37 Reacties

5 jaar geleden

Met 42 weken ingeleid met een 1 pilletje. Aanrader, had meteen weeen! Ik hou niet van een eendenbek enzoo..dus een pilletje was bij mij de uitkomst!

5 jaar geleden

Reactie op Anouk Adriana

Met 42 weken ingeleid met een 1 pilletje. Aanrader, had meteen weeen! Ik ho ...
Ik ook niet 😨 Maar ik kan dat niet kiezen, toch ?

5 jaar geleden

Vorige zwangerschap ingeleid dmv ballon. Ballon viel er naar paar uur al uit en toen begonnen de weeen al toen ik om een ruggenprik vroeg kon het niet meer want had volledige ontsluiting en moest gaan persen. De weeen waren wel heftig met opvangen maar het inleiden vond ik verder niet negatief. Nu zwanger van de 2e hopelijk meld ze zich vanzelf anders word ik ook weer ingeleid volgende week. Dan weet ik wel het verschil met/zonder inleiden 🤷🏼‍♀️. Vind wel prettig idee met inleiden dat je al in het zh bent.

5 jaar geleden

Ik vond het ballonnetje zetten niet pijnlijk. Ook vliezen breken vond ik niet pijnlijk (deze zijn bij mij gebroken door de VLK). Wel de weeën natuurlijk (ik kreeg ook een weeënstorm door de weeënopwekkers die toegediend werden). Misschien dat de weeën heviger zijn omdat het meer "kunstmatig" opgewekt is maar dit is mijn eerste kindje dus heb geen idee hoe een bevalling aanvoelt als deze natuurlijk ontstaan is. Het komt goed 💙💟 als je kleintje er is dan is alles het waard.

5 jaar geleden

Ballonetje plaatsen en vliezen breken vond ik beide totaal niet pijnlijk!!

5 jaar geleden

Vliezenbreken qua extra breken heb ik niks van gevoelt😅 ballonnetje voelt niet heel fijn zeker niet met lopen maar gewoon liggen is die het fijnst. Teminste dat vond ik. Op geven moment werden de weeën bij mij heftiger waardoor ik constant het gevoel had dat ik naar de wc moest. Dus liep veel naar de wc mijn man werd gek van mij🤣🤣

5 jaar geleden

Ballon plaatsen en vliezen breken vond ik totaal niet pijnlijk alleen moest ik 2 keer een ballonkatheter omdat ik de 1e keer te weinig ontsluiting had gekregen 2e keer was het genoeg om vliezen te breken

5 jaar geleden

Ik heb woensdagavond een ballon laten plaatsen. Dat voelt een beetje vervelend op het moment zelf, maar het deed bij mij geen pijn. Normaal gezien zouden ze daarna ook nog mijn vliezen breken en opwekkers geven om het in gang te zetten, maar dit bleek allemaal niet nodig. Die nacht zelf (ik was ook al opgenomen in het ziekenhuis) zijn m'n weeën spontaan komen opzetten. Het ballonnetje viel er vanzelf uit en nog geen 20 minuten later braken mijn vliezen. Hierna ben ik naar het verloskwartier gebracht en daar bleek dat ik al 8cm ontsluiting had. Ik was al bijna heel de nacht weeën aan het opvangen. 🙈 Het kan dus allemaal snel gaan. ☺️

5 jaar geleden

Ik ben met 38+2 ingeleid dmv een ballon. Het plaatsen deed geen pijn. Ik ben toen een nachtje in het ziekenhuis gebleven. De vliezen zijn de ochtend erna geprikt en daar voelde ik helemaal niets van en de weeën kwamen door het prikken van de vliezen spontaan op gang. Probeer (voor zover het gaat want het is allemaal spannend!) te ontspannen, dat helpt zeker. Heel veel succes! 🍀

5 jaar geleden

Ik heb echt een droombevalling gehad door het inleiden. Dinsdag om 13.00 ballon geplaatst, ik kreeg wel wat krampjes maar niet heel heftig. Bij mij viel de ballon er niet helemaal uit, maar vanaf 18.30 voelde ik er niets meer van. Helemaal geen krampen meer gehad. Sochtends om 06.50 zijn mijn vliezen gebroken. Eerlijk is eerlijk, het zoeken naar mn ontsluiting was wel een helse pijn. Maar ik ga er vanuit dat dat niet bij iedereen zo is. Ligt er net aan hoe de baarmoeder ligt, gok ik. Door de weeën opwekkers kreeg ik gelijk weeën om de 4 minuten. Ieder half uur werd ie harder gezet. Maar na 3x was het voor mijn lichaam voldoende en pakte die het zelf op. Na 3,5 uur is onze zoon geboren. Mijn eerste bevalling kwam spontaan op gang, was traumatisch en duurde 23 uur. Ik vond dit uiteindelijk veel prettiger en zou het iedereen aanraden. Heel veel succes, laat het lekker gebeuren, je kan het!

