16 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg, hier ook exact hetzelfde. Elke kind is anders maar ik lees dat ze vaak tot ongeveer 15 maanden nog ochtend dutje nodig hebben. Daarom blijf ik hier een ochtend dutje aanbieden, maar soms heeft hij er geen zin 🤷🏽

4 jaar geleden

Hoe laat is hij wakker? Onze dochter is bijna 14 maanden en is eigenlijk 2x 4 tot 4,5 uur wakker. Dus stel: 6.00 uur wakker Slapen 10-11.30 Slapen 15.30-17.00 Slapen 19.30-6.00

4 jaar geleden

Hier ging hij net voor zn eerste verjaardag al over naar 1 slaapje omdat hij ook niet meer wilde slapen in de ochtend en als dat uiteindelijk wel lukte wilde hij smiddagd niet meer.... hier is het 7:00/7:30 wakker 11:30 naar bed tot 13:00/13:30 En dan weer om 18:30 naar bed. Werkt hier prima😊

4 jaar geleden

Na de opvang, is hij dan humeuriger? Of pikt hij 1 slaapje eigenlijk gewoon goed op? Hier heeft hij nog 2 slaapjes, meestal van 10:30 tot 12u. En van 15u tot 16u. Bij de opvang doet mijn zoon dit ook, maar dan iets kortere slaapjes. Wat ik bij mijn jongste zoon merk dat als we iets gaan doen buiten de deur hij maar 1 slaapje doet. Gisteren ben ik bijvoorbeeld met hem wezen zwemmen, hij blijft dan veel langer wakker. Hij heeft toen geslapen van 11:15 tot 13:45. Om 16u kreeg hij het moeilijk. Hij wilde ook naar bed, ging zwaaien naar zijn broer en papa, "daag, ik ga met mama mee naar boven naar mijn bed" Daar heeft hij uiteindelijk niet geslapen. Gewoon rustig gelegen, beetje gebrabbeld. En om 16:45u er weer uit, toen ging hij zachtjes huilen. Door dat rustmoment hield hij gewoon de avond vol en ging om 18:30u richting bed. Misschien is dat voor jou ook een goede overgang? Dat hij gewoon even rust? Op zijn kamer zijn geen nieuwe prikkels. Het verschilt trouwens echt per kind. Mijn oudste had vanaf 1 jaar maar 1 slaapje. Hij stond ook pas om 8u op. Een aantal leeftijdsgenootjes stonden om 6u al te springen, ja dan heb je gewoon nog extra slaap nodig overdag. En vanaf 2 jaar had hij nul slaapjes 🙈. Ik kijk naar wat mijn jongste nu wil, hij is vaak vanaf 7u wakker. Ze geven het al best goed aan denk ik. Misschien een idee om naar het totaal aantal uur slaap te kijken. Komt hij daar goed aan? Dit staat ook op de website van 24baby "Als je baby tussen de 13 en 18 maanden is, slaapt hij nog 11 tot 14 uur per 24 uur. Mogelijk is hij klaar om het ochtendslaapje op te geven. Het is daarbij wel belangrijk om naar je kind en zijn slaapgedrag te blijven kijken. Ieder kind is namelijk anders."

4 jaar geleden

Hier ook al paar weken over op 1 dutje en gaat echt heel goed. Ze slaapt dan van 12:30 tot 14:30/15:00 en dan 19:00 nacht in tot meestal 7:00/7:30. Gewoon keertje proberen en als het niet gaat weer oud ritme oppakken.

4 jaar geleden

Zou kunnen dat hij genoeg heeft aan 1 dutje. Ik merk wel dat heel veel ouders al snel overgaan naar 1 dutje, terwijl het gemiddeld rond de 15 maanden gebeurt. (Geen verwijt overigens hoor!). Maar ik heb het ook weleens gedacht, maar was echt sprongetje of slaapregressie. Ons dochtertje staat ongeveer 07.00 uur op en wil echt al snel weer slapen. Rond 09.30. Dan slaapt ze soms wel tot 11.00 uur. Dan gaat ze ‘s middags ook weer slapen rond 14.00-15.00 ongeveer. Dus ‘s ochtends lang en ‘s middags kort. Wat volgens vele schema’s ook ‘niet goed’ is. Ze ‘moet’ eigenlijk ‘s ochtends kort en ‘s middags lang. Maar ik volg haar gewoon in wat ze wil/nodig heeft. Soms verschilt het ook per dag. Wat ik wil zeggen, haha. Kijk naar je kindje en als je denkt hij trekt het goed en slaapt ‘s nachts ook goed en komt idd totaal op een mooi aantal uur. Dan kun je kijken of hij over kan.

