24 Reacties

4 jaar geleden

Hormonen, hormonen, hormonen .... echt die vertroebelen alles wat je ziet lijkt het wel. Ik snap je onzekerheid, hier ook last van. Ook na flink uitscheuren voel ik me niet aantrekkelijk beneden meer. Ik zie alleen nu met 9 weken wel m’n lijf steeds meer terug veranderen en realiseer me; komt weer goed en nooit zoals het was maar dat wist is voordat ik zwanger werd. Rome is niet in 1 dag gebouwd ... je kindje ook niet en je nieuwe moM body ook niet ook. Geef het tijd en wees wat lief voor jezelf ❤️

4 jaar geleden

Ik heb mijn bevalling als erg zwaar en heftig ervaren. Hierdoor ook vaak een somberder gevoel. Ik ga daarom vanaf volgende week praten met de praktijk ondersteuner om alles wat beter te kunnen verwerken wat er gebeurt is. Die "roze wolk" heb ik ook wel gemist.

4 jaar geleden

Na mijn eerste bevalling kon ik redelijk snel weer een deel van m'n normale kleding aan. Het heeft toen wel echt 1.5 jaar geduurd voor ik alle kilo's kwijt was. Nu 9 weken na m'n tweede bevalling is het een slagje erger. Pas geen broeken meer. Loop het liefst in leggings of nog m'n positiebroeken. Ik baal ook ontzettend maar ik weet ook dat het voor sommige net iets meer tijd kost. Je lichaam heeft iets geweldigs gedaan en alleen al daarom mag je trots op jezelf EN op je lichaam zijn. Met goede voeding en voldoende beweging komt het wel goed.

4 jaar geleden

Lieve lieve mama.. jou prachtige lijf heeft een kindje gemaakt! Daar moet je apetrots op zijn. Omarm je nieuwe lijf. Het is niet erg dat je dit blijft zien. Hier een mama een buik vol tigerstripes. Ik ben trots op mijn lijf en mijn man vind me nog steeds mooi. Gezond eten en sporten is altijd goed voor je lichamelijke en mentale gezondheid maar probeer ook te accepteren dat je lichaam veranderd is. 💐 wees trots💐

4 jaar geleden

Ja het lijk wel of alle mamas zo weer terug zijn op hun eigen gewicht ik dacht serieus dat ik de enige ben die hier zoveeel moeite mee heeft en dat het aan mij ligt ben bevallen van de 5. 9 wk geleden en heb ook echt het gevoel komt nooit meer goed voor de zwangerschap trainde ik me uit de naad en nu met 5 kinderen krijg het gewoon niet gecombineerd maaar acceptatie is wel belangrijk hoe moeilijjndat ook is wens jullie alle sterkte

4 jaar geleden

Nou die roze wolk ken ik ook niet!! En zit ook niet lekker in mijn vel... niet zo zeer betreft mijn lichaam... want dat boeit me niet zo... want 9 maanden zwanger zijn is niet niks😉 en vond mijn lichaam voor de zwangerschap ook niet super dus daar maak ik mij niet zo druk over... dat is gewoon accepteren... Maar psychisch vind ik het echt heel zwaar... ook geen fijne zwangerschap gehad...9 maanden misselijk...keizersnee en dan de kleine meid waar ik me behoorlijk onzeker door voel... of je het goed doet pfff ben zelf echt een controle freak en hou van structuur en ritme... Nou met de kleine is dat natuurlijk niet te doen🙈 en geloof me heb echt gedachtes van waarom ben ik hier in vredesnaam aan begonnen!! Loop nu bij een psycholoog/praktijkondersteuner.... of ik daar echt wat aan heb... tja weet niet... 1 x geweest en pas over 3 weken weer... Maar moet zeggen mijn dochter is nu ruim 9 weken en gaat wel wat beter nu... Maar geloof me heb echt ontzettend veel gehuild hoor.... en nu nog soms... Maar denk dat het veel tijd kost om je weer wat lekkerder te voelen.

