14 Reacties

2 jaar geleden

Het laatste stukje herken ik deels, het liefst heeft hij een van ons de hele dag dichtbij. Maar hij speelt wel met andere kinderen, zeker als ik het aanmoedig. Hij is sociaal zat. Maar het jammeren, huilen, piepen en zo snel ontevreden / onzeker overkomen. Volmondig ja…. Hij is ook bizar dwars, alles is echt niet of jawel wel doen. Ondanks dat hij echt wel goed zichzelf duidelijk kan maken met praten…. Maar poah wat is hij gefrustreerd. Geen tips helaas.. maar misschien voel je je, net als ik door jouw topic, iets minder alleen 😅

2 jaar geleden

Yup mijn dochter van 2⁵doet precies hetzelfde. Ik zeg haar dan gewoon 'er is NIKS aan de hand, en het is veel beter als je gewoon praat, want mama verstaat je op deze manier niet' en dan zeg ze het op een normale manier. Wat ik ook vaak doe is een grapje maken of heel gek kijken en zeggen 'huh wat hoor ik nou?' Dan is ze afgeleid en weer (even) normaal. Ja helaas het is een (ik háát dit woord) fase. Komt goed, laat je niet gek maken

2 jaar geleden

Geen tips, maar hetzelfde verhaal! Al kan ze juist wel met andere kindjes spelen....maar die hebben wij niet echt in de omgeving.... dus dat is wel heel jammer...

2 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Het laatste stukje herken ik deels, het liefst heeft hij een van ons de hel ...
Nou zeker. We hopen maar dat het ooit beter wordt. Ik probeer in de tussentijd zoveel mogelijk naar hem te luisteren, maar ook weer grenzen aan te geven. Pittig hoor zo’n peuter 😅

2 jaar geleden

Reactie op SaiyanMom

Yup mijn dochter van 2⁵doet precies hetzelfde. Ik zeg haar dan gewoon 'er i ...
Hahah zooo herkenbaar “er is niks aan de hand, niet huilen, kom maar even, krijg je een kus, en kan je weer spelen”. We gaan inderdaad maar uit van die fase 😉

2 jaar geleden

Reactie op 7780wendy

Geen tips, maar hetzelfde verhaal! Al kan ze juist wel met andere kindjes s ...
Zeker jammer… maar wel fijn dat als er andere kinderen zijn, ze samen kunnen spelen. Ik hoor al 6 weken niets anders dan MIJN MIJN 😅🥹 joe

2 jaar geleden

Reactie op Feb-baby

Nou zeker. We hopen maar dat het ooit beter wordt. Ik probeer in de tussent ...
Ik snap je echt… heel pittig, soms word ik er ook onzeker van.. dat ik denk maak ik hem niet te onzeker door hem soms gewoon de mond te snoeren.. soms toch het idee alsof hij dan niet zichzelf kan zijn ofzo… maar goed grens is ook niet onbelangrijk

2 jaar geleden

Reactie op Feb-baby

Zeker jammer… maar wel fijn dat als er andere kinderen zijn, ze samen kunne ...
Oh maar dat is thuis ook hoor😂😂 alles is van mijn dochter!! Van mijn!!! Idd dat is al ruim 2 maanden zo pfff. Alles is ook een strijd! Ff schone luier.... nee! Auto rijden is bij ons ook een ramp.... vind ook erg pittig en heb soms ook echt de energie er niet voor🙈

2 jaar geleden

Reactie op 7780wendy

Oh maar dat is thuis ook hoor😂😂 alles is van mijn dochter!! Van mijn!!! I ...
Vaak moet je ook ff omdenken en niet zo bezig zijn met wat jij wilt. Moeten ze een schone luier? NEE. 'Nou .... (waar ze gek van zijn) heeft ook altijd schone billen, anders kunnen ze niet meer spelen' of een ander verhaaltje. Mijn dochter is druk bezig zindelijk worden en vind het echt vreselijk om verschoont te worden, dan zeg ik dus dat we lekker vaak op de wc moeten plassen en poepen want dan mogen we én stickers plakken én hoeft ze die stomme luier niet meer om én niet meer verschoont te worden. Maaaaaar veel vaker werkt gewoon even diep adem halen en met een knuffel of grapje ondertussen toch gedaan krijgen wat je wilt.

2 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Ik snap je echt… heel pittig, soms word ik er ook onzeker van.. dat ik denk ...
Ja in die tweestrijd zit ik ook altijd. Soms grenzen trekken en het andere moment denk ik’ja hij is nou eenmaal zo. Altijd luid en uitbundig (vaak ook blij hoor ;) dus ik wil hem ook niet altijd indammen door te zeggen ‘rustig, iets zachter, kom op, niet huilen’. In een lastige fase zitten we momenteel

2 jaar geleden

Reactie op 7780wendy

Oh maar dat is thuis ook hoor😂😂 alles is van mijn dochter!! Van mijn!!! I ...
Nou precies. De energie is er soms ook echt niet. Dan is het 08:00 uur en zit ik aan m’n tweede kop koffie. Kom vriend, even luier verschonen ‘nee’, ‘kleren aan’ ‘nee’, schoen/jas/etc. Alles is nee nee nee 😤

2 jaar geleden

Reactie op SaiyanMom

Vaak moet je ook ff omdenken en niet zo bezig zijn met wat jij wilt. Moeten ...
Haha ja die probeer ik ook. ‘Knuffel moet ook een schone kont’. ‘NEE MAMA knuffel nee, knuffel bah’ en dan wordt knuffel vakkundig in de hoek gesmeten en rent hij met een ontplofte luier door de woonkamer 👋🏻 maar ik blijf het wel steeds opnoemen van knuffel, want denk inderdaad dat die tactiek op den duur wel effect zou kunnen hebben

2 jaar geleden

Reactie op Feb-baby

Haha ja die probeer ik ook. ‘Knuffel moet ook een schone kont’. ‘NEE MAMA k ...
Niet perse een knuffel hoor, ze is bijvoorbeeld gek van spiderman en elsa, die twee'misbruik' ik veelvuldig haha spiderman en elsa moeten en willen alles dat zij moet en niet wil haha

2 jaar geleden

Reactie op SaiyanMom

Vaak moet je ook ff omdenken en niet zo bezig zijn met wat jij wilt. Moeten ...
Helemaal mee eens, maar nu het werken weer begonnen is en er sochtends even veel en snel moet is mijn geduld bij de zoveelste ‘NEE’ wel ver te zoeken🤣