4 jaar geleden

Zoontje 13,5 maand zijn dag is 7u00 opstaan 11u30-12u00 slapen tot 14u00 18u30-19u00 de nacht in Slaapt de klok rond Dus hier geen ochtend dutje meer.. Heel af en toe als we gaan zwemme of als we later gaan terug zijn savonds wel

4 jaar geleden

Reactie op mamaH_

Ik volg, hier ook exact hetzelfde. Elke kind is anders maar ik lees dat ze ...
Ja dat doe ik ook! Vanochtend heeft hij wel 45 min geslapen. Hopelijk slaapt hij zo ook eventjes!

4 jaar geleden

Reactie op Jan En Suzanne

Hoe laat is hij wakker? Onze dochter is bijna 14 maanden en is eigenlijk 2x ...
Dat klinkt heel fijn! Onze zoon is ook rond zes uur wakker en gaat er om half zeven in.

4 jaar geleden

Reactie op Happy-baby

Hier ging hij net voor zn eerste verjaardag al over naar 1 slaapje omdat hi ...
Wat fijn dat het zo werkt! Hoe doe je dat met de lunch? Iets eerder of juist wat later?

4 jaar geleden

Hier nu 2 weken al 1 slaapje, vanaf 11 maanden was ons dochtertje al in de overgang van 2 naar 1 slaapje en is ook normaal volgens de kidnerarts☺️. In begin sliep ze 2 dagen 1 slaapje en dan 3e dag 2 slaapjes. En nu echt nog maar 1 slaapje. We volgen haar er in soms komt het nog voor een ochtend slaapje maar is meestal enkel als ze niet lekker is.

4 jaar geleden

Reactie op Rachell | Moderator

Hier nu 2 weken al 1 slaapje, vanaf 11 maanden was ons dochtertje al in de ...
Thnx! Ik denk dat het er ook aan zit te komen.

4 jaar geleden

Hier ook overgaan op 1 slaapje vlak voor dat ons zoontje 1jaar geworden. Als hij in de ochtend had geslapen wilde hij in de middag niet meer slapen en dan was het een hele lange zit tot de avond. Ons zoontje gaar nu tussen 12uur en half 1 op bed en slaapt meestal tussen de 2 en 3uur.

4 jaar geleden

Onze zoon is 13 maanden nu. Hier slaapt hij in de middag juist niet meer waardoor hij na t avondeten om alles in huilen uitbarst en dus meteen naar bed moet. Ik ga proberen om hem met zijn ochtend slaapje eerder wakker te maken waardoor hij wellicht smiddags nog wat slaapt.

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 14 maanden en slaapt sinds dat ze 1 is niet meer ‘s ochtends. Telkens was het zo dat ze ‘s ochtends sliep maar dan ‘s middags niet meer en dan duurde de middag te lang voor naar het avond eten. Ze sliep dan ook echt maar een uurtje ofz. Sinds dat ze ‘s middags der dutje doet slaapt ze echt 2-3 uur. Las op internet dat baby’s van haar leeftijd ongeveer 2,5 uur slapen op een dag en daar zit ze nu aan en eerder niet. Dus voor ons werkt dit echt prima. 🤗

4 jaar geleden

Onze dochter slaapt echt sinds 5 maanden alleen maar ‘s middags 🙈 Moet ook eerlijk zeggen dat ik d’r ‘s ochtends eigenlijk nooit in bed heb gelegd. Als ik zag dat ze moe werd, zette ik haar in de box. Dan speelde ze wat of ging lekker liggen.