Bogaert95
24 dagen geleden
Reactie op T-P
Ik heb er ook last van, heb 3 jaar geleden door een diëtist heel mn eetpatroon door laten spitten. We kwamen er toen achter dat ik met name van varkensvlees en bepaalde e-nummers in pakjes en zakjes migraine krijg. Ik kan zo heel af en toe wel een klein beetje varkensvlees eten maar moet daar echt mee oppassen. Ook heeft een wisselend patroon met opstaan en gaan slapen invloed. Wellicht kan je dit uit laten zoeken, ik had al vrij snel resultaat. In de jaren daarvoor heb ik ook echt van alles geprobeerd (o.a. betablokkers, voetreflextherapie). De medicijnen die ik voor migraine gebruik (sumatriptan) mag ik absoluut niet innemen tijdens zwangerschap. Heel veel sterkte en succes! 💌
Ja ik gebruik ook sumatriptan is het enige dat helpt bij mij maar neem het nu niet dank je wel
  • Rapporteren
Leentje1
24 dagen geleden
Hier ook migraine patient. Afgelopen 3 dagen achter elkaar migraine gehad. Huisarts gaf aan dat ik in mijn eerste trimester 1 sumatriptan mag slikken en verder liever paracetamol. Wanneer ik migraine heb heb ik ook altijd enorme pijn aan mijn schouder. Deze heb ik gister voor het slapen gaan stevig laten masseren door mijn man. Gelukkig is de pijn nu eibdelijk weg. Stress is bij mij vaak de boosdoener van migraine. Gelukkig werk ik momenteel thuis maar doordat ik de hele dag door misselijk ben lukt het niet om mijn deadlines te halen. Ook las ik dat yochurt en oude kaas boosdoeners zijn. Daar stop ik nu even mee.
  • Rapporteren
Berdien35
18 dagen geleden
Ik ben apart door verwezen naar een gynaecoloog om gesprek te hebben over medicatie en zwangerschap. En het advies was toen: echt liever geen triptanen gebruiken, alleen paracetamol. Ze zei dat ik wel kon blijven gebruiken totdat ik zeker wist dat ik zwanger was maar zodra kans bestond dat ik ook maar zwanger kon zijn heb ik al niet meer gebruikt. Zekere voor het onzekere. Ik heb sinds ik zwanger ben 2 keer heftige migraine gehad en daarbij vast geprobeerd te houden aan het idee dat het max 3 dagen kan duren zo'n aanval maar invloed op kindje is levenslang; dat hielp me wel om geen triptanen te gebruiken ook al was nood hoog
  • Rapporteren
Nola0214
18 dagen geleden
Hoi, ik heb ook last van migraine (met aura). In mijn vorige zwangerschappen heb ik geen enkele aanval gehad. Nu ben ik 6+5 zwanger en heb ik gisteren een aanval gehad (met aura) Normaal gesproken slik ik rizatriptan maar dat mag nu niet. Ik heb 2 paracetamol genomen en geslapen. Slapen werkt dan het beste bij mij. Het is ontzettend vervelend! Ik moet de huisarts even bellen van de vk voor overleg of ze eventueel iets anders hebben dat wel mag.
  • Rapporteren
Kim-2
18 dagen geleden
Je mag behalve pcm echt niks anders slokken, hoe moeilijk ook.
  • Rapporteren