9 Reacties

5 jaar geleden

Dit is wat ik heb begrepen heel normaal, trekt vanzelf weer rustig weg. Hier is onze man 8 weken en heeft het ook.

5 jaar geleden

Baby's krijgen vaak pukkeltjes als ze een aantal weken oud zijn. Dit heeft te maken met de hormonen die jij hebt meegegeven en zij nog in hun lijfje hebben. Mijn dochtertje had het toen ze ongeveer 3 a 4 weken was en heeft ongeveer 2 weken geduurd tot het helemaal weg was. Als je het te lang vindt duren of je vertrouwt het niet, gewoon even contact op nemen met de huisarts ;)

5 jaar geleden

Mijn dochtertje van 8 weken heeft dit nu ook ruim een week. Niet alleen gezicht maar ook hoofd en nek en oortjes. Naar ha geweest en die zei een vorm van baby acne. Gaat vanzelf weg. Maar nu lijkt het veel erger geworden en wroet ook hele tijd haar gezichtje tegen je aan, alsof ze jeuk heeft. Misschien dan toch eczeem..?

5 jaar geleden

Die foto was toen ik naar de ha ging. En nu is het zo:

5 jaar geleden

Is het geen babyacne? Begon bij mijn zoontje vanaf 2 weken en daarna wat meer en nu alweer een stuk minder. Niet zo mooi maar gaat vanzelf weg, niks aan doen

5 jaar geleden

Onze dochter heeft het ook gehad... Trok ook vanzelf weer weg, maar wel even een foto gestuurd naar de huisarts want ze had echt pusbulten op haar hoofd... Als je niet vertrouwd gewoon even de huisarts bellen!

5 jaar geleden

Mijn dochtertje had hier ook last van in week 5 en 6.. het kwam dus door wol! We hadden een wolle muts toen en elke keer als ze die op had dan kreeg ze dus bultjes! En in haar bedje lag ze ook in een soort wollen roze beren pakje.. ook die was van wol en kreeg ze ook steeds uitslag. Toen we erachter kwamen gelijk op kantoen overgegaan.. nooit meer last van bultjes!

5 jaar geleden

Hier ook gehad. Baby acne. Ze had er enorme jeuk van, dus begonnen met smeren van bepanthen baby zalf. Dit verlichte een beetje de jeuk, maar het is uiteindelijk gewoon een kwestie van uitzitten en afwachten tot het minder wordt..

5 jaar geleden

Ons zoontje had dit ook rond de drie tot vijf weken. Baby acne. Het consultatiebureau en de huisarts raadden ons cetomacrogolzalf met vaseline aan. Dit heeft goed gewerkt. Hij kreeg namelijk naast de pukkels een ontzettend droge huid.