9 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb dit probleem ook. Misschien goed om een bekken fysiotherapeut raad te plegen. Bij mij blijkt het stuitje tijdens de bevalling verschoven te zijn. Dit kan de fysiotherapeut weer recht zetten. Ik heb inmiddels de 3de poging achter de rug maar helaas staat hij nog niet recht..

5 jaar geleden

Ohh vreselijk bij mijn 2e bevalling gehad. Bleek me staartbeentje scheef te staan.. deze is tot 2x aan toe recht gezet helaas zonder resultaat.. er is helaas zelf weinig aan te doen zou het aangeven bij de verloskundige of eventueel huisarts.. je moet wel naar een speciale fysio namelijk.

5 jaar geleden

Bij mijn eerste bevalling ook vreselijk last gehad van mijn stuitje. Dacht nog dat het gewoon bekkenklachten waren die ik ook tijdens zwangerschap had. Waarschijnlijk was het stuitje toch gekneusd. Hierdoor veel spanning en overbelasting opgebouwd in het bekken en de spieren. Belangrijkste is om het te ontspannen. Daarom zsm naar de bekkenfysio die je daar in gaat begeleiden. Ik deed dit pas na 7 weken. Ik kon 6 maand tot een jaar niet fatsoenlijk zitten. Vaak wordt er direct weer aan opbouw van spierkracht gedacht maar ontspannen van de bekkenbodemspieren is nog belangrijker! Daar ben ik nu wel achter. Had inmiddels al een overactieve bekkenbodem ontwikkeld. Vorige week opnieuw bevallen en nu pijnlijk SI gewricht en iets stuitje omdat alles daar nu aantrekt ,omdat de baby er uit is hangt het er als het ware allemaal los in . Gaat vanzelf weer strakker als de hormonen weg zijn.Bekkenfysio geeft weer aan goed ontspannen en ademhalen met je bekkenbodem, met de oefeningen die ik van haar krijg. Dus niet te lang wachten en zsm een afspraak maken! Succes!

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van gehad maar niet zo erg als ik hier lees blijbaar. Bij mij hielp een warme kruik en was het binnen een week over. Veel succes.

5 jaar geleden

Ja zeker herkenbaar. Inmiddels 4 weken terug bevallen & heb het nog soms. Probeer iedere dag meerdere keren naad buiten te gaan en stuk te lopen. Ook me schaambot voel ik af en toe nog

5 jaar geleden

Ik heb t ook gehad ongeveer 1,5 week na bevalling werd t erger. Heeft dat of 4 geduurd en toen trok t langzaam weg.... hopen dag t bij jou ook zo gaat! Sterkte

5 jaar geleden

Volgens mij mogen osteopaten niet werken momenteel, maar ik raad je echt aan naar een osteopaat te gaan als dit weer mogelijk is!! Ik heb dit na mijn eerste bevalling ook gehad, osteopaat heeft me enorm goed geholpen!!

5 jaar geleden

Ik ben 5 januari bevallen en heb er ook last van. Ik had ook zenuwsteken die erin schoten tot mijn knieën. Ondertussen al 3 keer naar kinesist geweest. Zeker nog niet weg, maar wel al veel beter. Veel succes is echt super pijnlijk!!

5 jaar geleden

Hier ook niet kunnen slapen van de pijn, bekkenbodemfysio heeft het stuitje gemobiliseerd en pijn was meteen een stuk minder en paar dagen later weg!! Dus tip afspraak maken!!