13 Reacties

5 jaar geleden

Dat was vast even schrikken! Heb het even opgezocht op internet had er nog nooit van gehoord. Ben je daar bij de geboorte achter gekomen? Hoe gaat het nu met je kindje en wat gaan ze er bij jou aan doen

5 jaar geleden

Reactie op jessymomof3girlz

Dat was vast even schrikken! Heb het even opgezocht op internet had er nog ...
Je kan er alleen bij geboorte achter komen. Tot die tijd staat het nog open omdat het nodig is. Meestal sluit het binnen paar dagen bij kindjes.. Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar vind het wel een heel heftig iets. Sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Je kan er alleen bij geboorte achter komen. Tot die tijd staat het nog open ...
Inderdaad! De behandeling bestaat vaak uit ibuprofen toe te dienen (al is dit niet altijd voldoende). Daarom dat je als je zwanger bent zeker geen ibuprofen mag nemen, omdat dan de kans bestaat dat de ductus sluit. Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik heb dit tijdens mijn studies geleerd. Veel moed! Het zullen ongetwijfeld moeilijke en onzekere tijden zijn voor jullie 😔

5 jaar geleden

Reactie op jessymomof3girlz

Dat was vast even schrikken! Heb het even opgezocht op internet had er nog ...
Wij zijn er niet gelijk bij de geboorte achter gekomen. Toen onze kleine meid 5 weken was zijn wij er achter gekomen doordat ze een ruisje hoorde toen ze naar haar hartje gingen luisteren. Gelukkig doet de kleine meid het erg goed. Op dit moment heeft ze medicatie gekregen en willen ze kijken of het als nog zelf zal sluit. In de tussen tijd blijft ze goed op controle bij de cardioloog.

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Je kan er alleen bij geboorte achter komen. Tot die tijd staat het nog open ...
Klopt. Je kan er inderdaad alleen achter komen na de geboorte. Bij onze kleine meid was het toen ze 5 weekjes oud was. Het sluit inderdaad meestal direct na de geboorte of binnen een paar daagjes. Soms duurt het langer en kan het tot 6 maanden dat het zelf sluit.

5 jaar geleden

Inderdaad! De behandeling bestaat vaak uit ibuprofen toe te dienen (al is d ...
Onze meid krijgt geen ibuprofen. Ze krijgt nu alleen furosemide. Dankjewel. De kleine meid doet het gelukkig heel goed verder.

5 jaar geleden

Gelukkig doet je dochter het goed! Hopen dat het alsnog sluit met de komende weken/maanden!

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Gelukkig doet je dochter het goed! Hopen dat het alsnog sluit met de komend ...
Dankjewel. Ik hoop het ook.

5 jaar geleden

Hey! Ik heb zelf als baby een open zelf gehad en ons meisje wordt er nu ook op gecontroleerd. Bij de kinderarts konden ze (omdat ze weten dat ik het ook heb gehad) het wel een beetje horen. Over een paar weken worden wij gebeld voor een afspraak om een echo te maken. Ons meisje doet het verder heel goed, groeit goed, geen symptomen. Bij mij als baby (meer dan 25 jaar geleden) werd er een incisie gemaakt. Tegenwoordig kan er ook een parachutje geschoten worden via de lies. Wij maken ons geen zorgen. In het zkh weten ze echt wel wat ze doen!

5 jaar geleden

Reactie op maatkaat

Hey! Ik heb zelf als baby een open zelf gehad en ons meisje wordt er nu oo ...
Hey! Fijn dat ze je meisje er gelijk goed op controleren. Hoe oud is je meisje nu? Onze kleine meid doet het gelukkig ook erg goed. Haar hartslag gaat soms wel wat hoger maar dat is ook niet gek gezien haar hartje een stuk harder moet werken om het bloed allemaal rond te pompen. Op de echo was ook te zien dat de ductus best wijdt open was nog zo'n 3,5mm. Verder doet ze het goed. We moeten wel goed in de gaten houden dat haar hartslag niet snelelr gaat en dat ze goed blijft groeien en eten en geen flesjes overslaat, dat doet ze gelukkig ook niet. Zelf heb je er nooit meer last van gehad?? Ik begreep als de ductus eenmaal dicht is je er gren last meer van hebt.

5 jaar geleden

Reactie op LittleBabyGirl

Hey! Fijn dat ze je meisje er gelijk goed op controleren. Hoe oud is je mei ...
Onze meid is nu bijna 5 weken oud. Zelf heb ik er nooit meer last van gehad 😊 hoe oud is jullie meisje?

5 jaar geleden

Reactie op maatkaat

Onze meid is nu bijna 5 weken oud. Zelf heb ik er nooit meer last van gehad ...
Ahw ook nog een kleine mini. Ze is vandaag precies 6 weekjes oud. Als je voor de echo gaat met der, ze zijn ongeveer een kwartiertje bezig met kijken, dus misschien handig om iets mee te nemen waar ze rustig van wordt? Ze moet ook een beetje rustig liggen met der rug op jou borst/buik om goed te kunnen kijken. Ze hadden ook suikerwater als het nodig was, daar worden ze ook wst rustiger van. Bij onze kleine meid was dat niet nodig, ze deed het super goed.

4 jaar geleden

Reactie op maatkaat

Hey! Ik heb zelf als baby een open zelf gehad en ons meisje wordt er nu oo ...
Hey Al een tijdje geleden maar ik dacht weer even aan jullie. Hoe het met jou meisje is gelopen?