18 Reacties

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Ik dacht te horen van een slaapcoach pas vanaf 3 ongeveer

2 jaar geleden

Oh en ik heb altijd begrepen vanaf 2. Maar denk ook dat je het bij je kindje moet aanvoelen ipv perse een leeftijd aanhouden

2 jaar geleden

Mijn draait 360 graden in zijn bed en hij is over een maand 2. Denk dat een deken dus nog niet zo n goed idee is

2 jaar geleden

Onze dochter moet er nu niks van hebben als we haar instoppen. Maar ze is lang, en zit al in de grootste maat slaapzak. Dus die optie hebben we straks ook niet meer. Ik hoop dat ze, als ze het koud krijgt, dan toch straks zelf een dekbed over haar heen trekt.

2 jaar geleden

Reactie op mamavoorheteerst1

Mijn draait 360 graden in zijn bed en hij is over een maand 2. Denk dat een ...
😂 die van ons ook 😂 elke hoek ligt ze in gedurende de nacht

2 jaar geleden

Die van ons deed elke x haar slaapzak uit. Natuurlijk kan ik 'm achterstevoren aan doen maar we leggen haar nu al 2 dagen zonder slaapzak in bed. Ze lijkt t prima te vinden en maakt er tot nu toe niks van.

2 jaar geleden

Mijn zoontje wilde 1 nacht wel een dunne deken met zijn slaapzak nog aan. Maar ik deed zelf geen ook dicht omdat ik het toch wel eng vind nog 😅 hij wilde hem erna ook niet meer dus ik vind het nog wel even best zo haha

2 jaar geleden

Hier maar verlopig gewoon slaapzak, dacht ook met 2 jaar een dekbed, maar ze is bijna 2 en lig in alle hoeken van haar bed🙈

2 jaar geleden

Mijn dochter wordt volgende maand 2 en slaapt sinds een week onder een dun dekbed. Wel nog een dunne slaapzak. Ze vindt het geweldig om ingestopt te worden. De eerste 2 nachten ben ik er toen wij naar bed gingen nog een keer naartoe gegaan om haar opnieuw in te stoppen. Ze kroop er toen bovenuit. Nu blijft ze heerlijk liggen. Keuze om het nu al te doen is drieledig. Bij de opvang slaapt ze al maanden onder een deken en zonder slaapzak. En daarnaast slaapt ze 's nachts vaak wat onrustig. Dekbed biedt haar wat meer rust heb ik het idee. Ze is er ook trots op. Als laatst is het aandoen van een slaapzak 's avonds vaak een strijd. Dus de volgende stap is die wegleggen.

2 jaar geleden

Ik hoor en lees ook verschillende leeftijden. Laatst las ik zelfs vanaf 4 jaar. (Volgens mij was dat een artikel van 24baby). Mij lijkt het gevaarlijk nog, ze krijgen het daarnaast snel te warm, omdat het vaak syntetisch is en niet goed de lichaamstemperatuur reguleert. Hebben zelf heerlijke wollen dekens thuis, word nooit meer zwetend wakker en ook nooit van de kou. In een hotel slaap ik altijd slecht onder een dekbed.. Daarom wacht ik er zelf nog even ermee! En heb al wollen deken (die niet kriebelt) klaarliggen in peuterformaat voor 'straks', met laken of dekbedovertrek :)

2 jaar geleden

Mijn dochter wordt volgende maand 2 en slaapt sinds een week onder een dun ...
Ook een begrijpelijke keuze! Fijn dat ze er nu onder blijft liggen :) Zo is t voor ieder kind weer anders..

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt sinds de hittegolf in augustus met een deken. Eerst zonder slaapzak met een dun lakentje, hier kroop ze steeds onder vandaan. We hebben daarna een fleece deken gebruikt. Toen heeft ze dat t weer wat kouder werd een dekbed in haar ledikant. En binnen een maand waren we over op een peuterbed met dekbed ( ze begon te klimmen) ze was zo’n 1 jaar en 8 maanden toen ze in haar peuterbed met dekbed kwam te liggen. Overgang is trouwens moeiteloos gegaan! En ohhh wat is het leuk als ze wakker wordt in de ochtend en ze komt naar ons toe gewandeld 🥰🥰

2 jaar geleden

De slaapzak aankrijgen bij ons is de laatste tijd wat vaker gepaard met milde protest. Het eerste wat hij ook doet in de ochtend is wijzen naar zijn slaapzak en de woorden “zak” van komaan, dit moet uit. Hij wil ook altijd in ons bed onder het deken liggen en zegt: dada. Slaapwel. 🙈 Dus deze avond hebben we voor het eerst met dekentje geprobeerd en tot nu toe slaapt die goed.

2 jaar geleden

Reactie op Kylie91

De slaapzak aankrijgen bij ons is de laatste tijd wat vaker gepaard met mil ...
Hier begon het ook zo. Hij ligt nu heerlijk onder zn dekbed. Heb een 4-seizoenen dekbed. Hij blijft redelijk stil liggen in bed, dat scheelt wel. Nadeel is wel dat hij onder de dekens moet liggen als ik wegga na het in bed brengen. Hij kan zichzelf nog niet echt goed instoppen zeg maar. Hiervoor stond hij nog wel eens in bed in zn slaapzak als ik wegliep.

2 jaar geleden

Die van ons heeft altijd met een losse deken geslapen, van kleins af aan, wilde nooit onder laken en deken of slaapzak (op kdv slaapt meneer wel met een slaapzak hoor) Vanaf boah 🤔 net na 14 maanden heeft hij een dekbed, en sindsdien slaapt hij de nachten door Ligtie stil? Nee. Gaatie z'n hele bed door? Meestal wel 😅. In het begin moest ik wel regelmatig eruit omdat hij er onderuit lag en er niet zelf terug onder kwam. Maar nu lukt het zelf. Het dekbed is niet ingestopt, gewoon los, zodat hij het mee kan nemen naar de andere kant van het bed 🤣🤣🤪

2 jaar geleden

Wij gebruiken nu sinds de herfst een dekbed, ze was er zelf aan toe en vroeg om een deken. Ze kroop er in ons bed ook echt onder en op het kussen met dr hoofd. Sindsdien ligt ze keurig netjes stil in bed ipv d'r hele bed door en slaapt heel rustiger en sneller in. Je merkt t misschien vanzelf? Ons kindje is ook nog geen 2 hoor!