19 Reacties
3 jaar geleden
Beleg:
Humus
Gebakken ei
Plakje kaas
Pindakaas met pure hagelslag
Appelstroop
Ontbijtjes:
Cornflakes (niet zo gezond, maar m'n zoontje eet dit makkelijk als het vroeg is)
Krentenbol in de auto😅
Havermoutpap met fruit
Gekookt ei, komkommer en fruit
Rijstwafel/ beschuit (volkoren) met beleg
Haver'koekjes' avond van tevoren bakken
Pannekoekjes van ei en banaan
3 jaar geleden
Onze dochter vindt een gekookt ei heel lekker 🤷♀️ ik kook elke paar dagen een paar eieren dus die hoef ik dan niet nog te koken die ochtend. Ze pelt hem zelf.
Verder wisselt het, soms een boterham, soms een volkoren beschuit, soms yoghurt (met een beetje muesli, soms (gezond) bananenbrood, soms pasta of groente die over was van de avond ervoor, soms alleen maar fruit.
In het weekend bak ik weleens bananenpannenkoekjes.
Voor punt 2: ze eet bij ons meestal in de bakfiets op weg naar de gastouder nog een beetje. Dus wij zetten altijd een klein bakje met een beetje fruit of een cracker ofzo naast haar in de fiets, en dan eet ze onderweg nog iets.
3 jaar geleden
Hier een fan van havermout pap, geraspt appeltje erdoor en kaneel. Of blauwe bessen.
Kan je makkelijk van de voren klaarmaken en sochtends opwarmen.
Maar hier krijgen ze meestal ook gewoon brood.
In het weekend maak ik ook weleens Amerikaanse pannenkoekjes met banaan.
Om het wat gezonder te maken kan je een deel van het bloem vervangen door volkoren meel en/of havermout.
Ik bak zelf ook vaak brood (moet je maar zin in hebben) bramen broodjes, ham kaas broodjes en muslie bolletjes zijn hier een grote hit.
3 jaar geleden
Broodje met groentespreads of appelstroop beiden van de kleine keuken zijn hier altijd een hit. Ook bananenpannekoek is heel geliefd en ongelofelijk simpel. 1 banaan, 2 eieren en een scheutje kaneel. Blenden, in de pan en klaar. Appelpannekoekjes kan ook nog.
3 jaar geleden
Qua beleg: huttekase, hummus, appelstroop, light roomkaas/zuivelspread.
Ontbijttips:
Havermoutpap met koekkruiden/vanille of stukjes banaan.
Smoothie (banaan, diepvriesfruit, plantaardige melk, havermout en noten).
Vooral een smoothie is ideaal als je weinig tijd hebt 😊
3 jaar geleden
Gekookte ei, geklutst ei met Turkse feta kaas, (turks ontbijt kuymak) dit krijgt hij niet vaak wordt van maismeel gemaakt met kaas)
Turkse broodjes met kaas en anders beleg met appelstroop, jam, chocopasta, boter met honing, stokbrood dippen in ei en bakken
Of tosti vind hij ook wel lekker
3 jaar geleden
Hier een slechte ontbijter, maar het scheelt als ze zelf heeft gekozen. Pap (van die makkelijke met water van Nestle 🥲 12+ maanden haha) smult ze soms een hele bak van weg en andere keer is ze na 2 hapjes klaar..
Soms een boterham of cracker maar dan wil ze vaak zelf smeren en dat duurt zo lang als je naar de opvang moet 😅