14 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook en bij au is het keihard lachen en bij nee ook, echt begrijpen doen ze het nog niet volgens mij, volgens mij vinden ze het leuk dat er een reactie komt wel kan je zijn handje pakken en zeggen nee zachtjes dat doet pijn en dan zeggen aaien en je kindje hierbij begeleiden met zijn handje dat is hoe ik het doe in ieder geval

4 jaar geleden

Is lastig om in te schatten waarom ze 't doen. Is 't ontdekken of echt klieren. Ik denk dat 't enige dat je kunt doen 't corrigeren en toch ook nu al zeggen dat 't niet mag (of kort gewoon nee, want een lang verhaal gaat denk ik nu echt nog niet overkomen) onze oudste begreep al best snel wat Nee was🤷‍♀️

4 jaar geleden

Het is vooral ontdekken en kijken wat voor reactie een bepaalde actie veroorzaakt.

4 jaar geleden

Ik moet wel oppassen dat ik er niet hard om lach. Soms vind ik de kleine man zo grappig met die grijns op z'n gezicht😄. Zo bijzonder dat zijn maniertjes zo snel veranderen; sinds een week ofzo is hij ineens geen knuffelkont meer en slaat hij heel vaak m'n armen weg. Ineens lijkt hij bepaalde dingen te snappen zoals dus dat mama reageert op bijten en knijpen. Heel apart. Hij is in mijn ogen geen baby meer.

4 jaar geleden

Hier heeft hij de bananenplant ontdekt. Blijft ernaar toe kruipen om vervolgens aan de blaadjes te trekken of met de handjes in de aarde. Dan zeg ik nee, kijkt hij me aan en probeert het weer. Ze zijn natuurlijk aan het ontdekken wat ze kunnen maar ook wat ze mogen.

4 jaar geleden

Haha ik word na de haren trek fase nu ook keihard in mn gezicht geslagen. En in m'n kaak gebeten. Dat zullen ze niet doen om je pijn te doen, ze heeft duidelijk geen idee 😜 ik probeer het maar om te draaien naar aaien ipv slaan en kusjes ipv bijten. Op andere vlakken denk ik wel dat ze al steeds bewuster aan het stout doen is. Ze ging gisteren bijvoorbeeld ineens harder kruipen toen ik 'nee' zei 😆

4 jaar geleden

Reactie op Esma55

Hier heeft hij de bananenplant ontdekt. Blijft ernaar toe kruipen om vervol ...
Haha precies dit ook met de monstera. Is het ineens stil en zie je dat koppie zo omkijken of ik het al door heb

4 jaar geleden

Mijn zoontje kan soms ook hard knijpen en trekken. Vooral aan de katten 😅 maar ik pak zijn handje en zeg NEE zachtjes doen en dan maak ik aai bewegingen met zijn handje. Denk wel dat ze al veel begrijpen.

4 jaar geleden

Mijn zoontje "luistert" over het algemeen wel naar nee bij mij. Bij anderen nog niet, haha. Haren trekken en slaan draai ik ook om naar aaien en laat hem die beweging dan samen met mij doen. Hoewel ik ook wel veel moeite moet doen om m'n lach in te houden soms. Gisteren was hij het laatste uurtje tussen ons in beland en waren we wonderbaarlijk allemaal nog even in slaap gevallen. Werden door die kleine gewekt met een ruk aan ons haar en een paar klappen maar dat blije hoofd toen we op keken was onbetaalbaar🥰

4 jaar geleden

Nou ik moet zeggen als mijn man nee zegt stopt hij direct 🙈 als hij naar de drinkbak van de hond kruipt ofzo, zegt hij née en dan stopt ie en draait hij om. Als ik née zeg kijkt hij me aan en steekt zijn vinger langzaam alsnog naar die drinkbak 🧐😆

4 jaar geleden

Reactie op Mama Van Owen

Mijn zoontje kan soms ook hard knijpen en trekken. Vooral aan de katten 😅 ...
Het scheelt dat mijn zoon nog niet kruipt, maar hij volgt de katten wel met zijn ogen. Ik merk ook dat de katten meer aan hem gewend zijn, dus ik ga nu af en toe met de baby naar één van de katten om hem te laten aaien. Die tijd van knijpen en grijpen komt nog wel, vrees ik 🤣

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 9,5 maand en doet het ook. Ik krijg meer de indruk dat het puur ontdekken is😉 ik geef wel aan dat het auw doet en dat ze het niet mag doen... maar of ze daar al bewust van is denk ik niet. En dat bijten... ze bijt momenteel overal in🤣 ze heeft nog geen tanden

4 jaar geleden

Haha precies dit ook met de monstera. Is het ineens stil en zie je dat kopp ...
Heb hier al de hele dag "ruzie" hahaha😝