4 jaar geleden

Relax! Echt! Ik ben nu 11 weken geleden bevallen, heel wat sport (met fitchannel in mijn woonkamer 😊), gezonde maaltijden, bezoekje aan de kapper,...later ben ik al een heel ander mens 😉 nog 2kg boven start gewicht en buik ook nog wat zacht, maar super groot verschil met 4 weken geleden. Je lijf gaat echt goed komen! Geef het nog (heel) even!

4 jaar geleden

Ach meid, ik heb er 4 gekregen 😜 en bij ieder kind is het goed gekomen. En je man ziet waarschijnlijk niet eens wat jij ziet. Geduld komt allemaal goed 👍🏻

4 jaar geleden

O ik herken je struggles!! Zo lastig al die veranderingen aan ons lichaam die we maar moeten accepteren.. Ik vind het soms ook niet eerlijk dat wij vrouwen daar veel meer ‘last’ van hebben dan mannen. Die borsten die je hele leven door veranderen en dan nu door de zwangerschap onze buik. Maar daar zit het hem wel in; in accepteren wat je niet leuk vindt maar waar je niks aan kunt doen (je lichaam verandert nou eenmaal door een zwangerschap en je bent pas net bevallen) en dat wat je niet leuk vindt maar wel iets aan kunt doen, gaan veranderen. Dus accepteer dat je lichaam nu anders is (door een prachtige reden!!) en wees trots op jezelf dat je al begonnen bent met het proces naar een lijf wat je mooier vindt. Geef het alsjeblieft de tijd, stop met huilen, want elke traan is er één teveel!

4 jaar geleden

Herkenbaar van mijn 1e zwangerschap, wat mij echt goed heeft geholpen is het met je man vertellen. Desnoods 10x maar zo weet hij wat er in je hoofd omgaat, een man ziet het vaak zo anders. Positive woorden van iemand die je lief is geeft (bij mij in iedergeval) het vetrouwen in eigen lichaam terug. En veel geduld en tijd geven. Mooie en fijn zittende kleren werkt ook positief voor je zelfbeeld Ik hoop dat je je snel fijner,en gelukkiger en weer mooi gaat voelen 😘 en geef het vooral tijd, je bent net bevallen,niet te streng zijn voor jezelf. Lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.

4 jaar geleden

Reactie op 7780wendy

Nou die roze wolk ken ik ook niet!! En zit ook niet lekker in mijn vel... n ...
Zo herkenbaar, sinds de 1e heftige nacht is het bergafwaarts gegaan en loop nu bij GGZ.. 😞 Wat had ik het me allemaal anders voorgesteld.. Het enige wat ik wil is de tijd terugdraaien.. Voel me daardoor nog schuldiger naar iedereen.. Hadden er toch bewust voor gekozen? En het is zo'n mooi manneke. Wat kijk ik uit naar de tijd datik me weer helemaal top voel en dat ik gelukkig ben met mijn gezinnetje.

4 jaar geleden

Reactie op Mevrouwtjevandalen

Herkenbaar van mijn 1e zwangerschap, wat mij echt goed heeft geholpen is he ...
Ik bespreek het zeker met mijn man en ook met mn moeder 😊 Zij begrijpen het gelukkig wel! Mijn man vertelt me net even vaker dat ie me mooi vindt en van me houdt en dat doet goed! Ik geniet ook echt wel van mijn gezin, dat lijf is het enige wat ik lastig vind 😅

VRIEND

4 jaar geleden

Lieverd, ik begrijp je heel goed. Je hormonen maken je ook nog helemaal gek nu. Ook ik wilde mezelf niet zien in de spiegel en intimiteit met mijn partner durfde ik al helemaal niet aan. Voelde me zo'n walvis.. Inmiddels 13 weken geleden bevallen en begin ik mentaal weer wat mezelf te worden. Ben ik al die kilo's dan al kwijt? Nee, absoluut niet. Maar ik heb mezelf getrakteerd op nieuwe kleding die een maatje groter is zodat ik er leuk uit kan zien en me niet ga verstoppen in zwangerschapskleding. Je doet al zo je best met sporten en gezond eten, geef je lijf ook echt de kans om te herstellen! Wees een beetje lief voor jezelf, oke? 😘

