12 Reacties

5 jaar geleden

Misschien proberen lekker 'zen' te krijgen en na voeden en verschonen lekker knuffelen, in bad en misschien nog een boekje voorlezen en dan weer slapen 馃槉 (bij ons werkte dat wel goed, maar merkte wel dat elke avond in bad zijn huid een beetje uitdroogde dus wel goed om op te letten ook met alleen water)

5 jaar geleden

Dat uurtje zit mijn zoontje vaak bij mijn vriend, terwijl ik de afwas doe en een beetje opruim. Beetje knuffelen, beetje kletsen. Rustig en ze genieten er allebei van

5 jaar geleden

Wij doen na de voeding van 19:00/20:00 uur voorlezen voor het slapen gaan. En dan knuffelen met alleen een nachtlampje aan en dan lekker naar bed. Wij maken haar alleen niet wakker voor een voeding om 22/23 dus bij ons begint de nacht zeg maar al om 20:00 uur.

5 jaar geleden

Laatste voeding meestal tussen 20.30 en 21.30 uur. Daarna nog zo'n 30 min. knuffelen/in de wipstoel zitten/boekje lezen. Inderdaad niet te druk meer en bij de eerste vermoeidheidssignalen beginnen we direct aan ons naar bed gaan ritueel. 馃槉

5 jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Misschien proberen lekker 'zen' te krijgen en na voeden en verschonen lekke ...
Wij doen dit ook precies en sinds gister besloten niet iedere avond bad maar om de dag. Maar wel iedere avond iets van een ritueel (voeding, knuffelen/kletsen, wassen/bad, korte baby massage, pyjama aan en inbakeren, bed) dit vult het wakkere uurtje meteen en zo skippen we de vroege avond huilbui

5 jaar geleden

Wij gaven voor 2 weken terug de laatste voeding om 19:30 en daarna 1x in de nacht en dan om 7:00, maar we zaten tussen 18:00-19:30 elke avond met een huilend kind. Ze was er gewoon aan toe om eerder naar bed te gaan. Nu gaat ze tussen 18:30-19:00 naar bed en hebben we nooit meer een huilend meisje in de avond. Onze routine ziet er als volgt uit: tussen 16:00-17:00 late middagdut, 17:00-17:30 wakker, 17:30-18:00 badje/pyjama aan doen, 18:00 fles, tussen 18:30-18:45 naar bed.

5 jaar geleden

Meestal wordt ze wakker tussen 18:00/18:30. Dan eventjes knuffelen, verschonen, knuffelen. Dan lekker in bedje leggen, ik lees een verhaaltje voor en dan slapen. Vandaag sliep ze binnen 2 minuten na het weglopen van mij. Zo blij dat ik haar gewoon in bed kan leggen, aai over de bol, kusje en dan ga ik weg. Dan gaat ze lekker slapen.

5 jaar geleden

Reactie op Mommy_91

Meestal wordt ze wakker tussen 18:00/18:30. Dan eventjes knuffelen, verscho ...
En natuurlijk voeden 馃槀

5 jaar geleden

Hier slaapt hij in de namiddag nog tot aan etenstijd. 18 uur ongeveer. Dan gaan wij eten en zet ik hem in de newborn stokke stoel en geef ik hem daarin zijn fles terwijl wij lekker rustig kunnen eten. Daarna blijft hij altijd nog even in het stoeltje zitten en kijkt hij mee in de keuken bij het opruimen. Dan rond 19.30 uur pak ik hem en slaapt hij bij mij tot 20.30 uur. Daarna geef ik hem de fles en leg ik hem op bed. En slaapt dan tot de volgende morgen. Zo gaat het elke dag en hij weet ongeveer al de volgorde waardoor dit erg goed gaat. Als hij wat groter is langere nachten gaat maken hoop ik hem om 19 uur in bed te kunnen leggen.

5 jaar geleden

馃ぃ hoe krijgen jullie ze al zo vroeg in bed joh. Hij ligt vaak na de voeding weer even in de box. Dan ga ik alles opruimen. Vaatwasser volgooien. De andere kinderen nog even naar buiten of laten douchen, of nog even tv kijken. De jongste zet ik dan soms ook bij de tv... of nog even lekker knuffelen. En dan naar bed. Soms is hij te overprikkeld dan ligt hij even wakker in bed. Meestal slaapt hij dan na 10 minuten wel.

5 jaar geleden

馃ぃ馃ぃ馃ぃen dit zijn newborns waar jullie het over hebben? Omg nou mijn kleine van twee maanden, die kun je echt niet in bed leggen en weglopen... I WISH. Ze wilt echt gewiegd worden en huilt wel ff een paar minuten. Dan hebben we het nog niet eens over de speen die er elke keer uitfloept en weer in moet馃槴馃槴馃槴

5 jaar geleden

Mijn kind slaapt ook alleen nog maar op mij of in de draagzak hoor 馃ぃ s ochtends na de bv in bed wil ze nog wel eens bij mij in bed in slaap vallen, maar overdag wegleggen in bed nadat ze in slaap is gevallen op mij of in draagzak is nu nog heel snel weer wakker worden en huilen. En dan weer optillen natuurlijk en terug de draagzak in ;) Alleen de na de late voeding kan ik haar in bed leggen en slaapt ze door.