17 Reacties
5 jaar geleden
Hoi! Hier bij 13 weken zelfde gehad, een week lang bruin bloed gehad. In die week 3x met vk gebeld en die gaf aan mij echt niet ongerust te maken. Echter bij 3de keer bellen toch gevraagd voor extra echo omdat de avond ervoor ik soort krampen had. Gelukkig was alles goed met de kleine. Blijkt dat mijn placenta iets over mn baarmoedermond ligt waardoor het nu sneller kan bloeden. Vorige week ook weer 1 dag bruin bloed gehad maar mij maak er nu geen zorgen meer om.
Denk dat dit nog wel meer zal gebeuren ivm goed doorbloede baarmoedermond ook.
Vorig jaar hier ook miskraam gehad en snap denk ik wel wat je voelt. Blijft toch onrust in je hoofd zitten dan, als dat zo blijft gewoon vragen om echo. Loop zelf ook bij een gynaecoloog ivm mn medische achtergrond en mag altijd bellen.
5 jaar geleden
Hoi!
Ik ben 2,5 weken (toen was ik 10 weken zwanger) geleden op controle geweest en de gynaecoloog zei toen dat mijn baarmoeder nog hogerop moest liggen. Ze zei ook dat dit krampen kon geven zoals menstruatiekrampen en dat dit zelfs bloedverlies kon veroorzaken. Zolang het geen vers bloed was moest ik mij geen zorgen maken hierom.
Voorlopig nog geen van de twee gehad, gelukkig. Heb in 2018 ook een miskraam gehad, dus ik kan me voorstellen hoe eng het allemaal is!
Anders eens bellen met de vroedvrouw of gynaecoloog als je zeker wil zijn?
5 jaar geleden
Denk dat het gewoon oke is, ik had het ook aan het begin van de zwangerschap (5/6 weken) en was bang dat ik weer een miskraam kreeg.. ben inmiddels 13 weken nu. Succes en veel plezier morgen 💕 mocht je je echt zorgen maken zou ik gewoon bellen
5 jaar geleden
Ik ben bijna 13 weken zwanger. Het is mijn eerste zwangerschap en ben 38 jaar. 2 dagen geleden had ik vers rood bloed bij het afvegen. Ik was zo bang dat het mis zou zijn. Mijn vriend was niet thuis en ben snel met mijn moeder naar de verloskundige geweest. Ik was heel erg in paniek en heb verschrikkelijk gehuild (ook hormonen denk ik) je denkt dat je veilig zit na 12 weken en dan gaat het misschien toch mis. Verloskundige heeft me snel gerustgesteld en laten zien dat de kleine het nog steeds goed maakt.
Mocht het weer gebeuren zal minder bang zijn dat er iets mis is, maar ben behoorlijk geschrokken.
Nu ik die angst heb gehad, snap ik hoe erg een miskraam voor vrouwen is en dat sommige mensen er te makkelijk over denken. Ik zou in diepe rouw zijn.
Gelukkig is alles orde en kan ik weer genieten van het zwanger zijn.
5 jaar geleden
Ik begon met bijna 12 weken lichtelijk te bloeden, ook eerst oud bloed en nu week later verlies ik elke dag wel wat druppeltjes. Tussendoor bij de vk geweest en zij heeft laten zien waar het vandaan kwam. Niks ernstigs!
Gewoon even bellen en afspraak maken zodat je wordt gerustgesteld
5 jaar geleden
Ik heb het ruim 3 weken gehad deze zwangerschap. Had daarvoor een miskraam, dus kan me je angst goed voorstellen, dat had ik ook. Het was daarna 1,5 week weg, toen weer een keer, nu weer na 1,5 week weg weer gisteren en vandaag een beetje met afvegen. Ondertussen ruim 12 weken en 3 goede echo's verder.
Zolang het bij oud bruin bloedverlies blijft is het normaal gesproken niet ernstig. Als het maar niet helder rood wordt of je toenemende ernstige buikkrampen hebt. Bij mij konden ze in de baarmoeder niks zien en zit het waarschijnlijk aan de baarmoedermond. En met groeien icm na inspanning heb ik soms het idee dat het weer een beetje komt.
Als je je erg zorgen maakt vooral de vk bellen, daar zijn ze voor. Stress kun je op dit moment helemaal niet gebruiken. 😉
5 jaar geleden
Reactie op lynntje
Ik verlies sinds woensdag geen bloed meer. Maar het was echt oud bloed. En ...
Is alles goed gegaan?