13 Reacties

5 jaar geleden

Dat was vast even schrikken! Heb het even opgezocht op internet had er nog nooit van gehoord. Ben je daar bij de geboorte achter gekomen? Hoe gaat het nu met je kindje en wat gaan ze er bij jou aan doen

5 jaar geleden

Reactie op jessymomof3girlz

Dat was vast even schrikken! Heb het even opgezocht op internet had er nog ...
Je kan er alleen bij geboorte achter komen. Tot die tijd staat het nog open omdat het nodig is. Meestal sluit het binnen paar dagen bij kindjes.. Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar vind het wel een heel heftig iets. Sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Je kan er alleen bij geboorte achter komen. Tot die tijd staat het nog open ...
Inderdaad! De behandeling bestaat vaak uit ibuprofen toe te dienen (al is dit niet altijd voldoende). Daarom dat je als je zwanger bent zeker geen ibuprofen mag nemen, omdat dan de kans bestaat dat de ductus sluit. Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik heb dit tijdens mijn studies geleerd. Veel moed! Het zullen ongetwijfeld moeilijke en onzekere tijden zijn voor jullie 😔

5 jaar geleden

Reactie op jessymomof3girlz

Dat was vast even schrikken! Heb het even opgezocht op internet had er nog ...
Wij zijn er niet gelijk bij de geboorte achter gekomen. Toen onze kleine meid 5 weken was zijn wij er achter gekomen doordat ze een ruisje hoorde toen ze naar haar hartje gingen luisteren. Gelukkig doet de kleine meid het erg goed. Op dit moment heeft ze medicatie gekregen en willen ze kijken of het als nog zelf zal sluit. In de tussen tijd blijft ze goed op controle bij de cardioloog.

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Je kan er alleen bij geboorte achter komen. Tot die tijd staat het nog open ...
Klopt. Je kan er inderdaad alleen achter komen na de geboorte. Bij onze kleine meid was het toen ze 5 weekjes oud was. Het sluit inderdaad meestal direct na de geboorte of binnen een paar daagjes. Soms duurt het langer en kan het tot 6 maanden dat het zelf sluit.

5 jaar geleden