16 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee!

5 jaar geleden

Dit heeft bij ons super goed geholpen. Jij draagt een grote trui van je man bijvoorbeeld zodat die goed naar jou ruikt en zodra je man je kindje goed doet hij die trui aan . Je dochtertje ruikt zo jou en geloof me het helpt!!!

5 jaar geleden

Hier ook. Zoontje schreeuwt het soms uit bij z'n vader terwijl die bij mij rustig is 😅 Nu ben ik ook gewoon heel voorzichtig en is mijn man wat lomper misschien dat het daar aan ligt. Geen flauw idee hahah

5 jaar geleden

Bij ons heeft af en toe huid op huid contact geholpen. Ze doen dit al sinds de geboorte af en toe en ons zoontje heeft geen probleem om getroost te worden door zijn papa ☺

5 jaar geleden

Was bij de eerste twee een fase en hoop nu ook. Je kleine heeft 9 maanden lang alleen jou gehad, jouw hart gehoord en dat is vertrouwd en het enige wat hij kent. Je partner kent hij niet en is niet zo vertrouwd, het kost tijd voor dat je kleinendat herkent. Hier was het meestal na 3 maanden goed. De tips die al staan kan je gebruiken(vooral die trui/shirt van je man aandoen en die je man daarna aan laten trekken werkt vaak wel). Maar het lost zich ook vanzelf op met de tijd, maar duurt even😅 en dat is best lastig voor beide partijen. Vind ik zelf ook.

5 jaar geleden

Ik laat het gewoon. Mijn zoontje wordt vanzelf bekend met zijn vader. Maar mijn handen beginnen soms wel te jeuken.

5 jaar geleden

Niet herkenbaar, maar ik zou het gewoon even laten gaan. Als je haar blijft overnemen, dan went ze nooit aan het troosten door papa. Toch een kwestie van even doorzetten denk ik. Hoe lastig dat ook is, want je wil natuurlijk liever niet dat ze blijft huilen.

5 jaar geleden

Ooh ja bij ons is dat ook. Ik geef borstvoeding dus dat maakt het er niet makkelijker op.. Het begint nu wel beter te gaan. Maar bijvoorbeeld van mij laat ons zoontje alles toe, aan zijn neusje zitten zodat hij lacht,.. Als mijn man dat doet begint ie te huilen. Niet leuk voor mijn man... Ik denk ook gewoon dat hij er minder geduld mee heeft en dat voelt de kleine. Ik ga vanaf dinsdag wekelijks een uurtje naar de kinesist, dus ik hoop dat dat ze helpt en dat ze elkaar zo beter leren kennen.. :-)

5 jaar geleden

Reactie op Zwaantjee

Niet herkenbaar, maar ik zou het gewoon even laten gaan. Als je haar blijft ...
Niet makkelijk, maar dit lijkt mij ook het beste. Als je het steeds overneemt, leert je man ook niet beter omgaan met haar en went je kindje minder snel aan hem.

5 jaar geleden

Thanxxx voor de tips! Hij is vandaag vrij en ze was net helemaal over haar toeren en ligt nu heerlijk op zijn arm te slapen... Super fijn! ❤️ Denk dat vooral ook met de avond te maken heeft dat ze extra onrustig is en hij het dan net niet treft. Ik ben hier al erg blij mee 🥰

5 jaar geleden

Reactie op Anita1984

Thanxxx voor de tips! Hij is vandaag vrij en ze was net helemaal over haa ...
Het klopt wel dat de avonden wat onrustiger zijn. (hoe oud is ze nu?) ik heb de eerste paar keren ook wakker gelegen toen m'n vriend het zou overnemen 😅 het is ook allemaal nog wennen aan elkaar. Alsof je samen een nieuwe taal leert.❤️ Ik zei na de bevalling tegen m'n vriend shirt uit! Hij heeft toen gelijk huid op huid contact gehad met haar. Ze sliep gelijk, ookal had hij der wat onhandig vast haha. Dat kan ook helpen en als het goed is herkent ze zijn stem ook wel van de zwangerschap nog hoor. Het kan in het begin wat onwennig zijn voor je dochter en je man misschien, mijn vriend voelde zich in het begin wat jaloers omdat het mij allemaal wat makkelijker afging dan hem wat eigenlijk logisch is omdat jij als moeder al een voorsprong hebt op de bounding tussen jullie 2. Geef ook je man de steun als ie zich onzeker voelt en laat 'm niet opgeven! ❤️ ik hoop dat het lukt :D

5 jaar geleden

Je man en zoontje samen lekker douchen, goed moment voor relaxed huid op huid contact.

5 jaar geleden

Herkenbaar: onze tweeling wilt ook alleen maar door mij getroost worden. Soms erg lastig als ze beide gaan huilen.

5 jaar geleden

Reactie op Parelpoepje

Het klopt wel dat de avonden wat onrustiger zijn. (hoe oud is ze nu?) ik he ...
Ze is nu 7 weken, bijna 8 weken. Gisteravond had mijn man het overgenomen toen ik instortte en vroeg naar bed ging. Dat ging erg goed en hij heeft haar zelfs redelijk op tijd in bed gekregen. Dat was ons de nacht ervoor niet gelukt. Super fijn! 😊

5 jaar geleden

Reactie op D.K

Herkenbaar: onze tweeling wilt ook alleen maar door mij getroost worden. So ...
Oh dat is zeker lastig ja!

5 jaar geleden

Haha, gek genoeg kan mijn vriend ons dochtertje beter troosten dan ikzelf.