28 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou gaan voor nutrilon waar de kans klein is op koemelkallergie of naar nutrilon pepti gaan. Wij zijn over gestapt naar nutrilon pepti en ze heeft nog wel af en toe een krampje maar niet meer zo enorm veel als hier voor vanaf 2,5week. Moet ook wel zeggen dat de onze een koemelkallergie heeft alleen wou het cb er niet naar toe. Terwijl eigenlijk alle signalen er waren voor wel koemelkallergie. Want sinds ze over is op pepti gaat het veel beter zowel qua spugen onrustig zijn enzovoort... Ze slaapt nu ook weer wat meer dan hier voor omdat ze zo onrustig was door de krampjes spugen krabben (ze had uitslag van koemelkallergie). Krampjes hou je igg niet tegen tussen week 6&9 zit de hoogte piek qua krampjes

5 jaar geleden

Mijn dochter gebruikt al weken omneo. Ook vanwege de obstipatie, krampen en refluxklachten. Sinds ik (volledig) overgestapt ben op omneo gaat het heel goed. Ze kreeg bij mij ook juist meer krampen toen ik half half gebruikte. Ik dacht toen ook dat ze meer honger had, maar het blijkt buikpijn te zijn geweest. Nu krijgt mijn dochter sinds een paar dagen 180fles met 6 scheppen. (savonds en snachts gaat die leeg, overdag nog niet, maar ik dwing het er niet in. ) zelf gebruik ik difrax flessen met 1,2,3 speen. Dan kun je het zelf goed reguleren en hoef je niet halverwege te switchen. Heel veel succes!

5 jaar geleden

Reactie op M W N

Ik zou gaan voor nutrilon waar de kans klein is op koemelkallergie of naar ...
Hoe hebben jullie een koemelk allergie ontdekt? Wij twijfelen ook bij onze zoon

5 jaar geleden

Als mijn kleine erge krampjes heeft lijken zijn bewegingen en signalen ( zoals het huiltje) best wel op zijn hongersignalen. Ik heb vaker de fout gemaakt om hem dan extra te voeden, waardoor de krampjes nog erger werden. Misschien kun jij ze heel goed onderscheiden en is dit niet aan de hand, maar ik moest er bij het lezen van je verhaal direct aan denken. Succes!

5 jaar geleden

Als je de voeding iets warmer klaarmaakt dan raakt speen 1 van dr brown niet verstopt. Wij hadden makelijk hetzelfde probleem met speen 2. Gewoon een paar weken volhouden en niet meer gaan experimenteren met andere voeding. Bij ons duurde het 4 weken tot we duidelijk verschil merkten. En wij geven volledig Omneo. Succes 🍀

5 jaar geleden

Reactie op Mamalulu

Als je de voeding iets warmer klaarmaakt dan raakt speen 1 van dr brown nie ...
Hier exact hetzelfde.

5 jaar geleden

Bedankt voor alle tips! We gaan in ieder geval over op helemaal omneo, en ik ga proberen of het met warmer flesjes inderdaad wel lukt met type 1. Hopelijk gaat het helpen

5 jaar geleden

Reactie op mamaH_

Hoe hebben jullie een koemelk allergie ontdekt? Wij twijfelen ook bij onze ...
Mijn dochter kreeg uitslag en krapte dat kapot bleef spugen de hele dag krijsen alsof ze vermoord werd door krampjes ondanks we vanalles geprobeerd hadden.(qua afleiding) ze sliep niet eigenlijks klopte er heel veel dingen niet. En heb al een keer in twijfel gestaan met die blik in handen 2week er voor toen ze bij oma was een dagje. We zijn overgaan op pepti 32,- per blik bij etos. En het is over! En ze is weer een totaal ander kind. Snel te vreden wat ze voor de ellende begon ook was.

5 jaar geleden

Wij zijn i 1x overgegaan naar de omneo, zou dat ook doen en niet mengen, het heeft wel echt 2 weken de tijd nodig voor dat het gewend is bij je kindje. Hier hadden we 4 tot 5 poepluiers per dag, eindelijk kwam alles los. Krampjes ja die zijn niet helemaal weg hier maar geen aanvallen meer zoals wij hadden met ons meisje. Ik heb ook dr brown met speen 1, heb het gaatje wat ruimer gemaakt, omdat enkel omneo voeding wat dikker is, maar speen 2 js nog te snel

5 jaar geleden

Wij zijn overgegaan op omneo en nog steeds erge krampen. Nu sinds 3 dagen hele groene poep en vreselijke stink scheten. Is dit van de omneo mischien? Vanmiddag gaan we sowieso naar de huisarts met hem

5 jaar geleden

Reactie op Mirha

Wij zijn overgegaan op omneo en nog steeds erge krampen. Nu sinds 3 dagen h ...
Groene poep komt door de omneo was hier ook, de stink scheten dat hoort eigenlijk bij je kindje zei de cb hier. Dan beginnen de darmen echt te werken.

