10 Reacties

2 jaar geleden

Tuurlijk worden er conserveermiddel toegevoegd om het langer houdbaar te houden. Ik maak het zelf! Sochtends een stuk fruit. En groente hapjes vries ik 1x in de maand in in ijsblokjes. Super makkelijk en super gezond!

2 jaar geleden

Reactie op fuego

Tuurlijk worden er conserveermiddel toegevoegd om het langer houdbaar te ho ...
Okeej en hoe stap je dan over naar grover eten want als ik het in de blender doe dan word het meestal helemaal glad.

2 jaar geleden

Reactie op chayennaxx

Okeej en hoe stap je dan over naar grover eten want als ik het in de blende ...
Iets minder lang pureren. Kan ook met een staafmixer bijvoorbeeld! Ik heb toen een dure avent babybleder gekocht via marktplaats voor €50 ipv €160. Dan word het eten eerst gestoomd en daarna gepureerd. Met stomen blijven alle vitamines etc intact!

2 jaar geleden

Reactie op fuego

Iets minder lang pureren. Kan ook met een staafmixer bijvoorbeeld! Ik heb t ...
Okee dan ga ik daar ff naar kijken. Bedankt!

2 jaar geleden

Wordt sws wel overdreven. Als het echt niet goed is dan halen ze het wel uit de schappen lijkt mij. En voor de meeste is het ideaal, niet iedereen beschikt over een blender, mixer, stoompan, magnetron, of zelfs tijd. Veel fruit en groente kun je wel zelf prakken natuurlijk, maar om dagelijks groente te bereiden enz kan voor sommigen niet handig zijn, voor anderen weer wel. Het is persoonlijk🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Word nogal overdreven gaf de kinderarts aan. Er zit niks anders in dan de groente(of fruit, in sommige fruit zit nog wel extra vitamine c) en water. In sommige potjes na de 6 maanden wel wat andere ingrediënten, maar ook dat staat allemaal aangegeven op de potjes. Is verder niks aan toegevoegd, ook geen conserveermiddelen (die moeten verplicht op de ingrediëntenlijst worden gezet). Wij hebben bij de eerste advies gehad om juist met potjes te beginnen omdat dat zo fijn was. Dat krijg je zelf niet voor elkaar(bij de eerste begonnen met 3 maanden i.v.m. fles weigeren, maar dus alleen potjes de eerste tijd.

2 jaar geleden

Gebruik gewoon potjes hoor😊 ik ben er ook groot mee geworden 😁

2 jaar geleden

Die potjes die ik heb zitten geen conserveermiddelen in!

2 jaar geleden

Geven jullie dan alleen potjes of soms potjes en soms zelf gemaakt

2 jaar geleden

Ik maak ht 9 van de 10x zelf. Soms geef ik uit gemakzucht een potje.... Mijn eerste zoontje is opgegroeid met potjes en is inmiddels een gezonde jongen van 4 die gewoon goed eet!! Dusss ja ik denk soms dat ht overdreven is dat potjes slecht zijn...maar ik gaf hem ook potjes uit gemakzucht en onwetendheid. Wel ben ik van mening dat vers echt anders smaakt! En je kan veel meer combineren en smaken aanbieden dan potjes. En vind ht nu gewoon ook leuk om zelf te maken, ik wissel veel af weet precies wat ik geef. En vers is veeeeeeeel goedkoper! Ik heb nu echt geen zin en geld om zoveel uit te geven aan potjes!