11 Reacties

vorig jaar

De drukte in de ochtend ben ik al wel gewend. We hebben 3 kinderen (7, 3 en 11 maanden). En ik ben van ma t/m do in m'n eentje omdat m'n man in duitsland werkt. Dan moet ik dus 3 kinderen klaarmaken omdat er 1 naar school moet 馃槄. Je kunt het brood in de avond klaarmaken en in de koelkast bewaren net zoals z'n drinken. Leg ook kleding in de avond klaar. Zo hoef je in de ochtend alleen zijn broodje voor het ontbijt te smeren. Eventueel wat fruit snijden en tas inpakken. Dat scheelt al heel veel tijd. En het is even wennen en in het begin zal het wel chaotisch zijn maar ook daar vind je snel genoeg je draai in. Ik vind het vooral erg om te moeten accepteren dat hij al zo snel groot is geworden 馃ズ

vorig jaar

Zoals Esma55 zegt zo doen wij het ook. Hier een dochter die vorige week 4 is geworden en een zoontje van 14 maanden. Ik leg alle kleding voor de kinderen 's avonds klaar, drinken in beker en in tas en smeer boterhammen voor school en ontbijt voor beide kinderen ook 's avonds. Ook fruit snijd ik al in de avond en doe het bakje bij de broodjes in de koelkast. Zo hoef ik ze alleen maar aan te kleden en aan het ontbijt te zetten 's ochtends en brood en fruit voor school in haar tas te doen. Scheelt een hoop!

vorig jaar

Reactie op Esma55

De drukte in de ochtend ben ik al wel gewend. We hebben 3 kinderen (7, 3 en ...
Oh slim! Scheelt inderdaad weer tijd in de ochtend. Bedankt voor de tips!

vorig jaar

Reactie op Astridvdk

Zoals Esma55 zegt zo doen wij het ook. Hier een dochter die vorige week 4 i ...
Hoe laat sta je dan ongeveer op om op tijd te zijn voor school ? Is nog echt even zoeken voor mij straks.

vorig jaar

Reactie op esmeen

Hoe laat sta je dan ongeveer op om op tijd te zijn voor school ? Is nog ech ...
Hier mogen ze om 8:05 naar binnen en om 8:15 gaat de klasdeur dicht. Ik sta om 6:45 op en ik maak de kids om 7 uur wakker. Om 7:50 ga ik lopen richting school. Moet wel zeggen dat ik vaak zelf pas ontbijt als ik terug ben van school en doe ook geen make up op ofzo 馃槀

vorig jaar

Hier ook 3 kindjes. (Bijna 4, 1.5 jaar en 2.5 maand) Hier zit de school op 5 minuten lopen. Voorheen ging hij 2 dagen per week naar de peuterspeelzaal en daarvoor moesten we echt nog in de auto. Hier staan we tussen 6:30 en 7 uur op. Ik ga me dan bezig houden met de jongste met verschonen, voeden en kolven. Onderstussen gaat mijn man de oudste 2 uit bed halen, aankleden en ontbijt geven. Ik ben rond 7:25 meestal beneden zodat mn man om 7:30 de deur uit kan naar zijn werk. Dan maak ik beneden af wat er nog niet gelukt was in die tijd. Rond 8:00 uur maak ik de kinderwagen klaar en alle jassen, tassen en schoenen aan zodat ik 10 minuten later de deur uit kan. Om 8:15 gaat de eerste bel en lopen de kinderen met de juf vanaf het schoolplein de school binnen. En ik ben om 8:25 alweer binnen met de kinderwagen. Je groeit er vanzelf in. Maar ik ben het zeker met je eens dat het een dingetje is nu hij ineens naar de grote school gaat. (wennen 1 a 2 keer per week) wag zijn ze ineens groot he...

vorig jaar

Je groeit er heel snel in. Hier vanwege een extreme vroeggeboorte gaat hij al naar school(was 3 januari uitgerekend en hij is 12 oktober 4 geworden). Eerste week was het heel erg wennen. Merk nu als we maar voldoende tijd hebben op de ochtend dan hoef ik niet te zeuren om te eten en eet hij goed heb ik te weinig tijd ontbijt meneertje niet. Ik plan 45 minuten voor de kids(2&4 jaar) om te eten en aan te kleden. En om 800 uur gaat de oudste naar de wc. Pak ik jassen, schoenen en tas inpakken alle 3 aankleden en rond 810 uur wandelen we naar school(is met een kleuter 10 a 15 minuten lopen)

vorig jaar

Ik zag dit topic langskomen en dacht: ja, ik ook! Zoveel stress. Mijn man is om 5u45 de deur uit, dus ik sta er alleen voor in de ochtend. Zelf moet ik om 8u00 op werk (school) zijn. Ik zie nog even niet hoe ik het ga doen. Ik zou 6u00 op moeten. Snel aankleden, ontbijtje voor dochter klaarzetten. 6u30 dochter wakker maken, laten ontbijten. Dan schooltas inpakken. Brood smeer ik op zondag voor de week en gaat in de vriezer (gaat echt perfect, is vers en lekker bij in elk geval kaas, vega smeerworst, pindakaas, (vruchten)hagelslag, kipfilet, philadelphia). Heb ook nog 'pizza'puntjes (volkoren wraps met kaas en groente), blissballs, en probeer nog iets lekker gezonds te maken en in te vriezen. Fruit en groente van plan de avond vooraf te snijden en doe gelijk in lunchdoosje met nog wat nootjes. Dus ochtend is puur ontbijten, aankleden en om 7u15 in de auto richting VSO en dan snel door naar mijn werk.

vorig jaar

Reactie op Esma55

De drukte in de ochtend ben ik al wel gewend. We hebben 3 kinderen (7, 3 en ...
Hoe laat sta je dan op als ze naar school moeten?

vorig jaar

Reactie op esmeen

Hoe laat sta je dan op als ze naar school moeten?
Wij wonen heel dicht bij school. Als ik om 07.30 op sta red ik het ook.

vorig jaar

Reactie op Esma55

Wij wonen heel dicht bij school. Als ik om 07.30 op sta red ik het ook.
Oh dat is wel fijn!