5 jaar geleden

Reactie op Mirha

Dat hadden wij met de overstap naar de HA voeding. Nu ze gewend is is het weer normaal.

5 jaar geleden

Reactie op Mirha

Wij hadden het hetzelfde. Groene poep door de omneo en veel krampen... hij bleek een koemelkallergie te hebben. Nu krijgt hij novalac allernova ar+ en na 2 dagen hadden we een totaal andere baby. Veel rustiger, 2 poepluiers op een dag en veel minder krampen

5 jaar geleden

Hier zijn we sinds 10 dagen over op omneo ivm krampen. Nu lijkt ze echter meer te gaan spugen.. soms direct na de fles, maar ook soms pas 2 uur later bijvoorbeeld. Dan is het waterachtige spuug. Meer hier ervaring mee?

5 jaar geleden

Reactie op M W N

Ik zou gaan voor nutrilon waar de kans klein is op koemelkallergie of naar ...
Wat had ze voor verschijnselen zeg maar?? Van de koemelkallergie??

5 jaar geleden

Reactie op mucha

Hier zijn we sinds 10 dagen over op omneo ivm krampen. Nu lijkt ze echter m ...
Hier ook meer spugen sinds we over zijn op de omneo (nu 2,5 week). Maar mijn zoontje heeft geen last ervan en de krampen zijn veel en veel minder. Dus we houden het op deze voeding. Ik denk zelf dat het spugen meer komt doordat hij steeds beweeglijker wordt en de voeding dus sneller omhoog komt. En uiteraard omdat hij meer voeding per keer krijgt dan het eerste begin. Onze zoon is nu 8 weken.

5 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Hier ook meer spugen sinds we over zijn op de omneo (nu 2,5 week). Maar mij ...
Wat fijn dat de krampjes zoveel minder zijn geworden. Dat lijkt hier ook wel, maar in de nacht nog wel wat kreunen en persen etc. in der slaap. Hoeveel spuugt jullie baby? Bij elke voeding en is het veel? En is dit direct erna of ook later? Misschien komt het ook idd door het meer bewegen en meer ML. Hier is ze ook 8 weken.

5 jaar geleden

Reactie op mucha

Wat fijn dat de krampjes zoveel minder zijn geworden. Dat lijkt hier ook we ...
Het verschilt heel erg per voedingsmoment. Ene keer best wel veel en de andere keer niks of nauwelijks. Na de laatste fles in de avond en de nachtvoeding meestal niks of heel weinig, overdag veel meer. Dan is onze zoon ook meer onrustig en beweeglijker. Dat persen en kreunen wordt nu pas een beetje minder, ook tijdens zijn slaap.

5 jaar geleden

Reactie op mucha

Hier zijn we sinds 10 dagen over op omneo ivm krampen. Nu lijkt ze echter m ...
Hier hetzelfde. Geef 1-2 flessen omneo met een beetje bv er doorheen maar na de omneo spuugt hij ook meer. Doen er nu een klein schepje johannesbroodpitmeel doorheen

5 jaar geleden

Reactie op Nienkep

Wat had ze voor verschijnselen zeg maar?? Van de koemelkallergie??
Uitslag over der hele lichaam van kop tot teen en ze krapte het kapot (en uitslag ziet er anders uit dan hormoonbultjes. Kan niet liggen aan shampoo of het spul voor de was gezien we zonder geuren enzovoort wassen. Juist omdat voor te zijn) van koemelkallergie, heel veel spugen(deed ik ook en me zusje ook) heel veel krampen ze krapte zich kapot sliep amper tot niet. Krijzen janken gieren brullen. En ik weet krampjes horen er bij maar niet met uitslag en enorm veel spugen en weer afvallen (wat ik en me zusje ook deden als baby toen we last hadden van koemelkallergie. Ik ben er overheen gegroeid op een latere leeftijd mijn zusje nog steeds niet).