12 Reacties

5 jaar geleden

Produceer je nog wel genoeg?

5 jaar geleden

Ik herken het wel! Drinken, klaar, boeren, spugen, opnieuw drinken! Soms probeer ik het te doorbreken door haar niet meer aan te leggen maar bij vader even te laten uithuilen. Dat werkt goed want ze is na een minuutje al rustig en tot de conclusie gekomen dat ze eigenlijk wel genoeg heeft gedronken.... Misschien heeft ze zuigbehoefte maar wordt ze boos als er elke keer melk uit je borst komt? Dat idee heb ik zelf namelijk wel eens...

5 jaar geleden

Ik moest stoppen omdat er geen help meer in zat heb nog een tijd gekolft maar hij kreeg gewoon niet genoeg voedingstoffen binnen miss kun je kolven? Kun je der af en toe fles geven .. je tepels gaan eraan zo

5 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Mijn zoontje (4 weken) drinkt op zich goed de eerste 5 min, wordt dan slaperig, valt in slaap, wordt dan weer wakker, gaat weer zoeken, probeert maar lijkt mn tepel niet goed te kunnen pakken of er komt te weinig uit (toeschietreflex) en begint dan te huilen. Dan probeer ik de andere borst, gaat even prima maar hetzelfde patroon herhaalt zich. Als ik kolf haal ik er zeker 120ml uit dus dat moet voldoende zijn. Gister leek ik tegen een borstontsteking aan te zitten, ik denk dat hij mn borst niet goed genoeg leegdrinkt dus na voedingen gekolfd en tijdens gemasseerd. Voelt nu alweer wat beter. Maar vreemd vind ik het wel. Ik sluit me dus aan bij je vraag, wie weet wat er kan zijn?

5 jaar geleden

Zelfde hier, ochtend en begin avond. Nu 1 maand oud en sinds gister geef k af en toe een speentje. Dat geeft ff pauze en rust en hij lijkt er geen verwarring meer door te krijgen.

5 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties! Ja ik heb het idee dat ik nog genoeg produceer..Mijn borsten voelen soms echt gespannen aan en ik gebruik een tepelhoedje en die zit vaak vol met melk. Al moet ik zeggen dat na zo’n avond het wel vaak leeg is en mijn borst heel slap aan voelt.. dus misschien dan toch niet genoeg? Speentje wilt ze niet en spuugt ze uit.. inderdaad ook al geprobeerd. Ik heb het idee dat het een combi is van mij bij willen zijn en drinken.. stiekem wel fijn om te lezen dat jullie het herkennen!

5 jaar geleden

Ik herken het wel! Drinken, klaar, boeren, spugen, opnieuw drinken! Soms pr ...
Goeie tip om haar even aan een ander te geven want door je geur wilt ze bij jou steeds de borst en is dan druk bezig.. Ik hoop dat het helpt en jammer dat ze t speentje niet wilt zeg want dan kon ze daar de rust in vinden 😐

5 jaar geleden

Wanneer je baby melk terug geeft kan dat ook betekenen dat zijn maagje vol zit. Soms gaan baby's erna weer op zoek, misschien voor troost? Vooral als ze krampjes hebben of reflux wil dit vaak gebeuren. Maagzuur komt dan omhoog en dit gevoel willen ze 'wegdrinken'. Heb je al eens geprobeerd een speen te geven? Het risico bestaat wanneer je maar blijft voeden achter elkaar, dat je je kindje overvoedt of in ieder geval in de cyclus drinken, spugen, aanleggen, vast blijft zitten. Succes!

5 jaar geleden

Hi! Inderdaad pittig als borstvoeding zo'n struggle is. Nog even wat tips om actief drinken te stimuleren.. baby zonder dekentje voeden (doordat ze t niet zo warm heeft blijft ze wakker). Tussendoor verschonen/ even weggeven, goed opletten of ze wel echt drinkt, zo niet, druk op onderrug, wrijf in handje (e.v. kietel onder voetje). Sterkte!

5 jaar geleden

Hoe gaat het nu ermee? Mijn dochter is 7 weken en clusters volgens mij nu ook flink in de avond. Ik ben leeg! Heb zelfs 90 ml afgekolfde melk met de fles extra gegeven.. maar ze ligt nog te smakken in haar bedje. En ze blijft zoeken. Vandaag gevoed om 3.30, 7.30, 10.30, 13.00, 15.30, 17.00, 18.00, 18.45, 19.45u, 20.30u..... 😭 ze valt ook elke keer in slaap aan de borst en blijft dan wat tutten. Wat moet ik daar toch mee 😑

5 jaar geleden

Hoe gaat het nu ermee? Mijn dochter is 7 weken en clusters volgens mij nu o ...
Yes! Herkenbaar clustervoeden iedere avond en eigenlijk ook de ochtend en soms begint hij al in de middag. Hier nu bijna 9 weken. Het gaat langzaam aan iets beter. Dus geduld. Het komt goed.

5 jaar geleden

Zoontje is 10 weken en hangt ook vaak een hele voormiddag aan mn borst. Drinken, in slaap vallen en blijven tutteren. Eens hij lost hapt hij enkele seconden later weer aan voor enkele slokken...