38 Reacties
6 jaar geleden
8 weken is vaak nog te vroeg voor uitwendig. Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 10 weken een uitwendige echo, niks op te zien. Terwijl ze daarna een inwendige deden en het prima te zien was.. Echo's maken is een vak apart.. Kan niet zomaar iedereen! Doe notg eens een test!
6 jaar geleden
8 weken kan soms uitwendig nog moeilijk te zien zijn. Als jouw baarmoeder bijvoorbeeld net wat anders ligt dan normaal of met wat meer buikvet bijv. Inwendig is nog steeds het meest duidelijk.
Ik heb deze week ooo een echo inwendig gehad zonder hartje nog. Maar ik ben ook bezig met m’n symptomen en dan denk ik ja zie je voel minder etc. Je hoofd is een sterk iets en kan je flink in de zeik nemen...
Ik zou staan op een inwendige echo en tot die tijd je echt nergens zonder om maken want ze heeft niets gezien en dat is meer aannemelijk doordat het uitwendig is gedaan door onervaren iemand dan dat er ook echt iets mis is.
6 jaar geleden
Ben ik het niet helemaal eens. Ik was 6 + 5 dagen, en er was overduidelijk een placenta met een vruchtje te zien, met een kloppend hartje. Die van mij was ook uitwendig. Neemt niet weg dat de verloskundige misschien niet kundig genoeg was, maar dat je uitwendig niks kan zien is niet waar.

6 jaar geleden
Ik sta echt versteld van sommige verhalen over verloskundige. Wij hebben echt 3 heel ervaren en goedopgeleide verloskundige. We krijgen altijd bij ongeveer 8 weken een inwendige echo. Ze weten precies hoe ze het moeten doen. Elke verloskundige moet toch weten hoe je echo's moet maken? Dat is toch het hele doel van naar de verloskundige gaan? Ik vind het heel bijzonder....... ik hoop voor je dat je de volgende echo inwendig krijgt en wat kan zien! Succes!
6 jaar geleden
Allereerst heel vervelend dat je weg bent moeten gaan met het feit niets gezien te kunnen hebben.. dat is heel vervelend :(
Ik ben nu 7 weken zwanger en heb van de week ook mijn eerste echo gehad, eerst uitwendig geprobeerd maar toen was er niets te zien, dit omdat mijn darmen helemaal voorin liggen. Toen hebben we een inwendige echo gehad, en toen een mooi vruchtje gezien met een kloppend hartje! Laat je niet onzeker maken betreft je symptomen deze veranderen bij mij ook per dag! Als ik jou was zou ik echt zorgen dat je een inwendige echo krijgt! Succes xx💞
6 jaar geleden
Die van mij met 8+3 weken (en ik ben veel te zwaar) was ook uitwendig de verloskundige zou eerst proberen uitwendig en anders inwendig, dus ik denk niet dat het heel raar is als je nog niet heel veel ziet uitwendig. Als het voor jou niet goed voelt, is er geen mogelijkheid om verder te kijken naar een andere verloskundige? (Ik zeg maar iets hoor). Succes volgende week!
6 jaar geleden
Jeetje wat vervelend zeg! En niet heel handig van de verloskundige.. Toen ik bij de verloskundige liep lieten ze echo’s maken via een echo centrum oa omdat ze vonden dat echo’s het beste door mensen gemaakt kunnen worden die dit veel doen. Ze hebben toen eerst uitwendig gekeken en als dat niet goed zicht gaf maakten ze nog een inwendige echo. Nu loop ik bij de gynaecoloog en die maakt sowieso inwendige echo’s tot een x aantal weken. Misschien kun je bellen dat je toch graag een nieuwe echo wilt - eerder dan de afspraak met de echoscopist? En probeer je niet te druk te maken over symptomen! Dat is bij iedereen anders en komen en gaan vaak, en je kunt misschien jezelf ook een beetje voor de gek houden. Veel succes!
6 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad in februari. Helaas was kindje met 7 weken gestopt met groeien. Ze zagen een vrucht zak maar der zat niets in. Ik ga voor je duimen
6 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad met mijn vorige zwangerschap ik was ongeveer 6/7 weken zwanger maar ze konden het niet zien toen hadden ze een bloedonderzoek voor mij gedaan om te kijken of mij zwangerschap hormonen stijgen of niet en die was positief en de ego erna was mijn dochtertje wel te zien en nu ben ik weer zwanger en mijn menstruatie erg onregelmatig ik moest twee weken geleden mijn eerste ego hebben toen krijg ik te horen dat het niet goed is en dat ik misschien een miskraam zou krijgen omdat het vruchtje is geen 8 weken maar lijkt op 5 weken gisteren weer een ego na twee weken stress en blijkt dat de telling gewoon niet goed is door mijn onregelmatig menstruatie en dat het goed gaat en ik kon het kloppende hartje zien gelukkig 🙏🏻ik ga voor je bidden dat het zo wordt en dat je het goede nieuws te horen krijgt 🙏🏻
6 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me gerust dat er een mogelijkheid is dat het inwendig wel te zien is. Blijkbaar allemaal heel wisselend! Dinsdagavond een afspraak met de echoscopist, dus hopelijk dan meer duidelijkheid. We willen die afspraak nog even afwachten en als dat ook niet naar tevredenheid is wellicht toch een andere verloskundigenpraktijk.
6 jaar geleden
Ja wel knullig dat ze dat zo gedaan hebben. Waar ik zit allemaal heel kundig, maar de meeste echo's die worden gedaan zijn bij ons in het echocentrum. Uitwendig zag ik wel e baarmoeder en vruchtzakje met 6 weken maar het vruchtje niet. Toen meteen inwendig en was het meteen goed te zien. Ik duim voor je dat er de volgende keer wel iets te zien is, maar ik zou toch zeker vragen voor een inwendige echo want dan is het zeker beter te zien.
6 jaar geleden
Ik had dat ook bij mijn eerste echo met precies 10 weken. Er was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Ik had ook geen buikpijn of bloedverlies. Was dan ook een klap in mijn gezicht toen ze zei dat ik miskraam zou krijgen. Maar hoe moeilijk en hoeveel verdriet ik ook had, je moet niet opgeven.