25 Reacties
5 jaar geleden
Phil is zeer leuk! Bedoel dit niet racistisch, vooroordelend of verkeerd maar persoonlijk zie ik Phil als Belgische naam en Thijme eerder als Nederlandse naam🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Bij Thijme zie ik een doorsnee Nederlands gezin voor. Modaal inkomen, wonend in een 2 onder 1 kap. Het gezin van Phil is in mijn ogen hoogopgeleid en wat chiquer. Gericht op prestatie. Maar stel dat jullie een (overdreven gezegd) links, ruimdenkend, geitenwollensokken gezin zijn, dan vind ik het wel weer leuk als je je kind Phil noemt. Ik houd wel van contrast 😉
Oké dit zijn heel veel vooroordelen op een rij, maar je vroeg om de associaties 🙈😅 Dit zijn mijn associaties
5 jaar geleden
Thijme zie ik beetje standaard gezin voor me, misschien zelfs burgerlijk. Phil vind ik stuk origineler maar klinkt ook wel als een oude Amerikaanse vent. Dr. Phil idd hahaha. Zou er dan Philip van maken. Dat is trwns ook 2e naam van ons zoontje, dus ben mss beetje bevooroordeeld 😉
5 jaar geleden
Als dit voor jullie allebei namen zijn die beide kunnen, dan zou ik pas kiezen na de geboorte. Je hoort vaak dat mensen hun kindje zien en dan direct weten welke naam het moet worden.
5 jaar geleden
ik vind persoonlijk thijme wel leuk. Phil zet ik mijn vraagtekens bij, vind dit een beetje ouderwets en doet me denken aan de oude prinsen van Disney..
5 jaar geleden
Hele speciale namen allebei... zou dan eerder Fil kiezen. Schrijven zoals je het uitspreekt, dat is duidelijker en Nederlandser. En nog veel mooier is dan de naam Sil haha. 😆
Bij Thijme denk ik aan een ‘n’ die achter de naam mist. En hier zie ik een heel degelijk Nederlands gezin bij met een kindje met polo’s aan 😅
5 jaar geleden
Reactie op toetmaxime
Thijme zie ik beetje standaard gezin voor me, misschien zelfs burgerlijk. P ...
Philip vind ik ook wel leuk ja, doet me wel denken aan royalty😊.