15 Reacties

3 jaar geleden

Wij gaan voor heel veel spulletjes kijken via marktplaats. De winkels vragen echt hele hoge prijzen en Ik verdiep me online op welke merken kinderwagen fijn zijn. Ook complete kamertjes worden online aangeboden. Misschien helpt je dat? Heb je in ieder geval niet het gevoel dat je te veel betaald. En spulletjes als een matras etc zou ik wel nieuw aanschaffen maar dit is mijn mening!

3 jaar geleden

Haha alsof ik dit zelf heb geschreven! Was gisteren bij de babydump, en precies hetzelfde gevoel! Helemaal overweldigd en geeen idee wat echt noodzakelijk is, heb mijn nichtje advies gevraagd om samen een keer te gaan winkelen. Vond vooral de dekentjes, welke? Hoe warm, hoe dik? Welk materiaal? De matrassen en slaapzakken.. Het lastigste ☺️

3 jaar geleden

Lastig! Ik ga denk ik vooral advies vragen aan vriendinnen en mijn schoonzusje. Dit artikel geeft wel een stuk duidelijkheid: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/baby-uitzetlijst/

3 jaar geleden

Dit wordt me 5 de kind en geloof me 90 procent wat de meesten mensen kopen gebruiken ze niet en beland op marktplaats alles is Te vinden op marktplaats nieuw als mensen bij me kwamen en gaf duidelijk aan marktplaats waren mensen inshock er zijn zeker dingen die nieuw moeten zoals textiel martasjes alles wat met detol af tenemen is top in plaats in winkels te kijken is markplaats ook leuk ik vind het zo leuk dat ik het een hobby is en doe het ook voor andere mensen geloof me je bent een dief van je eigen portemonnee en snap bij de eerste wil je eigenlijk alles nieuw maar 80 procent is ook bijna. Nieuw alleen voor de helft van de prijs succes allemaal

3 jaar geleden

Ik zocht altijd naar lijstjes op de babysites met wat je baby nodig had..

3 jaar geleden

Ik zou gewoon eerst bij Hema of iets anders kleins een leuk pakje kopen als begin! Babypark is meer iets om gericht te zoeken voor mijn gevoel. Je kunt bijvoorbeeld wel goed daar kijken wat voor type en merk kinderwagen je wilt door even te proberen. Verder heb je nog 28 weken dus al die spullen gaan sowieso lukken voor die tijd! Gewoon dingetje voor dingetje zou ik doen, dan blijft het leuk :)

3 jaar geleden

In het begin gewoon al die dekens en dingen negeren en alleen kijken naar de meubeltjes, wat vind je mooi en praktisch. Dekentjes en lakentjes pas later gekocht en nu een jaar later zomer en winter alleen gebruik van een pyjama en slaapzak.

3 jaar geleden

In België kan je bijvoorbeeld bij Dreambaby een rondleiding vragen waarbij iemand rondgaat met je en alles toont en uitlegt, zoals: dit is must-have, dit is nice-to-have, dit is extraatje. Wij vonden dat heel kalmerend want we hadden dan tenminste al een beetje een overzicht van wat noodzakelijk en wat bijzaak en later te kopen. Qua duur, tja, wij kochten alles nieuw en misschien is dat niet nodig maar uiteindelijk 3/4de van alle spullen ook gewoon gekregen bij de geboorte en als je van plan bent meerdere kinderen te krijgen dan is het niet slecht dat het nieuw is want tweedehands gaat misschien ook geen 3-4 kinderen mee. Althans geen wervelwindjes zoals de onze 😅 maar dat is ieder zijn ding. Succes ermee!

3 jaar geleden

Die winkels zijn ook heel groot, overweldigend en heel duur. Probeer voor jezelf een lijstje te maken wat je allemaal wilt hebben nieuw en tweedehands. Via internet op jacht naar aanbiedingen voor de nieuwe spulletjes. Reshopper is een hele leuke app, soort marktplaats voor baby/kind spulletjes.

3 jaar geleden

Ik snap je gevoel, had ik bij de eerste ook. Baby dump en Babypark zijn dan ook niet echt fijne winkels om rond te kijken en een beeld te krijgen 😅 hier in 't nabijgelegen dorp zijn wat kleine winkeltjes naast elkaar. Met kleertjes, speelgoed en meubeltjes. Daar rondlopen vond ik veel rustiger en fijner. Bovendien fijn om (zeker in deze tijd) de lokale ondernemer te steunen. Overigens hebben wij de volledige kinderkamer van marktplaats en ook baby/kinderkleding kun je zelfs tweedehands online kopen. Ik sluit me aan bij wat iemand al zei. In winkels als Babydump en Babypark zijn ze er echt op gericht je de hele babyuitzet in een keer te laten kopen. Alles van A-merken en bijbehorende prijzen... Terwijl marktplaats, de markt, de kringloop en misschien wel vrienden/familie je kunnen helpen. Je hebt ook echt niet alles nodig. Essentieel zijn een bed om te slapen, (co sleeper is geweldig), spullen voor voeding (borstvoeding dan wel fles), luiers en kleertjes. De rest is echt nice to have. Kijk maar eens of er kleine babywinkels in je buurt zijn, dat is veel prettiger! Veel succes en plezier! Het mag ook best een beetje genieten zijn... Schiet me nog iets te binnen. Soms zijn er ook baby/kinder markten. Nu misschien ff niet, ivm corona, maar mogelijk in 't najaar weer wel!

3 jaar geleden

Reactie op MaartjeJ

Lastig! Ik ga denk ik vooral advies vragen aan vriendinnen en mijn schoonzu ...
Oooh handig die zeker ik ga hem uitprinten en ook gebruiken!

3 jaar geleden

Wanneer zijn jullie begonnen met spullen te kopen?

3 jaar geleden

Iemand ervaring met van asten baby super store?

3 jaar geleden

Reactie op Jbtje1991

Iemand ervaring met van asten baby super store?
Ik ben er gisteren geweest en vond het een verschrikkelijke winkel. Het was er megadruk, niemand keek uit, niet fijn ingedeeld. Ik vond het een chaotische winkel. We hebben even rondgekeken en waren binnen 10 minuten weer buiten. Ik vind de prenatal in Den Bosch en Babypark in Kesteren hele fijne overzichtelijke winkels.

3 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Ik ben er gisteren geweest en vond het een verschrikkelijke winkel. Het was ...
Ik ben er zaterdag geweest bedoel ik