28 Reacties

5 jaar geleden

ik heb er ook heel erg last van. ik slaap met een groot voedingskussen en een kussen onder mn voeten😂 en een extra deken over mn benen zodat het wat zwaarder is, maar helaas verder geen tips... misschien heb je er wat aan

5 jaar geleden

Magnesiumolie werkt heel af en toe bij mij. Ik had voor de zwangerschap al regelmatig rusteloze benen maar tijdens de zwangerschap is het nu bijna de hele dag door😭 Behalve Magnesiumolie heb ik helaas geen andere tip

5 jaar geleden

Ik slik magnesiumcitraat en heb ook magnesium olie. De olie werkt voor mij niet heel erg 😬 Ik loop ook bij de fysio, die masseert de aanhechting van de spieren bij mijn billen. Dat doet wel wonderen moet ik zeggen. Op nachten dat het niet te doen is, ga ik onder de douche staan en scrub ik mijn benen met zo'n handschoen. Dat werkt goed voor de doorbloeding. Ook helpt het om warm en koud water af te wisselen op je benen. Daarna val ik meestal vrij snel weer in slaap. 's avonds wat meer in beweging zijn helpt trouwens ook bij mij. Probeer je zelf ook al dingen? Alle tips zijn hier ook welkom 😂

5 jaar geleden

Ik kreeg de tip bij zwangerschapsyoga om even in de 'luie kaars' houding te gaan liggen. Met je benen omhoog tegen de muur. Dat helpt dan vaak wel, succes!

5 jaar geleden

Ik slik extra magnesium en masseer m'n benen en bilspieren met een tennisballetje. Dat laatste helpt eigenlijk altijd goed

5 jaar geleden

Magnesium tabletten. A vogel heeft ook tabletten voor rusteloze benen. Daarnaast is een foamroller een aanrader! Online te bestellen.

5 jaar geleden

Magnesium spray van bio en eerlijk

5 jaar geleden

Ik heb er sinds het begin van de zwangerschap last van. 😫 De volgende tips heb ik voorlopig geprobeerd: magnesium-bisglycinaat tabletten (3×300mg, het zou nog meer kunnen), kalium tabletten, 's avonds magnesiumolie op mijn been, elke dag oefeningen doen en stretchen (kijk naar youtube video's tegen sciatica), warme kruik in bed bij mijn heup/onderrug/been, koude douche voor naar het bed gaan, voedingskussen... De combinatie hiervan meestal werkt. Maar voor mij het grootste effect de warme kruik heeft.

5 jaar geleden

Reactie op Hajnal

Ik heb er sinds het begin van de zwangerschap last van. 😫 De volgende tips ...
Waar haal je die magnesium tabletten?🙈

5 jaar geleden

Reactie op Hajnal

Köszi😊

5 jaar geleden

Waar haal je die magnesium tabletten?🙈
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/lucovitaal-magnesium-citraat-400mg-60008479?skuid=010626&gclid=CjwKCAjw8-78BRA0EiwAFUw8LNYiq5PG8tt1oDexI4jqvyHkGamZHsnOm8Veq1fvFZm75e1Z0kKovRoCGSkQAvD_BwE Volgens mijn apotheker en verloskundige is citraat het beste voor opname voor je spieren, vandaar dat ik deze haal. Weet niet hoe dat met andere varianten zit 🙈

5 jaar geleden

Ik heb juist andersom gehoord. Ik slikte eerder citraat maar dat deed weinig tot niks. :( Orotaat is nog een aanrader las ik maar die is duurder en nauwelijks te krijgen. Daardoor eerst bisglycinaat geprobeerd.

5 jaar geleden

Reactie op Hajnal

Ik heb juist andersom gehoord. Ik slikte eerder citraat maar dat deed weini ...

5 jaar geleden

Reactie op Hajnal

Ik heb juist andersom gehoord. Ik slikte eerder citraat maar dat deed weini ...
Ik heb er niet voor geleerd en weet het ook allemaal niet 🙈 fijn in elk geval dat deze voor jou werkt! Die ik slik, heeft bij mij ook effect gelukkig. Zal als hij, bijna, op is, eens informatie inwinnen bij m'n huisarts.

5 jaar geleden

Wat bij mij geholpen heeft zijn bananen 🍌🙈 was een tip van de verloskundige omdat er in bananen magnesium zit. Mocht dat niet geholpen hebben dan adviseerde ze mij magnesiumtabletten die ik bij de Etos of Kruidvat kon halen.

5 jaar geleden

Ik ga hem uitproberen

5 jaar geleden

Ik ben zelf niet echt van extra dingen slikken of smeren, ik neem gewoon een warme bad in de avond🛁. En kom lekker tot rust tot de volgende dag!

5 jaar geleden

Ik had vanmiddag al gereageerd! Ik had vandaag een afspraak bij de gynaecoloog en zij vertelde dat je ook rusteloze benen kunt krijgen doordat je bloedgehalte laag is, wat bij mij dus het geval is. Ik moet nu ijzertabletten slikken en hopelijk word het snel minder.

5 jaar geleden

2 tips van mijn verloskundige waren hiervoor: Savonds voor het slapen je benen afspoelen onder de douche. Warm/koud/warm/koud/warm/koud. En Voeten eind van je bed klein beetje omhoog. Met elektrisch bed en anders 2 kussens aan het eind onder je hoeslaken