5 jaar geleden

Maak je niet druk om het gewicht en de lengte! Die groeit echt geen kilo in een week.. Ik ben afgelopen dinsdag ingeleid met 41.3, ik vond het plaatsen van het ballonnetje wel meevallen. Tevens had ik sowieso al een groot kind geboren met 4530gram en 54cm. Eerste was ook groot, dus al wel verwacht

5 jaar geleden

Ik ben ook ingeleid op 40+3, eerst met tabletjes maar die hadden geen effect en vond ik niet fijn ( hele erge krampen, rillingen over mijn lichaam). Heb zo 5x een tablet gekregen maar zat de dag erna nog steeds maar op 1cm ontsluiting. Dan hebben ze een ballon ingebracht, plaatsen zelf voelt even vervelend maar geen pijn, geeft wat druk. Dit werkte wel heel goed want is er 3u later vanzelf uitgevallen en zat ik op 4cm. Vliezen breken is volledig pijnloos gebeurd ook daarna. Veel succes ermee!

5 jaar geleden

2 keer ingeleid en allebei als positieve ervaringen mee! Ik heb bij beide wel een ruggenprik gehad hierdoor kon ik veel beter ontspannen. Ballonnetje plaatsen vond ik totaal.niet pijnlijk. Komt allemaal goed! Ik zou proberen je niet te druk te maken ook al is dat lastig. Hoe meer ontspannen je bent hoe sneller het gaat. Heel veel succes 😘

5 jaar geleden

Ik ben met 39.3 ingeleid ivm macrosomie. De ballon is bij mij op woensdagochtend geplaatst dit was niet heel prettig maar toen hij eenmaal zat heb ik er bijna geen last van gehad, snachts begonnen bij mij om 2u spontaan zelf de weeen. donderdagochtend naar het zh daar had ik doormiddel van de ballon 4cm ontsluiting! Mijn vliezen zijn tijdens het voelen van ontsluiting tijdens een wee gebroken (door gyn haar vingers😅 dit voelde ik overigens niet alleen het vruchtwater wat eruit stroomt voelde ik). Toen gelijk besloten om voor een ruggenprik te gaan (mag vanaf 4cm) hiermee tot half5 smiddags de weeen super goed op kunnen vangen overigens nam mijn lichaam op ten duur zelf de weeen over en kon het infuus uitgezet worden! Om half 5 wel een weeenstorm gehad tot ongeveer kwart voor 7 maar doordat ik niet verder kwam dan 9cm alsnog een keizersnede gekregen om mn kleine meid te halen en ze is uiteindelijk om 19:07 geboren🥰 Ik heb zelf het inleiden en mn bevalling als positief ervaren gewoon doordat ik er heel nuchter inging en heel veel steun had aan mijn man😊

5 jaar geleden

Je zou ook kunnen kijken of ze je eerst nog een keer kunnen strippen, waarbij het misschien wel natuurlijk op gang komt. Ik had zelf een afspraak om met 41 + 4 een ballon te plaatsen, maar uiteindelijk na 1e keer strippen met 41 + 3 natuurlijk bevallen. Super snelle probleemloze bevalling van 5 uur, dus als zeer positief ervaren.

5 jaar geleden

Ik ben 12 januari bevallen na een ingeleide bevalling met ballonkatheter. Het plaatsen daar heb ik praktisch niets van gevoeld. Toen het er eens in zat vond ik het wel een vervelend gevoel. Ik had ook het gevoel dat ik de hele tijd moest gaan plassen. Ben die nacht wel 20x gaan plassen. Ook zijn toen lichte voorweeën begonnen. Voor het plaatsen van de ballon had ik 1cm opening. De ochtend erna had ik nog maar 2cm.. Op 4cm had ik zo felle rugweeën dat ze epidurale hebben gezet. Het breken van de vliezen heb ik door de epidurale niet gevoeld. Bij mij hebben ze ingeleid omdat ik zwangerschapsdiabetes had. Omdat de baby anders te dik en te zwaar zou worden. Maar uiteindelijk was ons prutske maar 2.915kg en 46.5cm. Inleiden is ook altijd forceren. Ik heb ook heel lang gelegen want ben zondagavond de 10de binnengegaan en de 12de om 00:58u pas bevallen. Ik had liever gehad dat ze nog een weekje hadden gewacht en dat het vanzelf op gang was gekomen.. Dus als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik toch even contact nemen. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Mamavanjos

Maak je niet druk om het gewicht en de lengte! Die groeit echt geen kilo in ...
Misschien een domme vraag, maar welke maat van kleertjes had je dan aan, want ik heb schrik dat maatje 50 te klein gaat zijn.

5 jaar geleden

Als er geen medische indicatie is voor strippen, ballon en inleiden waarom zou je dan niet wachten? Gemiddeld worden baby’s bij 40+5 geboren. Zo’n uitgerekende datum is ook maar een schatting. Ieder haar ding natuurlijk, maar ik begrijp die ongeduldigheid van veel dames niet zo. Waarom zou je de medische trukendoos opentrekken als er nog kans is om natuurlijk te bevallen? Mits er geen nood aan de man is natuurlijk, dan neem ik alles terug. Vooralsnog iedereen succes, we kunnen het sowieso!

5 jaar geleden

Bij ons gaan ze ook uit van gemiddelde tijd van 40+5 dagen. Als de baby maandag (40+6)niet is geboren wordt er pas een ctg + echo gepland (41) en daarna een inleiding (41+3/4).

5 jaar geleden

Ik vond het ballonnetje en het prikken totaal niet pijnlijk! Hele fijne ervaring gehad.