4 jaar geleden

Reactie op RomyKc

Lieverd, ik begrijp je heel goed. Je hormonen maken je ook nog helemaal gek ...
Je slaat de spijker op z'n kop; ik verstop me ook nog steeds in m'n zwangerschapskleding omdat ik mijn normale broeken niet pas... tijd om maar eens een broek een maatje groter te bestellen 😉. Het is toch veel leuker om jezelf in de watten te leggen dan alleen maar gefrustreerd in de spiegel te kijken?! Plus, straks wordt het weer lekker weer, gaan we weer meer naar buiten met z'n allen. Ooit komt er een dag dat ik weer energie heb om te sporten 🤣... hou ik mezelf voor. Tot die tijd accepteer ik mijn extra vetjes, trakteer ik mezelf elke dag op wat lekkers, geniet ik van een biertje, een fijne douche, hopelijk binnenkort een knipbeurt...etc. Kortom: focus op de kleine dingen waar je blij van wordt én doe dat zonder schuldgevoel.😘

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Alice_in_wonderland

Je slaat de spijker op z'n kop; ik verstop me ook nog steeds in m'n zwanger ...
Heel goed! En wie weet pas je dan over een tijdje toch weer in je oude broeken en kun je de grotere broeken achter in de kast stoppen. Sporten ben ik ook niet mee bezig, ben blij als ik een rondje kan gaan wandelen met die kleine. Ben al blij als ik even op mijn gemak naar de wc kan ipv sporten 😂

4 jaar geleden

Reactie op Alice_in_wonderland

Je slaat de spijker op z'n kop; ik verstop me ook nog steeds in m'n zwanger ...
Jij / jullie hebben ook helemaal gelijk! Ik heb net weer 2 nieuwe broeken besteld want eerlijk, ik word ook niet blijer van zwangerschapskleding of sportkleding thuis 😅 tijd om wat meer van mezelf te houden, ik bouw al elke dag een half uurtje in om rustig even te douchen. Dat doet al heel goed 😊

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Xcharrie

Jij / jullie hebben ook helemaal gelijk! Ik heb net weer 2 nieuwe broeken b ...
Wat goed dat je in ieder geval je tijd neemt om lekker te douchen, verzorging van jezelf is ook heel belangrijk! Onze tijd komt wel weer, als je je draai weer een beetje hebt gevonden zal je lichaam zich ook weer anders gaan vormen. Niemand ziet aan de buitenkant welke maat broek je aan hebt tenzij die te klein is 😉

4 jaar geleden

Reactie op Xcharrie

Jij / jullie hebben ook helemaal gelijk! Ik heb net weer 2 nieuwe broeken b ...
Goed bezig!

4 jaar geleden

Dit is ook zo herkenbaar. In de eerste 3-4 weken veranderde mijn lichaam terug. Althans. Zo leek het. Inmiddels kijk ik ook liever niet naar mijzelf en als mijn vriend bij mij komt liggen mag die niet aan mijn buik komen. Ik dacht dat ik dit achter mij had gelaten maar alle onzekerheid is weer terug. In een poging mij beter te voelen bestelde ik nieuwe broeken in een grotere maat. Maar die vielen zo klein 😅 sporten heb ik weer wat opgepakt net als gezonder eten. Ik weet dat het vanzelf bijtrekt maar het is niet altijd even makkelijk.

4 jaar geleden

Reactie op Lynne88

Lieve lieve mama.. jou prachtige lijf heeft een kindje gemaakt! Daar moet j ...
Here, here! Ook ik wilde dit gaan opschrijven. We hebben de prestatie van ons leven gegeven! Sommige van ons zelfs een tweede of derde keer! Je lichaam heeft gedragen en gebaard en het wordt nooit meer hetzelfde. Dat kan ook niet. Wij zijn moeder geworden! Geef jezelf de tijd te wennen aan het nieuwe lijf en hopelijk put je wat kracht uit het gegeven dat vele vrouwen, over de hele wereld, deze ervaring met je delen. Voel je verbonden en niet alleen💖💪♀️