57 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb dit toevallig aan mijn verloskundige gevraagd en die gaf aan dat wij deze niet op hoeven. De andere mensen in de kamer wel. Gelukkig maar want met een mondkapje op komt die baby er nooit uit 😅
5 jaar geleden
Het enige masker wat ze bij mij op mogen zetten tijdens de bevalling is een zuurstof masker🤣🤣
5 jaar geleden
Als ze dat serieus gaan willen kom ik mooi niet naar dat zh. Dan beval ik wel thuis zonder hulp 🤣
5 jaar geleden
Idd voor thuis bevalling, alleen de partner, verloskundige en de partus.
Jij zelf niet.
In het zkh, iedereen die de ruimte betreedt behalve de bevallende moeder. Kan wel zijn dat tijdens opname of niet actieve bevalling ze vragen om hem op te zetten.
5 jaar geleden
In het Belgische ziekenhuis waar ik ga bevallen is het wel verplicht. Nu van zodra we alleen zijn in de kamer, ga ik het wel afzetten hoor! Ik weet alleen niet of het tijdens het persen effectief verplicht is, of dat het personeel daar een faceshield aandoet voor extra bescherming. Dat moet ik nog eens navragen bij de gynaecoloog. Elke zwangere die werd opgenomen kreeg bij de eerste lockdown ook een ct-scan van de longen om te kijken of ze positief waren op covid. Gezien ik nu al 4 maanden thuis ben, weet ik niet goed wat de protocollen nu precies zijn (ik werk in het ziekenhuis 😉)
5 jaar geleden
Hier in belgie (tongeren) corona test bij binnenkomen en mondmasker dragen.. Zowel vrouw als man 😅😅 ookal ben je negatief getest
5 jaar geleden
Verloskundige gaf hier aan dat het in Nederland nooit verplicht zal worden voor bevallende vrouwen. Er bestaat wel een kans dat je partner of degene die bij je bevalling is, het wel moet dragen als jij aan het bevallen bent (of in ieder geval op de momenten dat er medewerkers bij jullie op de kamer zijn, als er niemand is kan die het natuurlijk af doen).
Maar je kan voor de zekerheid altijd even navragen bij je verloskundige/gynaecoloog. Maar dat zei ze tegen mij
5 jaar geleden
Reactie op StepHSkYJaY
Als ze dat serieus gaan willen kom ik mooi niet naar dat zh. Dan beval ik w ...
Hahaha dat heb ik ook gezegd. Dat zie
Ik echt niet zitten...
5 jaar geleden
Reactie op StepHSkYJaY
Als ze dat serieus gaan willen kom ik mooi niet naar dat zh. Dan beval ik w ...
Ik in verwachting van nummer 5. Nummer 3 een stortbevalling mogen beleven en was dus geen hulp bij. Als het nu serieus zo gaat zijn dat ze je testen en ik een muilkorf op moet, zeer zeker dat deze thuis (aan boord) geboren word!!!! Dat durf ik wel aan 😁
5 jaar geleden
Reactie op Tamara 1984
Ik in verwachting van nummer 5. Nummer 3 een stortbevalling mogen beleven e ...
Nou idd!!!
Voor mij is het de 3e. Bij de eerste wel echt hulp nodig gehad. 2e ging prima, wel ingeleid. Maar als ze serieus verwachten dat ik met een mond masker ga bevallen laat ik mooi niets weten 🤣
5 jaar geleden
Wat ze bij onze verloskundige zeggen dat als je bevalt er geen op hoeft, lijkt mij ook wel vrij redelijk. Je hebt al je adem wel nodig voor het persen😅 Alleen verloskundige heeft er 1 op.. En eventueel alle andere zorg mensen die er zijn.