36 Reacties

5 jaar geleden

Sorry... Maar als je life borstvoeding geeft weet cb ook niet hoeveel ze drinkt... Tenzij je van die ml streepjes op je borst hebt.. 🤷‍♀️ Ik zeg onzin...

5 jaar geleden

Als ze dat teveel vinden voor afgekolfde borstvoeding bij dat gewicht, mogen ze mij uitleggen waarom mijn dochter 2,5 uur later gewoon weer honger heeft 😅

5 jaar geleden

Cb moet eens stoppen met zoveel te vinden en te doen alsof elke baby volgens dezelfde meetlat drinkt of ontwikkeld ...

5 jaar geleden

Reactie op Joyce0031

Sorry... Maar als je life borstvoeding geeft weet cb ook niet hoeveel ze dr ...
Mee eens!! Alleen maar fijn dat ze zo goed drinkt. Bij live voeden weet je inderdaad niet eens wat een kindje drinkt. Maak je niet druk💐

5 jaar geleden

Dit zou misschien bij flesvoeding te veel zijn. Maar de samenstelling van jouw borstvoeding is heel anders en veel lichter verteerbaar. Ik zou dus gewoon lekker naar vraag aanbieden!

5 jaar geleden

Hoevaak moeten julllie naar cb? Ik ben pas 1 keer geweest. Kleine is 8 weken, dus ze kijken ook niet echt mee 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Borstvoeding is nooit te veel😁

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Cb moet eens stoppen met zoveel te vinden en te doen alsof elke baby volgen ...
Ohhhh precies dit! Zo mee eens! Zowel bij cb als kinderarts geweest en beiden adviseren het tegenovergestelde van elkaar bij wijze van spreken. Volg je moedergevoel, dat is áltijd juist!😘

5 jaar geleden

Ik geef flesvoeding en door het cb is mijn dochter overvoed geraakt en in het ziekenhuis beland, mijn gevoel was al niet fijn toen ze moest verhogen van voeding , dit omdat ze een sonde heeft en van de flessen van 80 maar 30 opdronk en de rest via de sonde gaven. Van het cb moesten we naar 100 want dat gewicht had ze en ook wat ze daarvan liet staan moest door de sonde met uiteindelijk dus een ziekenhuisopname van een halve week door overvoed zijn! Dus volg alsjeblieft je moeder gevoel en geef haar gewoon de fles als zij daar om vraagt, en laat cb met hun regeltjes. Je moedergevoel laat je nooit in de steek!

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Tja , je kindje moet volgens het cb voldoen aan het Nederlands gemiddelde zo stom als of alle kindjes gemiddeld zijn

5 jaar geleden

Nou mijn zoontje weegt 4,5 kilo en krijgt 5x 200. Dan lijkt me 6x 120 geen enkel probleem. Ik zou gewoon meer geven als hier behoefte aan is. Elke baby is anders.

5 jaar geleden

Teveel? Ik gaf bij 4.4kg 7*120. Dat werd prima gevonden. Dus prima wat je geeft is echt niet teveel hoor.

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Hoezo? Elke baby wordt toch geboren met 3.5 kilo en maatje 50? En heeft met 3mnd maatje 62-68🙈🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 babies... T zijn net mensen... Allemaal anders🤷‍♀️

5 jaar geleden

Ik zou gewoon geven wat je baby zelf aangeeft wat ze wil en af en toe gaan wegen en kijken of ze goed in haar curve zit. Dat is tenslotte ook hetgeen waar we vanuit gaan met live voeden toch :)

5 jaar geleden

Ik schrik ook best wel van de hoeveelheid 860 ml per dag 4,3 x 150 ml per 24 uur 645 zou voldoende moeten zijn , jouw kindje krijgt nu 215 ml meer dan ze nodig zou hebben , maar jij kent zelf de behoefte van je kindje als ze niet (veel) spuugt of zo iets zou ik me niet gek laten maken als ze gewoon aangelegd wordt weet je ook niet wat ze krijgt

5 jaar geleden

Ik denk niet dat je overvoedt hoor. Heb het voor mijn dochter ook gevraagd bij het cb en kreeg van deze hele chille jonge jeugdverpleegkundige te horen dat je niet snel overvoedt als je op verzoek voedt. Als ze niet spuugt of last heeft van de voedingen gewoon zo door gaan. Ze zei tegen mij dat boven een liter per 24 uur wel echt veel zou zijn (dochter is 8,5 week oud, 4,8kg) maar dat ik me nu geen zorgen hoefde te maken (ze drinkt altijd meer dan 800 met zelfs uitschieters boven de 900).

5 jaar geleden

Onzin! Zowel de kinderarts als de lactatiekundige zeiden tegen mij dat teveel bv onmogelijk is! Die van mij drinkt ook veel geloof ik (kolf niet). Groeit ook prima, haha. En mijn kraamverzorgster zei trouwens ook nog dat het cb dat ook tegen haar dochter had gezegd! Wat zij ook dikke onzin vond 😅 De natuur weet dit heel goed te regelen! De kinderarts zei dat je bv minder caloriën gaat bevatten als ze echt veel drinkt, in de zomer bijv als ze meer vocht nodig hebben. Maar hier hoor ik ook tegenstrijdige berichten over, dus ja.. Als dit zo is zou dit nadelig kunnen zijn met kolven, tenzij ze dezelfde dag de gekolfde melk krijgt zeg maar. Maar ik zou lekker geen zorgen maken dus.. :)

5 jaar geleden

Reactie op Geebje

Hoevaak moeten julllie naar cb? Ik ben pas 1 keer geweest. Kleine is 8 weke ...
Met 4 weken en bij 8 weken moeten we weer

5 jaar geleden

Reactie op Chantie93

Ik geef flesvoeding en door het cb is mijn dochter overvoed geraakt en in h ...
Jeetje naar dat je dochter in het ziekenhuis is beland door toedoen van hun fout! Dit advies hebben ze mij ook gegeven en ik als kersverse first time mom volgde braaf hun advies op, Alleen is mijn zoontje gelukkig niet beland in het ziekenhuis. Hij is als macrosoom op de wereld gekomen en omdat hij toen na 2 weken nog niet op zijn geboortegewicht zat, moest ik hem na een borstvoeding nog verplicht 85cc afgekolfde moedermelk toedienen. Arm kereltje had zoveel krampen, reflux en buikpijn. Sindsdien neem ik hun adviezen met een korreltje zout en volg ik gewoon mijn kind.

5 jaar geleden

Reactie op Geebje

Hoevaak moeten julllie naar cb? Ik ben pas 1 keer geweest. Kleine is 8 weke ...
Ik ben gister voor de tweede keer geweest en onze kleine meid is ook 8 weken. Met 3maanden moeten we weer terug komen voor haar eerste prikje. Heb je al wel een afspraak staan? Als je de 22 weken prik niet hebt gehad, moet je kindje sowieso rond de 2maanden de eerste prik krijgen.